onko yleissivistys on pelkkää paskaa, ihan turhia aineita joilla ei käytännön elämäss'ä tee mitään?!
yleissivistys on pelkkää paskaa, ihan turhia aineita joilla ei käytännön elämäss'ä tee mitään
fysiikka
kemia
matematiikka
kuvaamataito
biologia
maantieto
yhteiskuntaoppi
terveystieto
uskonto
historia
mitä noilla tekee missään? ei mitään ellei halua sitten Insinööriksi 3 eka ainetta
ainoa järkevä on Englannin kieli ja historia ehkä yleissivistykseksi
ruotsin kieli
saksan kieli
muu kieli
mitä muistat lukioon asti lukemistasi aineista ja miten ne ovat hyödyttäneet elämääsi?
Lukion jälkeen unohdin koko pitkän saksan enkä ole koskaan käyttänyt, en ruotsiakaan, en mitään muistanut enää 2 vuoden sisään pitkästä matematiikasta, kemiasta, fysiikasta, ja kaikki muu on yleistietoa jota voi lukea wikipediasta tai kysyä tekoälyltä
tv työtön 2 maisterin opiskellut ikuinen työtön, luen nytkin vielä etänä sosionomiaa
50 v
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppii esimerkiksi kurjoittamaan kokonaisia lauseita. Tekis sulle hyvää, ap.
Kurjoita sinä vaan omat lauseesi.
Jos kerran osaat muodostaa lauseita, miksi teet tuollaisia aloituksia?
Ajattelisit lukijaa hieman.
Mistä päättelit, että olen Ap? En ole.
- Edellinen, jonka mielestä oli huvittavaa että joku yritti korjata Ap:n surkeaa kirjoitusta yhtä surkealla.
Historia ja yhteiskuntaoppi on tärkeimmät yleissivistävät aineet. Jos kansalainen ei ymmärrä miten yhteiskunta toimii, demokratia ei toimi.
Mutta kyllä perusteet fysiikasta, kemiasta ja biologiasta pitää osata myös. Ja tietenkin lukea ja laskea. Vieraista kielistä ei myöskään ole haittaa. Vähintäänkin kehittää aivotoimintaa opiskelu.
Ja taideaineet on hyväksi ihmisen kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppii esimerkiksi kurjoittamaan kokonaisia lauseita. Tekis sulle hyvää, ap.
Kurjoita sinä vaan omat lauseesi.
Mistä päättelit, että olen Ap? En ole.
- Edellinen, jonka mielestä oli huvittavaa että joku yritti korjata Ap:n surkeaa kirjoitusta yhtä surkealla.
Vertaat puhelimen näppäilyvirhettä siihen, että ei osaa muodostaa lauseita?
Nyky-yhteiskunnassa on tärkeämpää, että sormi osuu oikeaan kohtaa näytöllä kuin lauserakenteet ja välimerkkien käyttö. Ok, ei ole tosiaan yleissivistys kovassa kurssissa.
Kielistä on ollut hyötyä. Englannilla olen pärjännyt kaikkialla mihin olen mennyt ja ruotsilla ruotsissa. Ruotsiksi olen myös suomenruotsalaisille kaupannut tavaraa, ei ole mennyt sekään opiskelu ihan hukkaan.
Matematiikka on auttanut että osaan laskea paljonko pitäisi tulla palkkaa ja paljonko pitäisi lähteä veroa. Kun on tullut vähemmän palkkaa kuin olin laskenut, olen älähtänyt ja oikea palkka on tullut tilille. Ja kun on lähtenyt liikaa ennakkoveroa, olen lähettänyt uudelleen verokorttini kadonneen tilalle. Enää sen ei pitäisi kadota, kun tiedot saa sähköisesti, mutta aiemmin on palkanlaskenta onnistunut sen kadottamaan.
Uskonnon ja historian tunneista en koulussa tykännyt, mutta auttaa ne nykyään ymmärtämään hiukan miksi esimerkiksi Israelissa niin kauheasti tapellaan.
Olen yllättynyt iloisesti että ap:n kaltainen torvi jätti listasta musiikin.
Ja hyvä niin, musiikki kehittää ongelmanratkaisukykyä, vaatii myös matemaattisia taitoja soittaa rytmit oikein, luovuutta, kehittää kognitiivisia taitoja, esiintymisvarmuutta ja kaikkea muuta. Harvoin ne myöskään ovat musiikinopiskelijat, jotka potkivat ja ryöstelevät mummoja kaduilla.
ELi kaikkea sitä, mistä nykutyöelämässä on huutava pula.