Voinko kieltää anoppia vierailemasta synnärillä?
Laskettu aika on kahden viikon päästä.. Anoppi kutsui itsensä synnärille käymään synnytyksen jälkeen. En halua..
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittelette anopille lapsen syntymästä vasta sitten, kun olette kotiutuneet sairaalasta.
Mies tuskin suostuu.
Täytyy sanoa että aika erikoinen kuva piirtyy sekä parisuhteestanne että miehesi suhteesta äitiinsä - ja siitä, millainen sijoituksesi on prioriteettilistalla, jolla komeilette sekä sinä että anoppisi
Vierailija kirjoitti:
Saako synnyttäjä kieltää vieraat yksinoikeudella?
Tottakai saa kieltää. Synnyttäjän pitää saada levätä ja tutustua vauvaan kaikessa rauhassa.
Kaikille synnäreille ei isovanhemmat edes pääse. Ainoastaan isä ja vauvan sisarukset.
Vierailija kirjoitti:
Itse en huolinut ketään synnärille. Enkä kotiin ensimmäiseen kahteen viikkoon. Ei paljoa kiinnostanut suuttuiko joku.
Ne ensimmäiset hetket on tosi herkkiä. Kuka sinne kaipaa ketään ylimääräisiä? Meillä oli vielä molemmat mummot häiritsevän yli-innokkaita ja kaikkitietäviä. Oli pakko vetää rajat eikä kaduta.
Tuo lapsi on nyt 13-vuotias. Kaikki läheiset ovat kyllä saaneet luoda häneen suhteen tässä vuosien aikana, vaikka eivät heti syntymän jälkeen päässeet katsomaan.
Mummot yli-innokkaita, millaisia oli paapat? Järkevämpiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit. Voit kieltää myös omaa äitiäsi vierailemasta synnärillä. Vai eikö se ole sama asia?
Korona-aikana rajoitettiin sattuneesta syystä sairaalavierailuja.
Synnyttäjän äiti on synnyttäjälle läheinen, eri asia.
Ja paskat on. Äitini ei käynyt katsomassa siskoni vauvaa synnytyslaitoksella, koska minä olin ikävästi synnyttänyt viittä viikkoa aikaisemmin ja vanhempani asuivat 400 km päässä. Ihan turhaa edestakaisinajelua siitä olisi tullut.
Eikä se mummo osallistunut lastenlastensa elämään myöhemminkään, päinvastoin muutti Espanjaan ja sanoi että käykää te siellä, äkkiäkös sinne lentää.
Äkkiähän sinne lentää, totta. Miten isoisä toimi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tälläiset asiat puhuta miehen eli lapsen isän kanssa, eikä jaeta ja kysellä neuvoja somesta "voiko anoppia kieltäää..." vai eikö teidän perheessä puhuta.
Luulisi miehelläsi lötyvän luotettavampi ja neuvoa antavampi mielipide kuin vierailta ihmisestä somesta, vai oletko jo tässä vaiheessa yh. eikä lapsen isän mielipiteellä ole niin väliä ja arvoa.
Ap jo kertoi ettei mies kunnioita hänen toiveitaan vaan kutsuu anopin sairaalaan.
Meidän vauva syntyi pahimpaan flunssa-aikaan kevättalvella, ja joutui teholle. Sairaalasta annettiin ohjeistus, että vieraita ei voi teholle tulla. Vain vauvan vanhemmat saavat käydä, ja vauvan sisarukset kerran hoitojakson aikana, jos ovat terveitä. Anopille tämän kerroin, ja hän loukkaantui. Ei tullut sitten kotiinkaan vauvaa katsomaan.
Minusta pääsin paljon helpommalla, kun anoppi ja appi tulivat katsomaan vauvaa synnärille eikä muutaman päivän päästä kotiin, jossa heille olisi pitänyt tarjota kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pääsin paljon helpommalla, kun anoppi ja appi tulivat katsomaan vauvaa synnärille eikä muutaman päivän päästä kotiin, jossa heille olisi pitänyt tarjota kahvia.
Samaa mieltä. Ihan itseäni ajatellen antaisin tokikin tulla synnärillä pyörähtämään. Ei tarvitsisi sitten vaivotella yhtään ennen ristiäisiä.
Ei tullut mieleenkään mennä synnärille katsomaan. Kotiinkin mentiin vasta, kun lupa annettiin.
Itse ( olen se anoppi) sanoin, että tulemme kun kutsutaan.
Välit minimihinta käsittääkseni hyvät.
tästä huomaa kuin meillä on paha olla.Toki jokainen valitsee itse tietää kenen Kaa haluu olla yhteyksissä.
Itse halusin äitini sinne käymään kun olimme osastolla 5 vrk. Anoppia e olisi sinne halunnut. Moni nainen voi haluta oman äitinsä tukea synnytyksen jälkeen, anoppi ei ole kyllä itselleni läheinen henkilö. Vuosien varrella äitini on tullut laosille tärkeäksi anoppia näkevät pari krt vuodessa.
Miksi ihanista ja innokkaista morsiamista tulee anoppeja?
Miksi anoppi ei saa tulla synnärille? Hänhän on puolisosi äiti ja nyt isoäiti. Tulet vuosien ajan tarvitsemaan hänen apuaan.
Nimim. 2xanoppi, 4xmummeli, tarpeellinen
Anoppi ei tullut synnytyslaitokselle, emmekä sitä toivoneetkaan. Hän tuli sitten kotiimme omien sanojensa mukaan auttamaan vauvanhoidossa. Tosiasiassa kaikki meni niin, että me saimme palvella anoppia, eikä hän osallistunut millään tavoin vauvan hoitoon. Sen jälkeenkään häntä ei näkynyt kuin noin kerran vuodessa.
Facebookiin hän muisti ahkerasti päivittää lähettämiämme kuvia vauvasta ja ottaa vastaan mairittelevia kommentteja, antaen sen kuvan, että on usein tekemisissä vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan ettet jaksa vierailijoita kun ilmoittaa olevansa tulossa.
Ei vaan anopin poika sanoo, ettei saa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos anoppi suuttuu. Jos anoppi tulee niin suutut sinä. Jospa ilmoitatte vauvan syntymästä vasta, kun pääsette kotiin. Toisaalta voitte sanoa anopille ettei synnärille tulla. Rajaton anoppi kuriin.
Anopilla oikeus nähdä lapsenlapsi?
Anopilla ei kirjaimellisesti ole YHTÄÄN MITÄÄN oikeuksia. Tajutkaa jo se!
Joku miettii tarjoiluja?!