Voinko kieltää anoppia vierailemasta synnärillä?
Laskettu aika on kahden viikon päästä.. Anoppi kutsui itsensä synnärille käymään synnytyksen jälkeen. En halua..
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan ettet jaksa vierailijoita kun ilmoittaa olevansa tulossa.
Suuttuu.
Anna suuttua. Vittuako se synnärille änkee. Voi vierailla teidän kotona joskus myöhemmin kun sinulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään tarvitsee rynnätä synnytyslaitokselle, kun kohta kuitenkin sieltä äiti ja vauva kotiutuu?
Minusta on itsekästä edes vaatia tuollaista. Vauvan ehtii kyllä näkemään, kun äiti ja vauva on ensin kotiutuneet.
Jos anoppi tai joku muukaan ei tätä ymmärrä, niin kyllä se on ihan hänen oma vikansa.
Samaa mieltä.
No kerkeääkö sitä edes kukaan vierailulle? Miniä kävi synnyttämässä ja tuli seuraavana päivänä kotiin. Kävin kotona katsomassa, kun pyydettiin.
Ei, ei ja ei. Sinne synnärille ei muita kuin vauvan isä ja mahdolliset sisarukset, JOS on 100 % terveenä eikä mitään tautiepidemiaa päällä. Meillä ei onneksi anoppi tai minun äitini edes ehdottanut moista :D mutta jos olisi, niin olisi ollut jämäkkä EI ja jos joku moisesta loukkaantuu, niin loukkaantukoot ihan keskenään, voi voi.
Vierailija kirjoitti:
No kerkeääkö sitä edes kukaan vierailulle? Miniä kävi synnyttämässä ja tuli seuraavana päivänä kotiin. Kävin kotona katsomassa, kun pyydettiin.
Ei yleensä ehdi eikä tuossa ole edes mitään järkeä, että joku mummo sinne ryntäisi! Miksi ihmeessä!?
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten ap.lle tullut mieleen, lapsesi tulee kantamaan anoppisi geenejä, halusit sitå tai et. Jakeketko myös lapsellesi porttikieltoja?
Taidat olla aika yksinkertainen :) katkera anoppiko se siellä vinkuu?
Minä kielsin aikoinaan kaikki vieraat. Vain isä kävi sairaalassa. Halusin keskittyä vauvaan enkä vieraisiin. Ilmoitin tästä osastolle mennessäni.
Elämä lapsiperheessä on paljon helpompaa, jos on hyvät välit anoppiin. Kannattaa panostaa hyviin väleihin.
Suomessa ollaan hyvin yksilökeskeisiä. Minä ja vauva on tärkeintä. Monessa muussa maassa synnärillä on koko suku!
Meillä olisi anoppi tullut heti kotiuduttua kyläilemään. Ja koska asuu satojen kilometrien päässä niin se ei tarkoita mitään tunnin kahvittelu ja heipat. Tietysti suuttui mutta tulivat sitten hotelliin, kun vauva noin 5vk. Sekin oli sitten sitä, että mies hyysäsi ja viihdytti vanhempiaan. Ei paljon kiinnosta heidän "apu" ja kyläily
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan hyvin yksilökeskeisiä. Minä ja vauva on tärkeintä. Monessa muussa maassa synnärillä on koko suku!
Joo, on huomattu. Sain lapseni 90-luvulla, jolloin osastolla sai vierailla ihan rajoituksetta. Minun synnytystä käynnisteltiin ja olin illansuussa kiinni piuhoissa, jossa seurattiin sikiötä ja mahdollisia supistuksia. Viereisen petipaikan naisen koko suku vauvasta vaariin, sisaruksiin ja serkkuihin paukkasi huoneeseen. Meteli oli kova ja miesväki kävi tupakalla suunnilleen 10 minuutin välein, joten koko huonekin haisi. Vilkaisin kerran takaviistoon ja siellä ukin karvainen pää kurkki verhonraosta minua ja paljasta vatsaani. Siinä vaiheessa soitin hoitajan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttuu.
Suuttukoon. Et kerro millä osastolla olet eikä muutenkaan tartte tiedottaa synnytyksestä. Jos miehesi on pauka eikä tajua niin heitä helvettiin se.
Taashan tämä on trollausta mutta ihan jokainen päättää itse, keiden sallii lähelleen tulla ja milloin.
Ai anoppi se taas Huorista rassaa. Kas ettei appi, homoja kun olette.
Älä kerro edes sille miesvauvallesi, milloin synnytät. Tiellä se vain on ja ärsyttävä.
Voit kieltää. Voit kieltää myös tulemasta kotiin katsomaan vauvaa ennen kuin erikseen kutsutaan.
Miniäni kielsi, minä tottelin. Lapsella on nyt ikää kohta 3 vuotta, kertaakaan ei ole kutsuttu käymään, joten en ole lapsenlasta nähnyt. Kunnioitan miniän toivetta, en tuppaa, kun ei tykätä.
Silti ihmettelen, miksi miniä kertoo esim. tyttärelleni, että anoppi on ilkeä, kun ei ole halunnut lapsenlasta nähdä, ei tule synttäreille, ei kutsu mökille, ei tule lapsenvahdiksi. Kun ei ole kutsuttu eikä pyydetty, niin tietenkään en väkisin mene!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako synnyttäjä kieltää vieraat yksinoikeudella?
Saa.
Entä jos mies kutsuu vieraita silti?
Mies ei ole sairaalassa potilaana/asiakkaana, joten hänellä ei ole sananvaltaa asiaan.
Just näin. Rasittavia ovat miehet, jotka eivät ole päässeet äidistään erilleen. Nyt on se oma puoliso ja lapset se perhe. Synnyinperhe on kakkossijalla. Muuten tulee ero ennenpitkään.
Anoppi muistaa tuon asenteen kyllä sitten kun tulee tarvetta hoitoavulle. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Mitä ihmettä sönkötät? Tottakai vaimo on ykkössijalla.
Anna kuvansa synnärin henkilökunnalle sekä vartijoille ja pyydä estämään pääsynsä lähellesi. Voithan itsekin kertoa anopille, että " alä sitten, ...keleen poutahaukka, vedä naamaasi rumentamaan synnäriä ! "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttuu.
Mitä sitten?
Esikoinen syntyi korona-aikaan joten tätä ei onneksi tarvinnut edes miettiä. Kuopuksen kanssa sitten oma perhe ei missään vaiheessa kuvitellutkaan tulevansa synttäreille (vaikka omasta puolestani siskoni ja isäni olisivatkin saaneet vierailla), mutta miehen puolelta sitten olisikin ollut koko suku jo sairaalaan. Ilmoitin sitten miehelle suoraan että en tahdo vierailijoita sairaalaan, piste, jos sinun sukulaiset kyselee huoneen numeroa sanot että kutsutaan ajallaan kun ollaan kotona.
Todellakaan tarvitse siinä sairaalapyjamassa kipeänä ja väsyneenä ottaa ketään vastaan.
Miksi kenenkään tarvitsee rynnätä synnytyslaitokselle, kun kohta kuitenkin sieltä äiti ja vauva kotiutuu?
Minusta on itsekästä edes vaatia tuollaista. Vauvan ehtii kyllä näkemään, kun äiti ja vauva on ensin kotiutuneet.
Jos anoppi tai joku muukaan ei tätä ymmärrä, niin kyllä se on ihan hänen oma vikansa.