Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua ja neuvoja kaivataan 1v5kk tylleröisen pottailuun ja syöntiin!!!

08.05.2007 |

Niinpä meidän neiti 1v5kk:ta ei suostu ollenkaan nyt istumaan potalla! Monet kerrat olen yrittänyt mut ei kamala huuto vaan alkaa niin en ole sit pakko linjallekaan lähtenyt. Tässä välillä teki jo aamupissat ja kakat ihan järkiään potalle mut nyt ei mitään eli vinkkejä otetaan vastaan kuinka täs nyt pitäis menetellä!!

Ja sit neiti ei ole ollenkaan vieläkään kiinnostunut syömään itse lusikalla tai haarukalla ruokaa. Sormin vetelee evästä nassuunsa kyl tosi hanakasti elikkäs mitenhän siihenkin sais kannustettua ja miten muilla samanikäisillä motoriikka pelaa??

Siinäpä sitä jo murhetta ja pähkäiltävää tälle mammalle onkin!!

Joo ja sekin vielä ettei sanoja tule juuri mitään äitikin on nyt hävinny jonnekin pitäskö täs oikeesti huolestua???

t.Wilma

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottailla ehtii myöhemminkin, kun lapsi alkaa ymmärtää homman tarkoituksen, siis ihan päässään yhdistää että pissaaminen/kakka ja potta kuuluvat yhteen.

Samoin uskon että lapsesi ottaa vielä lusikan kauniisti käteen ja ryhtyy ruokailemaan ihmisiksi. Meidän poika söi vain käsin tai syötettynä, kunnes 1v7kk iässä meni päiväkotiin, siellä hän ryhtyi samantien syömään itse lusikalla eikä tädit siellä oikein tunnu uskovan kun kerroin että kotona poika ei syönyt itse kuin käsin. Esimerkki tuntui siis auttavan. Ja onhan lapsellasi omat, käteensopivat, tarkoituksenmukaiset työkalut ruokailuun?

Ja puheen kanssa sama juttu - kyllä se sieltä tulee! Meidän poika ei juuri selvää suomea puhunut kunnes 1v10kk iässä sanainen arkku aukesi ja poika ryhtyi puhumaan todella selkeästi. Nyt juttelee koko ajan =). Ehdin jo huolestua että missä sanat viipyy mutta kyllä ne tulevat kun aika on oikea.

Vierailija
2/2 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hienosti alkoi pottailun, siis istui siinä, hyvin harvoin tuli mitään, mutta nyt ei suostu edes istumaan siihen... Ja olen päättänyt etten edes yritä. Nyt ainakin odotan kesäkuulle ja aloitetaan uusi pottailu " pihalla" kun on lämmintä ja voi juosta nakuna ulkona... ja pissat lirisee pitkin kinttuja=)

Eräs äiti kertoi lapsensa lopettaneen pottailun, kun aina kun teki pissat/kakat sai hurjat kehut ettei enää " malttanut" antaa sitä upeaa juttuaan itsestään vaan alkoi panttaamaan...

Ja ruokailussa kannattaa kanssa vain sinnikkäästi antaa lusikkaa käteen ja vaikka ohjata ihan vain muutama kerta lusikkaa lautaselle ja sitten suuhun, mut jos ei kiinnosta niin antaa olla. Tai sitten antaa sekoitella lusikalla ruokaa tai mitä on innokas tekemään, sotkua tulee, mutta onneksi ruoka sotkut lähtee vesipesulla pois. Varmasti kiinnostuu siitä hyvinkin pian, kiire ei ole. Ja tosi hienoa kun syö sormi ruokaa!

Meillä myös poika puhui 5 sanaa 11kk ikäisenä, mutta kun lähti kävelemään,kiipeämään kaikki sanoat unohtui. Nyt osaa taas 3 sanaa. oppi juuri vasta hiljattain.

Tiedän että asiat vaivaa ja askarruttaa, niinkuin minuakin, kun puhe " katosi" , mutta neuvolassa sanottiin ettei hätää, jos ei vielä 2 vuotiaana tulee yhtään sanaa, asiaan voidaan kiinnittää huomiota, mutta silti kaverini lapsi alkoi puhumaan vasta 2,2v ikäisenä...

Mutta nyt nukkumaan!

Hupulinäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla