Raha-ongelma, ei ketään kenen kanssa jutella
Minulla on säästöjä, osakesijoituksia, pari sijoitusasuntoa ym, mutta myös vähän lainaa. Harmittaa, kun en voi pohtia kenenkään kanssa vaihtoehtoja, mitä mun kannattaisi tehdä. Esim remonttien rahoittamisen suhteen, kannattaako jotain osaketta nyt myydä tai ostaa, jne Miesystäväni pärjää ok, mutta hänellä ei ole mitään sijoituksia. Sisarukseni ovat tyhjätaskuja. Tuntuisi tosi oudolta ja elvistelyltä avata ongelmiani heille. Toisaalta sitten netin keskusteluryhmissä vaikea avata koko elämäntilannetta tuntemattomille. Tekoälyltä saan apua ihan faktojen laskemiseen. Pankki taas suositelee aina heille itselleen edullisempia vaihtoehtoja. Onko teillä joku kenen kanssa jutella rahasta?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis hakuat?
Liity suomen vuokranantajiin ja käy tapahtumissa
Kuulun jo. Mutta kaipaan arkisempaa keskustelua.
Ap
Vakavaraisiin, tunnettuihin yhtiöihin. Kaikki kotiinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis hakuat?
Kuulun jo. Mutta kaipaan arkisempaa keskustelua.
Ap
Siellä tapaa samanhenkisiä ja juttele niille muualla
Nyt sijoitetaan suuriin finanssitaloihin kuten Sampoon ja Nordeaan, sanottiin eilen uutisissa.
Nääh, ei kukaan ymmärtänyt mitä tarkoitin..
Ap
Mistä ongelmista haluaisit siis puhua? Mihin sijoittaa?
Voit tulla viikonlopuksi saunomaan, grillaamaan ja naimaan kanssani. Siinä ohessa käymme läpi kaiken oleellisen.
M47
Haluatko toyboyn? Olen käytettävissä hyvin edullisesti.
Sanoisin että riippuu siitä mikä tuo sinulle eniten hyötyä tai turvaa mikäli maailmantilanne sekä myös ihan suomen sisäinen tilanne pahenee. Mikäli pystyt kuittaamaan lainasi vuokratuloilla niin että saat siitä ehkä jopa voittoa vaikka korot nousisivat niin ehkä kannattaa pitäytyä siinä? Mikäli taas korkojen nousu kaataa koko pakan niin maksaisin ensisijassa lainan pois. Miettisin myös että ovat remontit nyt juuri välttämättömiä? Jos kyse on esim. Taloyhtiön putkiremontista mitä ei voi välttää niin silloinhan taloyhtiö ymmärtääkseni ottaa sen lainan ja sinä maksat oman osuutesi pois joko kerralla tai se lisätään yhtiövastikkeeseen jolloin voit joko pikkuhiljaa nostaa vuokraa tai tyytyä siihen ettet välttämättä saa asunnosta tuottoa, mutta saat kulut katettua ja sekin on jo ihan hyvin.
Harvemmin kukaan pystyy keskustelemaan avoimesti raha-asioistaan kenenkään kanssa.
Kannattaa ainakin jättää viivan käyttö.
Ymmärrän tilanteesi. Valitettavasti ilmaiseksi et saa neuvoja mistään. Minullakin sijoituksia, oma asunto, säästöjä (mutta surkeat tulot). Pari vuotta sitten yritin kysellä neuvoja hyvätuloisilta perheenjäseniltä ja tutuilta. Olin pakon edessä avannut Nordnet aotilin. Kaikki muut paitsi yksi teeskentelivät mukakauhuissaan "ei minulla mitään sijoituksia ole" "en ymmärrä niistä mitään" jne. No joo, kaikesta elämäntavoista ja muusta näkee että rahaa on kuin roskaa mutta eihän sitä voi sanoa ääneen kun pitää esittää köyhempää kuin on niin voi valittaa palkasta, veroista ja eläkkeestä.
Totesin sitten että ok, rahapuhe hävettää etenkin niitä joilla sitä on paljon. Jokaisen aloittelijan pitää tehdä omat virheet ellei löydä netistä toisten tekemiä virheitä joita välttää. Etenen siis hitaasti opiskellen netin avulla. Tekoäly löytää aika hyvin jo tietoja mutta sokeasti ei kannata uskoa eikä luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sijoitetaan suuriin finanssitaloihin kuten Sampoon ja Nordeaan, sanottiin eilen uutisissa.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Voit tulla viikonlopuksi saunomaan, grillaamaan ja naimaan kanssani. Siinä ohessa käymme läpi kaiken oleellisen.
M47
T: persumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M47
T: persumies
T:Mersumies
Pistä menemää kaikki siliviliksi sillähän tuosta pulmasta pääset!
Mikä se oli se ongelma tässä, en ymmärtänyt.
Mitä siis hakuat?