Jokaisella pitäisi olla 6 kuukauden kotivara.
72 tunnin kotivara on aika lyhyt aika kun alkaa isoa kriisiä tulemaan. 6 kk pitää pärjää vähintään eli rahaa pitää olla 3000 euroa ruokaan. Sitten kaikenlaista muuta tarvii kuten klapeja jotta voi tehdä ruokaa ulkona kun sähköt katkee pitkäksi aikaa. Wc paperia pitää olla vuodeksikin. Trumppi sekoilee joka päivä pahemmaksi tätä maailmaa niin ei tiedä milloin posahtaa kunnolla.
Kommentit (21)
Jep. Pitäisi alkaa rakentaan varasto, johon saisi vuoden tarvikkeet. Sen lisäksi oma sähköntuotantojärjestelmä ja polttoainevarasto.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Pitäisi alkaa rakentaan varasto, johon saisi vuoden tarvikkeet. Sen lisäksi oma sähköntuotantojärjestelmä ja polttoainevarasto.
Vuoden?!
Totta puhut. 72 tunnin hätävara ei riitä mihinkään. Pitää olla pitkäksi aikaa ruokaa varastossa. Lisäksi ensiaputarvikkeet.
Minulla on 4800 rullaa wc-paperia ja 1000 joditablettia
Mun perheellä pitäs siis olla yksi kokonainen huone täpötäynnä ruokaa ja juomaa, pattereita,vessapaperia yms.
"Minulla on 4800 rullaa wc-paperia ja 1000 joditablettia"
Osta myös ruokaa.
3 metriä raudoitettua betonia pään päällä auttaa hetken, 6 kuukauden ruokavarat hiukan pidempään. Kaikki tavallaan.
Tosin kela saattaa olla eri mieltä ettei työttömällä saa olla kotivaraa koska ne leikkaa heti tuet.
No kun ei oo niin ei oo jos tulee kriisi sittenpähän kuolen pääsepähän tästä sotahullujen maailmasta vaikka joudunkin kadotukseen.
"Tosin kela saattaa olla eri mieltä ettei työttömällä saa olla kotivaraa koska ne leikkaa heti tuet."
Kela ei sano siihen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tosin kela saattaa olla eri mieltä ettei työttömällä saa olla kotivaraa koska ne leikkaa heti tuet.
Kela ei kenenkään koteja ala tarkastamaan mitä siellä on
Ja mihin tuo 6kk kotivara pitäisi säilöä? Uhrataanko pienen asunnon olohuone, kun keittiöön ei mahdu mitään ekstraa?
Meillä on vuosikymmenet ylläpidetty puolen vuoden ruokavarastoa. Kiertävä varasto, jota käytetään ja täytetään sitä mukaa kun vajenee eli ruoat eivät pääse vanhenemaan. Myös muita oleellisia tarvikkeita löytyy.
"Ja mihin tuo 6kk kotivara pitäisi säilöä? Uhrataanko pienen asunnon olohuone, kun keittiöön ei mahdu mitään ekstraa?"
Huonekalujen alle, jos siellä on tyhjää tilaa.
Helvetisti Suffeleita varastoon ydinräjähdyksen varalta niin kuin Kyllä isä osaassa.
Meillä oli jo 1970-luvulla pitkän ajan hätävarasto kotona. Sodan käyneet vanhemmat opettivat kaikki mahdolliset niksit selviytymiseen sodan aikana.
Aika monella on. Turhaan sitä täällä hankutatte
Vierailija kirjoitti:
Tässä oon kyllä huono. Mulla ei oo varautumista hädin tuskin seuraavaan päivään.
No Darwin hoitaa, saat palkinnon sieltä.
Eihän se ole kotivara, jos vain rahaa. Kai aika harva voi noin pitkään varastoida, jollei ole isoa pakastinta. Kuten kysyttiin selviytymispakkausta, pelkkiä säilykkeitä ei kannata syödä jos käy kaupassa.
Tässä oon kyllä huono. Mulla ei oo varautumista hädin tuskin seuraavaan päivään.