Vihannestilan kausityöntekijän palkka 10,18E/h !
Siis miten tuollaisella palkalla elää?? Varsinkaan perheellinen?? Korkeintaan nuoren ensimmäisen kesätyö palkaksi soveltuu!
Työtehtäviisi kuuluvat monipuoliset erilaiset vihannestilan työtehtävät. Pääasiassa tulet työskentelemään nippusipulin käsittelyssä ja kauppakunnostuksessa, mutta tämän lisäksi on myös muita töitä tarjolla. Muita töitä ovat mm. kaalin kerääminen, rikkaruohojen haraaminen käsin, valkosipulin nosto ja sadon käsittely sekä muovilaatikoiden pesu ja paikkojen siistiminen.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä.
Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan ja Kokoomus on ollut tähän myös tyytyväinen. Yrittäjät kiittää.
Älä sönkötä.
Ulkomaalaiset työntekijät eivät saa euroakaan kelalta ilman kansalaisuutta, jonka saamiseen menee 10 vuotta.
Ulkomaalaiset saavat Kela tukia ihan kuten suomalaiset ja saavat takuueläkkeen 3 vuoden maassaolon jälkeen. Eikä tarvitse olla edes töissä päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla.
Mikähän olisi yrityksen motivaatio laiskotella?
Laiskuus ja helppo raha. Sama kuin sinulla.
Pitäisiköhän vielä miettiä tuo yritystoiminta uudestaan. Minuun pätee kyllä. En tee juuri mitään, tai ainakin siltä tuntuu, ja kuukausiliksa on n. 8600€ brutto. Minä olenkin hyödyntänyt tämän maan tarjoaman mahdollisuuden ilmaiseen opiskeluun ja jos minä siihen pystyn niin luulisi muidenkin pystyvän. Sama mahdollisuus on kaikilla, ei kannata jättää sitä käyttämättä. Tälläkin hetkellä olen töissä toimistolla vaikka ei uskoisi.
Älä puhu itsestäsi. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Mun palkka on 8601€ ja sentin pidempi muna kun sulla.
Sinulla on sitten asiat vielä huonommin kun minun kullin pituudesta usein valitetaan että sattuu kun painaa kahvaa myöten. Sinä et ehkä tästä mitään tiedä kun on tainnut olla melko hiljaista pillun saamisen suhteen ja runkatessahan tuo ei haittaa.
Moni huutaa että hyvä palkka. Noh menisitkö todella tuolla palkalla töihin 40h/vko? Jos olisit aikuinen saati perheellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan o.k. liksa, ei tuollaisesta suorittavan tason yksinkertaisesta tehtävästä kuulukaan enempää maksaa. Ei mene paljon verojakaan. Eikö tuo ole suunnilleen tuplana työttömyyskorvauksen verran joten luulisi olevan innokkaita tekijöitä paljon tarjolla tuolla rahalla.
10e tunti miinus verot ei ole minusta kohtuullinen palkka edes tylsästä aivottomasta työstä ottaen Suomen hintatason huomioon.
Olen aivan samaa mieltä!
vuodesta 2016 lähtien olen ollut kunnalla kausityöntekijänä ja viimekesänä palkka oli 11.56€/h
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 1700€/kk, mikä on ongelma?
No, se ongelma on se, että nämä laskee työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen yhteen ja vertaavat tuohon 1700 euron kuukausipalkkaan ja tulevat siihen tulokseen, että erotus ja siten heidän laskema "oma nettokuukausipalkka" on pirun huono ja vain jotain 200-300 € kuussa eli 1 euro tunnilta. Ei ehkä sitäkään, kun töissä käynti aiheuttaa kuluja.
Niin mutta saa käydä töissä ja elää omalla rahalla eikä muiden kustannuksella. Maksatko itse mielelläsi muiden elämän ja jos maksat niin maksa vaikka minun. Voin jäädä pois töistä niin vapautuu tästä yksi työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Moni huutaa että hyvä palkka. Noh menisitkö todella tuolla palkalla töihin 40h/vko? Jos olisit aikuinen saati perheellinen?
Kyllä menisin ja olen mennyt.
Eihän tuo ole kuin 20 senttiä pienempi kuin minun palkkani oli vakituisena ompelijana .
Hesarinjakajalla samaa, melkein kaikki on stadissa ma- mu- ja
Ei sinne suomalaiset mene vaan kehitysmaalaiset tulevat kun omassa maassa vielä paskemmat olot. Suomessa on halpatyövoimapula. Tämä on tiedetty jo torppariajoilta. Aina etsitään keinoja, miten saadaan halvemmalla töitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, se ongelma on se, että nämä laskee työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen yhteen ja vertaavat tuohon 1700 euron kuukausipalkkaan ja tulevat siihen tulokseen, että erotus ja siten heidän laskema "oma nettokuukausipalkka" on pirun huono ja vain jotain 200-300 € kuussa eli 1 euro tunnilta. Ei ehkä sitäkään, kun töissä käynti aiheuttaa kuluja.
En näe vieläkään ongelmaa. Normaalit ihmiset käyvät mieluummin töissä kuin loisivat muiden siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, normi palkka kasvien kanssa töissä ollessa. Lähtisin heti, jos terveys antaisi periksi (akka 70v9
Älä lässytä. Sä saat jo eläkettä!
Niin saan, tienattu juuri tuollaisilla ansioilla, joten alta tonniin tulot jää, ja pienikin lisä tekisi hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkka noin 1400e/kk. Ja usein lähtee kaikki tuet pois, jos on ollut tukiin oikeutettu. Tai sitten jos vielä saa tukia palkan lisäksi niin onhan se ihan vääristynyttä ja perseestä että käy kokoaikatöissä ja silti pitää hakea ja saa tukia.
Itse aloitin 10e tunti työelämän vuonna 2016. Ihan suorittavassa työssä. Kymmenessä vuodessa tuntipalkkaa on silti tullut lähes 10e lisää, samasta työstä, tosin eri työnantajalla.
Postin yöjakajilla samaa luokkaa. Lähes kaikki on ei- suomalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan o.k. liksa, ei tuollaisesta suorittavan tason yksinkertaisesta tehtävästä kuulukaan enempää maksaa. Ei mene paljon verojakaan. Eikö tuo ole suunnilleen tuplana työttömyyskorvauksen verran joten luulisi olevan innokkaita tekijöitä paljon tarjolla tuolla rahalla.
10e tunti miinus verot ei ole minusta kohtuullinen palkka edes tylsästä aivottomasta työstä ottaen Suomen hintatason huomioon.
No, ei tuosta käytännössä menee mitään veroja. Vain TEL-maksu.
Laskin huvikseni veroprosenttilaskurilla ottaen huomioon omat vähennykset yms. Että mitä olisi veroprosentti jos olisin töissä tuolla palkalla koko vuoden ja työmatka olisi 15km suuntaansa. 11,5%. Eli melkein 20 pinnaa lähtee tuosta pois kun otetaan huomioon muut pakolliset menot (8,19%).
Tuosta voit tsekata
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…
Tuossa on taulukossa mukana kaikki pakolliset maksut eli myös TEL. 1700 euron kuukausipalkalla veroprosentti on alle 12%. Yleensähän nuo hommat on monelle kausi työtä. Eli hommaa on vain esim. kuudeksi kuukaudeksi ja talvi ollaan tuilla. Joten veroprosentti on vielä pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin meillä on pakkoruotsi Suomea ei pitäisi verrata muihin Pohjoismaihin. Pakkoruotsi on Suomen talouden jarru, josta olemme kärsineet jo vuosikymmeniä. Olemme pieni syrjäinen maa, jonka toisella puolella on verenhimoinen Venäjä, minkä kanssa ei voi tehdä luonnollista kauppaa.
Toisella puolella meillä on pieni Ruotsi, jonka kieltä pakotamme kaikille lapsillemme. Se on tyhmää ja kallista. Pakkoruotsi on kolonialismia ja kansainvälisyyden este. Meidän pitäisi olla maailman kielitaitoisin ja kansainvälisin maa jo sijaintimme takia, mutta me alistamme itsemme pakkoruotsilla kahden pienen kielen panttivangiksi.
Äläkää tehkö vertailuja jos jo lähtökohtaisesti olemme betonoineet menestymättömyytemme pakkoruotsilla ja 2-kielisyydellä muita maita köyhemmäksi.
Ei ole aikaa opiskella ruotsia mutta tänne ehtii kirjoittelemaan aikansa kuluksi? Ei minulle ainakaan ole pakkoruotsista ollut mitään haittaa, enemmän hyötyä. Ehkä se haittaa jos sitä ei osaa tai opi mutta vika ei ole pakkoruotsissa vaan syyllinen löytyy kun katsot peiliin. Aika hyvin ymmärtää myös saksaa kun osaa kunnolla ruotsia ja englantia vaikka ei olisi saksaa opiskellutkaan.
Älä puhu itsestäsi.
Suurin osa ihmisistä ei hyödy pakkoruotsista koska he eivät edes osaa sitä vuosien opiskelun jälkeen.
Silloin vika ei ole pakkoruotsissa vaan niissä ihmisissä. Pitäisikö ne lopettaa? Ei minun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
vuodesta 2016 lähtien olen ollut kunnalla kausityöntekijänä ja viimekesänä palkka oli 11.56€/h
Mikä kunta? Itse saan noin 15e/h kunnalla ihan rivikausityöntekijänä.
Huaraamalla tienaa tuosta saatavan kuukausiliksan muutamassa tunnissa. Saa rahaa ja seksiä. Eikä tarvitse maksaa veroja jos ei halua.
Palkkahan on ihan ok. Lisäksi suurin osa on istumatyötä katon alla.