Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuo laihdutuskikka on klo 18-22 aikana? Maksumuurin takana.

Vierailija
14.04.2026 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo etukäteen avaamatta juttua että se on jokin täysin tarpeeton keino.

Tuollaisissa aikarajoituksissa tai paastoissa ei ole minkäänlaista järkeä.

Vierailija
2/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niissä ollakin, jos ne vähentää päivän kokonaisenergiansaantia. Esim. itselleni toimii erinomaisesti 16/8 pätkäpaasto, mutta syömisikkuna on mulla klo 13-21, koska aamulla ei ole nälkä ja illalla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin alko kroppa toimiin paremmin, ja ruuan himo väheni, kun aloin paastoamaan säännöllisesti.

Vierailija
4/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirskasen ja muiden asiantuntijoiden mukaan hormonitasapaino on avain hyvinvointiin: 

Ilta-Sanomat

Hormonien rooli: Kun kehon hormonitoiminta (kuten kortisoli ja insuliini) korjaantuu, aineenvaihdunta tehostuu ja painonhallinta helpottuu.

Arjen säännöt: Keskittyminen "klo 18:n ja 22:n sääntöön" voi auttaa torjumaan stressiä ja vatsarasvaa.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi: Hormonitasapainon palautuessa nälkä pysyy hallinnassa, mieli rauhoittuu ja olotila kevenee. 

Tieto löydetty tekoälyllä.

Vierailija
5/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on monesti paljonkin järkeä.

Vierailija
6/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää miehenä syödä kolmen tunnin välein kunnollinen ateria missä on hiilaria ja protskua tarpeeksi.

Mahdoton ajatus että olisin 18-22 syömättä.

Vierailija
7/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirskasen ja muiden asiantuntijoiden mukaan hormonitasapaino on avain hyvinvointiin: 

Ilta-Sanomat

Hormonien rooli: Kun kehon hormonitoiminta (kuten kortisoli ja insuliini) korjaantuu, aineenvaihdunta tehostuu ja painonhallinta helpottuu.

Arjen säännöt: Keskittyminen "klo 18:n ja 22:n sääntöön" voi auttaa torjumaan stressiä ja vatsarasvaa.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi: Hormonitasapainon palautuessa nälkä pysyy hallinnassa, mieli rauhoittuu ja olotila kevenee. 

Pirskasen "kultaista sääntöä" arkeen

Pirskanen noudattaa näitä rutiineja tiukasti riippumatta siitä, onko kyseessä arki tai juhla: 

Ilta-Sanomat

Klo 18 sääntö: Syömisen lopettaminen alkuillasta auttaa laskemaan kehon kierroksia ja valmistaa elimistöä lepoon.

Klo 22 sääntö: Nukkumaanmenoaika pidetään säännöllisenä, jotta elimistön hormonitasapaino, kuten kortisoli- ja insuliinitasot, ehtii palautua yön aikana

Pirskanen on myös Karpalo-terveyskursseillaan korostanut kokonaisvaltaista hyvinvointia, johon kuuluvat:

Kohtuullisuus ja tasapaino elämän eri osa-alueilla.

Lepo ja riittävä uni osana terveyden edistämistä.

Kasvispainotteinen ruokavalio ja riittävä vedenjuonti. 

Vierailija
8/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 18 iltapala ja kello 22 nukkumaan. 

Vierailija
9/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä nuo 18 ja 22 tarkottaa? Jos se tarkottaa ettei klo 18 jälkeen syödä ja mennään nukkumaan klo 22 niin mä jo noudatan sitä heh.

Vierailija
10/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää miehenä syödä kolmen tunnin välein kunnollinen ateria missä on hiilaria ja protskua tarpeeksi.

Mahdoton ajatus että olisin 18-22 syömättä.

Vierailija
11/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilta-Sanomat

Et sitten itse lukenut tuota kopioimaasi ”tietoa” ollenkaan, vai? No mikä se oli se 18-22 sääntö? Entä miten hormonitoiminta korjataan? 

Vierailija
12/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-22 välillä Ozempicia

Vierailija
13/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, maksumuurin voi kiertää käyttämällä tiedon hakuun tekoälyä. 

Vierailija
14/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo klo 18 syömisen lopettaminen ei todellakaan ole kaikille hyvä vaihtoehto. Verensokerin laskiessa stressihormonitasot alkavat nousta (adrenaliini). Jos on herkkyyttä adrenaliinille, esim. vaihdevuosi-ikä, stressiä yms, niin juurikin suhteellisen tukeva iltapala 1-2h ennen nukkumaanmenoa auttaa uneen.

Vierailija
15/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto. Itse kun laihdutin niin huomasin että parempi syödä vähän ja säännöllisemmin, toisille voi kuitenkin sopia jopa omad (one meal a day). Tärkeintä laihtumisessa on kalorien träkkäys ja kalorivajeessa pysyminen, hyvin yksinkertaista. Pätkäpaaston sanotaan kiihdyttävän autofagiaa eli kehon oman rasvan polttamista ja antavan keholle lepoa ruoansulatuksen prosesseista ja insuliinipiikeistä yms. Eli ei sovi mm. diabeetikoille.

Vierailija
16/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-22 välillä Ozempicia

Ozempic pistetään kerran viikossa.

Vierailija
17/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki, maksumuurin voi kiertää käyttämällä tiedon hakuun tekoälyä. 

Muutkin näköjään keksineet saman

Vierailija
18/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto. Itse kun laihdutin niin huomasin että parempi syödä vähän ja säännöllisemmin, toisille voi kuitenkin sopia jopa omad (one meal a day). Tärkeintä laihtumisessa on kalorien träkkäys ja kalorivajeessa pysyminen, hyvin yksinkertaista. Pätkäpaaston sanotaan kiihdyttävän autofagiaa eli kehon oman rasvan polttamista ja antavan keholle lepoa ruoansulatuksen prosesseista ja insuliinipiikeistä yms. Eli ei sovi mm. diabeetikoille.

Olen diabeetikko ja pätkäpaasto nimenomaan sopii minulle. Siitä alkoi sokeritasojen lasku. Olen ollut jo vuoden normaaleilla sokeritasoilla ilman mitään lääkityksiä. Kohta puretaan diagnoosi. 

Vierailija
19/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "träkkäys"?

Vierailija
20/47 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä syö 2. Mene nukkumaan klo 18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan