Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorison ATK-taidot rapistuneet, läppäri saatetaan avata kerran kuussa kun kaikki aika menee TikTokkia sormella tökkiessä

Vierailija
14.04.2026 |

ihan tavallisen word-dokumentin luominen ja sen jakaminen saattaa olla joillekin aivan ylivoimaisen haastavaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliii? Se et takoo sitä älylaitetta kahdella peukalolla on se juttu. Sit mopolla keuliminen. Kolmanneks nikotiinipussin imeskely. Noilla pärjää läpi elämän.

Vierailija
2/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliii? Se et takoo sitä älylaitetta kahdella peukalolla on se juttu. Sit mopolla keuliminen. Kolmanneks nikotiinipussin imeskely. Noilla pärjää läpi elämän.

oujee👴 tarkoittaa, 👴 Vanha mies emoji merkitys, 👴 whatsapp ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se word-dokumentin luomisen taitokaan paljon auta jos suomenkielen kirjoitustaito on vähän sitä ja tätä.

Vierailija
4/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivat kun menevät ammatilliseen koulutukseen.

Vierailija
5/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

Oon tässä miettiny et ois kiva saaha joku duuni ku ois laskuja maksettavana. Törmäsin teijän ilmoitukseen ja aattelin et no kai mä voin tänneki laittaa hakemusta.Oon reipas ja ahkera tiimipelaaja. Tuun toimeen kaikkien kanssa ja opin nopeesti. Oon sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunu moniosaaja, jolla on positiivinen asenne. En oo kyllä ihan varma mitä te oikeen teette, mut kai mä voin tehä mitä vaan. En oo kyl aiemmin tehny alaa, mut kyl mä osaan.

Laittakaa viestii jos kiinnostaa

T: jani-kirsikka
(ei puhelinnumeroo, sähköposti on kissanpentu69@hotmail.com)

Vierailija
6/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku puhuu atk:sta tietää, että henkilö on pudonnut tietoteknisten valmiuksien kelkasta 1990-luvulla. Tekstinkäsittelyohjelman olen aikoinani vain ottanut käyttöön, se on superhelppo.

Vierailija
7/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 40-vuotias eikä minunkaan atk-taidot ole kovin kaksiset vaikka olen niitä opiskellut suorittaessa kahta ammattitutkintoa. Mutta kun töissä ei niitä taitoja tarvitse niin aika äkkiä unohtuu opitut asiat. Harvemmin vapaa-ajallakaan tarvitsee mitään asiakirjoja näpytellä. Somessakaan en ole joten ei sekään taitojani syö.

Viime vuonna olin työnhakukurssilla ja siellä oli paljon aikuisia jotka olleet työelämässä vuosia. Suurin osa ihan pihalla miten esim.Word toimii. Että en minä ihan ymmärrä nuorten parjaamista. Kai he sitten opiskellessa oppivat ja taidot sitten karttuu jos työpaikalla tarvitsevat niitä.

Vierailija
8/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuo oli ihan peruskoulutason juttu.

Vierailija
9/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä nähnyt vastaavia ongelmia.

Vierailija
10/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wordia ei kyllä kukaan täysjärkinen enään käytä, kun on ilmaisia vaihtoehtoja esim. google docs.

Vierailija
11/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku puhuu atk:sta tietää, että henkilö on pudonnut tietoteknisten valmiuksien kelkasta 1990-luvulla. Tekstinkäsittelyohjelman olen aikoinani vain ottanut käyttöön, se on superhelppo.

Kyllä ATK-sana oli ainakin minun yläkoulussa käytössä vielä vuonna 2010 kun lopetin ysiluokan. 

Vierailija
12/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wordia ei kyllä kukaan täysjärkinen enään käytä, kun on ilmaisia vaihtoehtoja esim. google docs.

sama sisältö siihenkin pitää pystyä tuottamaan. mutta jos aika menee tiktokin kanssa koko ajan niin miten voi edes odottaa mitään järkevää ulosantia pikku petteriltä?

Vierailija
13/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Word on se pääasiallinen tekstinkäsittelysofta, mitä suurimmassa osassa yrityksiä ja oppilaitoksia käytetään.

Vierailija
14/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puhutaan ihan yleisesti ATK:sta, koska se on suomea. Yrityksessämme suunnitellaan mikropiirejä, eli osaamme kirjaimellisesti tehdä ATK:ta.

Vierailija
15/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täysjärkinen ei käytä enääNNNNNNN mitään pilvi"palvelussa" toimivaa ohjelmaa, koska valveutuneena tietää olevansa itse kauppatavara.

Valveutunut kansalainen tuottaa tekstidokumentteja LaTeXilla, emacsilla, vi:llä, tai äärimmäisessä hätätapauksessa Open Officella.

Vierailija
16/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Word on se pääasiallinen tekstinkäsittelysofta, mitä suurimmassa osassa yrityksiä ja oppilaitoksia käytetään.

Et sä sillon siitä ite maksa.

Vierailija
17/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moro,

Oon tässä miettiny et ois kiva saaha joku duuni ku ois laskuja maksettavana. Törmäsin teijän ilmoitukseen ja aattelin et no kai mä voin tänneki laittaa hakemusta.Oon reipas ja ahkera tiimipelaaja. Tuun toimeen kaikkien kanssa ja opin nopeesti. Oon sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunu moniosaaja, jolla on positiivinen asenne. En oo kyllä ihan varma mitä te oikeen teette, mut kai mä voin tehä mitä vaan. En oo kyl aiemmin tehny alaa, mut kyl mä osaan.

Laittakaa viestii jos kiinnostaa

T: jani-kirsikka
(ei puhelinnumeroo, sähköposti on kissanpentu69@hotmail.com)

hotmail.com

Kuinka kertoa olevansa lähes nelikymppinen sanomatta sitä suoraan.

Vierailija
18/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi proot käyttävät LibreOfficea.

Vierailija
19/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuo oli ihan peruskoulutason juttu.

Se oli Atk:n alkuaikoina !

Vierailija
20/23 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täysjärkinen ei käytä enääNNNNNNN mitään pilvi"palvelussa" toimivaa ohjelmaa, koska valveutuneena tietää olevansa itse kauppatavara.

Valveutunut kansalainen tuottaa tekstidokumentteja LaTeXilla, emacsilla, vi:llä, tai äärimmäisessä hätätapauksessa Open Officella.

Yritysmaailmassa on käytössä sitten niitä O365- ja Google Docs -järjestelmiä. Ei niissä millään open officella toimita, ellei kyse ole jostain pienestä hikipajasta, joka tykkää muutenkin puuhastella jonkun Linuxin jne kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän