Harvinaisin paikka, jossa olet käynyt?
Kerro paikka ulkomailla, missä olet käynyt, mutta et usko muiden käyneen.
Reagoi muiden vastauksiin
Jos olet käynyt paikassa: peukku ylös
Jos et ole käynyt: peukku alas
Kommentit (1198)
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäki. Kolme ihmistä on päässyt sieltä pois.
Muut pieksettiinn
Myyrmannin Citymarket, siitä jo tosin vuosia aikaa.
Samarkand, Registanin aukio Uzbegistanissa
French Guyane Cayenne, Kourou raketin laukaisun katsominen, Île Saint-Joseph, Île Royale.
Lake Tahoe, Kalifornia/Nevada, USA
Baganuurissa Mongoliassa tuli oltua työkeikalla pari vuotta sitten ja Ulan Batorissa ja ympäristössä sitten lomailtua vielä vähän yli viikko sen jälkeen, mutta Baganuur varmaan se harvinaisempi paikka, tuskin kukaan ainakaan turistimatkalle sinne eksyy.
Bahama, lomakohteesta näkyi Trumpin lomakohteen tornitalot ja outo arkkitehtuuri, tosi outo paikka. Onneksi emme olleet siinä majoittuneina.
Coomassa (suomalaisittain siis aivan koomassa) pari yötä. On kaupunki Australian New South Walesissa 😁
Ulkomailla en hirbeästi ole matkaillut tiristina. Työmatkalla pääsin Madridissa kuninkaallisen palatsin hevostalliin, se on yleisöltä suljettu.
Kotimaassa olen sit käynyt vaikka missä. Mm.yhden teollisuuslaitoksen kellarissa, jossa säilytettiin Museoviraston vaatimuksesta noin tuhat vuotta vanhoja esineitä. Joku löytää me tuhannen vuoden päästä ja ihmettelee, että mitvit täällä on tällaisia?
Eksoottisiinkin kohteisiin tehtyjen työmatkojen ongelma näyttää olevan järjestään se että sinne mennään minuuttiaikataululla eikä paikasta näe kuin lentokentän ja jotain moottoritien meluvallia taksin ikkunasta.
Olen ottanut tavaksi venyttää matkustusohjesääntöä osoittamalla että pelkästään lentolipuissa säästää yleensä enemmän kuin yhden tai kahden ylimääräisen hotelliyön hinnan jos lähdenkin reissuun kaukaisempiin kohteisiin lauantain/perjantain puolella ja toipunut lennosta firman maksaman viikonlopun aikana,
Esimerkiksi Hong Kongissa vietetyn vapaaviikonlopun jälkeen huomasin huvikseni etteivät yhteensä kymmeniä työreissuja Hong Kongin kautta tehneet kollegat edes tienneet vuorilla sijaitsevasta Ngong Pingin kylästä jonne pääsee 5,7 kilometrin pituisella köysiradalla. Tyypillisesti olivat vetäneet vain perseet jossain lentokenttähotellissa ja julistaneet käyneensä honkkarissa.
Korkean paikan kammoiselle suosittelen lasipohjaista vaunua jossa voi viettää unohtumattomat 25 minuuttia. Korkeimmillaan se taitaa kulkea lahden yli reilun 100 metrin korkeudessa vedenpinnasta vaikka itse kyllä onkin vain 400 metrin korkeudessa.
- Olen nähnyt vuorigorillat Virungan kansallispuistossa Kongossa (DRC)
- Olen ihastellut Laas Geelin luolamaalauksia Somalimaassa
Vierailija kirjoitti:
Coomassa (suomalaisittain siis aivan koomassa) pari yötä. On kaupunki Australian New South Walesissa 😁
Kooma kaupunginosa Kokemäelläkin?
Ois vaan kiva saada tietää miksi kadut