Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harvinaisin paikka, jossa olet käynyt?

Vierailija
14.04.2026 |

Kerro paikka ulkomailla, missä olet käynyt, mutta et usko muiden käyneen. 

Reagoi muiden vastauksiin

Jos olet käynyt paikassa: peukku ylös

Jos et ole käynyt: peukku alas

Kommentit (247)

Vierailija
81/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neptun, Romania. 

En tiedä onko kuinka harvinainen mutta en ainakaan itse tiedä muita, jotka olisivat siellä käyneet.

Vierailija
82/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte?????

En tajua. Kaikki nyt on jossain turistikohteissa käynyt, niissä ei ole mitään ihmeellistä. Me käytiin noissa omatoimimatkoilla 80-luvulla, kun olin alakouluikäinen. Vanhemmat halusi käyttää ranskan-, saksan-, ruotsin- ja englanninkielentaitoaan kysymällä tietä ja keskustelemalla paikallisten kanssa.

Luetun ymmärtäminen!?

Lukekaa aloitus ajatuksella ja ... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin satamassa on verkkokauppa niminen kauppa . Joku piraatti . Niin villillä ylös ja katolla on oikeasti lentokone.  

Hissillä katolle. 

Vierailija
84/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumailmapallo lento tosin oli sielläkin suomalaisia . 

Vierailija
85/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jossain Bulgariassa joku paikka. 

Vierailija
86/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neptun, Romania. 

En tiedä onko kuinka harvinainen mutta en ainakaan itse tiedä muita, jotka olisivat siellä käyneet.

Heti tunnistin nimen, en ole itse käynyt mutta mun isä (ja ehkä äitikin) oli siellä Kansainvälisen moottoriliiton mp-kokoontumisessa v.1976... ;-) 

Vierailija
87/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan joku välilaskupaikka vähän outo jossain Tšekissä . 

Vierailija
88/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisyros, St Stephens tulivuoren kraateri. 

Vierailija
89/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän puoleinen rajavyöhyke, Tyrjän kylä. Tarvittiin Venäjän federaation viranomaisten erityislupa, että sinne pääsi. Sai olla ehkä kolme tuntia. Mukana vartija.

Suomesta varastettua maata se on . 

Vierailija
90/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naginski Moskovastasta noin 1000km johonkin suuntaan

Vierailija
91/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floridassa NASAn keskus ja museo .  Niitä robottijuttuja . 

Vierailija
92/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovan BALSAMOITU Lenin torilla . 

Vierailija
93/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Viipurin linnassa kiivettiin sinne ylös . Museo .  Suomesta sekin on varastettu. Oli toki ryhmämatka. 

Vierailija
94/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bahrainin ja Saudi-Arabian välissä olevalla saarella,siellä on näköalatornit.

Vierailija
95/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efeson seurakunnassa museossa nykyisen Turkin alueella .  Apostolien muistoissa. Kristittyjen hautausmaakin. 

Vierailija
96/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilimanjarolla !  

Vierailija
97/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakaivos-museo puolassa, oli 120m maan alla !

Vierailija
98/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Barbados. Turistikohde toki, mutta harva suomesta käynyt. 

Tosiaan niin Suomesta tehtiin Karibian saarille matkoja 80 luvulla oikein urakalla kierrettiin saaret Cayman saaret jamaica barbaros dominikaaniset ja Kuuba kuin Floridan ja puerto Ricon alue kuin risteilyt siellä . Nykyään mennään aruballe ja antigualle.  Bahamalle pääsee Floridasta laivallakin 200€ . Englannista pääsee lautalla Espanjaan ja Tanskasta laivalla Islantiin. Suomalaisia asuu Espanjassa lomilla ne tekee sieltä retkiä saarille laivoilla . Hyvin ehtii kuukauden lomalla kiertää montakin kohdetta. Ettei vaan istu yhdessä paikkaa lomakohteessa vaan hyppää laivaan . Eri lanka oli suosikki joskus ei enää kun Thaimaa tuli ja etelä Afrikka gambiat. Suomalaisia asuu vähän joka maassa. Australiassa myös ! 

Juu, 80-luvulla minäkin siellä Barbadoksella olin 3 viikkoa. En oikein laske käymiseksi, jos vain jollain laivalla käy päivämatkalla. 

Viereisessä huoneessa oli joku onneton nuori nainen, joka oli rakastunut aiemmalla matkallaan barbadoslaiseen mieheen ja oli ottanut kaverinsa mukaan ja aikoi lähteä rakastaan katsomaan sen kotikylään. Oli vain viikon mittaisella matkalla. En muista, miten heille kävi. 

Mukava ilmasto siellä. Olen kova palelemaan, mutta siellä en palellut, vaikka vessassa ja keittosyvennyksessä oli vain lasiset säleet ikkunana, joista tietty ilma vaihtui, kun kiinni ei saanut. Lähdettiin sinne heti joulun jälkeen. 

Vierailija
99/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolakaivos-museo puolassa, oli 120m maan alla !

Olen ollut sellaisessa myös itävallanmatkallani teininä. En muista, oliko se Itävallan vai saksan puolella. 

Vierailija
100/247 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kanaalissa on tuhansia pikkusaaria ja muutama isompi. Käytiin joskus lomalla veneellä yhdellä sellaisella pikkusaarella jossa ei ollut asutusta kun ranta oli kuiva vain laskuveden aikaan ja muuten vastassa oli pystysuorat kalliorannat. Ihan kiva rantapäivä ja sukeltelupäivä. Rannalla voi ottaa aurinkoa ja muuten sukellella siinä syvemmässä vedessä kalojen ja rapujen perässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi