Yhä useampi autotoimittaja kertoo, että nykyaikaisella sähköautolla on näppärämpi ja mukavampi ajaa Lappiin kuin polttomoottoriautolla. 👍🏻
Sähköautoa ei tarvitse tankata ja ajaa sitten parkkiin ennen kuin pääsee vessaan ja kahvi- tai lounastauolle, koska sähköauto latautuu heti parkissa. Hyvä sähköauto latautuu nopeammin kuin ihminen ehtii tyhjentää ja tankata itsensä. Puhutaan jo 5 - 10 minuutin latausajoista. Näin kertovat kokeneet autotoimittajat.
Sähköautoissa on nykyaikaiset avustimet ja viihdejärjestelmät ja ne ovat hiljaisia. Sähköauto on heti lähdettäessä lämmin.
Iltalehti ajoi 1152-hevosvoimaisella Porsche Cayennella Lappiin ja hehkutti matkanteon sujuvuutta. Käsi sydämelle: kuka olisi polttomoottoriaikakaudella lähtenyt ajamaan 1152-hevosvoimaisella polttomoottoriautolla Lappiin asti?
Kommentit (54)
En edelleenkään aio ajaa lappiin, oli alla mikä auto tahansa.
Kyllä palstan pensalenkkareiden autoasiantuntemus ylittää kaikkien autotoimittajien asiantuntemuksen.
Suurin osa näistä palstalaisista vastustaa kaikkea vihreää ja päälle niillä ei ole rahaa ostaa edes käytettyä sähköautoa.
200 000€ (ei urheilu-)autolla syytäkin matkanteon onnistua mukavasti.
Jaa, minä menen lappiin mieluummin junalla tai lentokoneella ja vuokraan siellä auton jos tarve on.
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään aio ajaa lappiin, oli alla mikä auto tahansa.
Lappi 🤮
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palstan pensalenkkareiden autoasiantuntemus ylittää kaikkien autotoimittajien asiantuntemuksen.
Suurin osa näistä palstalaisista vastustaa kaikkea vihreää ja päälle niillä ei ole rahaa ostaa edes käytettyä sähköautoa.
Ei sähköauto ole mikään vihreä vaihtoehto, vain asioista tietämätön sanoo noin.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂
Tietenkin sanoo. Autokauppias saa luultavasti paljon paremman katteen sähköauton kuin polttomoottoriauton myynnistä. Ainakin Porschen.
Eikö höpölehden kirjoittaja tiedä, että pieniruokaisella polttomoottoriautollakin ajaa Lappiin ilman välitankkausta?
Ap on kohta konkkaan menevä automyyjä 🤣
Vaikea uskoa, että tuolla "asiantuntijalla" olisi edes korttia.
Vierailija kirjoitti:
Minun bruttopalkka on 1400€, ei todellakaan ole varaa ostaa edes käytettyä sähköautoa. En nyt vaikkapa syömistä voi lopettaa vain siksi, että saisin sähköauton.
Yli tuhat hevosvoimainen auto kyllä saa itsetunnon varmasti kohoamaan jos sellaiseen on tarve.
Jos ajaa Lappiin, on kyllä ihan terveellsistä pitää pidempiä taukoja kuin 5-10 minuuttia. Minä käyn parinkymmenen minuutin lenkillä pitkien automatkojem tauolla, vertyy jalat ja tuulettuu pää.
Autotoimittajat saavat minun puolesta kirjoitella mitä haluavat. Se ei kuitenkaan vaikuta minuun. Tarpeeseeni vastaavaa sähköautoa kun ei ole olemassa. Joku range tai latauksen kesto on ihan toissijaisia asioita, kun perusasiat kuten maavara tai vetokyky ovat onnettomalla tasolla. En myöskään pidä siitä, että auto on kuin muovinen tietokone. Tämä on toki ihan mielipideasia, mutta onneksi vaihtoehtoja (vielä) on.
Ja toimittajalle tiedoksi, että polttiksen voi myös ajaa parkkiin, käydä kusella ja tankata vasta sitten. Vähän keksityn kuuloinen argumentti, että polttiksella olisi jotenkin hitaampaa tai hankalampaa. Ne kuset voi tulla housuun myös yrittäessä saada sitä laturia aloittamaan latauksen... ja tuo "hyvä sähköauto" tarkoittaa jo sellaista hintaluokkaa, jota esimerkiksi minä en ikipäivänä autosta maksaisi. Mutta varmaan moni sellaiseenkin haluaa rahansa laittaa. Edelleen, onneksi on vaihtoehtoja. Jokainen varmasti löytää itaelleen sopivan ajoneuvon.
Hiljaiset viihdejärjestelmät? Mitä sellaisella tekee???
En aja Lappiin polkupyörällä, bensa-autolla enkä sähköautolla. En kaasu-tai dieselautolla sati etanolivehkeellä. Mun ajot on pikkuteitä. Pitkin Etelä-Suomea. Mulla ei oo varaa ostaa yli kymppitonnin autoa, enkä uskalla ostaa autoa, johon olisi tulossa kymppitonnin remppa.
Vierailija kirjoitti:
Yli tuhat hevosvoimainen auto kyllä saa itsetunnon varmasti kohoamaan jos sellaiseen on tarve.
Saisko auton halvemmalla, jos esim. 200 heppaa riittäisi, eikä tarttisi mitään itse pysäköiviä tai kuljettajan vireystilaa kyttääviä varusteita ja 20-tuumaisia vakiovanteita...? Hinnat on ihan päättömiä ja puolet varusteista täysin turhia.
Minä ajoin 19 vuotiaana vantaalta inariin 55 heppaisella vw pololla, en tarvinnut yli tuhatta heppaa.
Mielelläni ostaisin sähköauton, mutta ei ole varaa, enkä saisi niin isoa autolainaakaan.