En ymmärrä miten mun autottomuus voi hiertää jonkun muun per settä
Miten se että mulla ei ole autoa tekee sulle ongelman?
Tänäänkin ihan järjetön ulina työkaverilta kun ei voida muka tavara paikassa X kun mulla ei ole autoa. Sanoin että pääsen sinne pyörällä yhtä nopeasti kuin sinä autolla, tai sovitaan joku aika.
No kun tuntuu niin pahalta että sä tuolla kylmässä pyöräilet, siis WTF?
Tai sitten nurinaa että voitais mennä kimppakyydeillä vuoron perään työpisteestä toiselle mutta kun mulla ei ole autoa niin jouduttaisiin aina meneen hänen autolla.. juu en tarvi kimppakyytiä. Sori siitä, en hommaa autoa sen vuoksi.
Juu ja en, en pyydä kyytiä ihmisiltä, pääsen ihan joka paikkaa pyörällä tai julkisilla, jos kerran vuodessa on joku sellainen paikka mihin en pääse julkisilla niin sitten se on taksi jos se on sen arvoinen että sinne haluan.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävelee talvella 9km työmatkan ja kesäkelissä ajaa polkupyörällä.
Kyllä mä talvipakkasilla käytän julkisia.
Viime viikolla työnantajan kanssa sovittiin että meidän koulutuspäivä pidetään toisessa kaupungissa kesällä, varasin junaliput edes takas alle 20€ niin eiköhän tää työkaveri ole kuittailemassa että tuut varmaan pyörällä.
Ja lopuksi että hän voi kyllä ottaa kyytiin meitä autottomia mutta hinta on sitten 50€/naama.
Taitaa yllättyä kun tulijoita ei ole. Maksakoot bensansa yksin.
Joo kyllä joillekin autottomuus on maailman 8. ihme.
Nämä eivät voi MITENKÄÄN ymmärtää, että en haaveile auton kyytiin pääsemisestä, enkä varsinkaan ole lokkeilemassa heidän autojensa kyytiin.
Joillekin ihmisille se että heillä on auto ja ajokortti on elämän suurin saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla työnantajan kanssa sovittiin että meidän koulutuspäivä pidetään toisessa kaupungissa kesällä, varasin junaliput edes takas alle 20€ niin eiköhän tää työkaveri ole kuittailemassa että tuut varmaan pyörällä.
Ja lopuksi että hän voi kyllä ottaa kyytiin meitä autottomia mutta hinta on sitten 50€/naama.Taitaa yllättyä kun tulijoita ei ole. Maksakoot bensansa yksin.
Kuulostaa joltain amishommalta, kun ihmiset noin jaksaa muutamia kymppejä miettiä.
Jos jollain on joku riesa elämässään heidän mielestä se pitää olla kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Talveksi fillariin saa nastarenkaat!
Vierailija kirjoitti:
Oot bussirunkkari
-joka toista haukkuu, on ite
-housuissas on
Kyllä mulle tulee tunne että täytyy tarjota kyyti, jos tapaan autottoman jossain hevonkuusessa. Ja 99.99% tapauksista se kyyti todellakin kelpaa, ja ehdotettuani huomaan että tarjoutumista on myös odotettu.
Se, että sun työkaveri on ääliö, ei tee musta ääliötä.
EI kiinnosta tippaakaan, millä joku työkaveri tai naapuri tai vaikka kaupunginjohtaja kulkee. Kunhan eivät puutu minun ajamiseen tai tuputa omia tapojaan, niin aivan yks hailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopuksi että hän voi kyllä ottaa kyytiin meitä autottomia mutta hinta on sitten 50€/naama.Taitaa yllättyä kun tulijoita ei ole. Maksakoot bensansa yksin.
Muuhun en nyt ota kantaa mutta siis mitä... Työnantaja järjestää koulutuksen toisella paikkakunnalla ja työntekijät ITSE maksavat matkansa sinne?
Alimman tason suorittava työ jossain maalaispitäjässä?
Siltä ainakin kuulostaa.
On myös olemassa niitä autottomia, joita hiertää, kun heille ei tarjota kyytiä.
Eimun autottomuus ole ketään hiertänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaisi kertoa sille työkaverille, että työnantaja maksaa kulukorvaukset oman auton käyttämisestä. Myös jokaisesta kyytiin tulevasta työkaverista maksetaan korvaukset auton omistalle.
Ei tuommoisille opintomatkoille omakustanteisesti mennä.
Yleensä autoilijat ottavat mielellään kyytiin työkavereita, sillä saavat silloin paremmat korvaukset.
Ketuttaahan se. Säästät polttoainekustannukset, katsastuskulut, parkkimaksut, renkaiden ostot ja -vaihdot, vakuutukset, huollot....you name it. Ottaa kai se nyt päähän. Auto tulee kalliiksi, se on monelle varallisuusstatus, vaikka siihen ei varaa olisikaan, ja siksi se on sinun syysi 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pyytää kunnon korvausta kyydistä siksi, että kukaan ei tarttuisi siihen ja saisi ajella yksin. Minä en ainakaan edes halua ketään kyytiini, mutta joskus on pakko ottaa kun kyytiin kerjääjiä löytyy aina. Sitten vielä odottavat, että mennään heidän pillinsä mukaan kaupoissa poiketen ja tietysti kotiovelle vieden.
Minäkin ostin auton vasta kolmekymppisenä, ja muistan kyllä noita kommentteja. Kerrankin kaveri itse pyysi kyytiin kun meillä oli mummolat samassa kunnassa, ja veloitti minulta sitten bensan lisäksi auton huollosta ja renkaiden kulumisesta rahaa. Reissu tuli kallimmaaksi kuin bussilla.
Nyt auton omistamiseen menee tuhansia euroja vuodessa, voisin keksiä paljon muutakin käyttöä tuolle rahalle. Työmatkat kuljen muutenkin junalla. Olisin paremmassa kunnossakin ilman autoa, koska pyöräilisin nykyistäkin enemmän.