En ymmärrä miten mun autottomuus voi hiertää jonkun muun per settä
Miten se että mulla ei ole autoa tekee sulle ongelman?
Tänäänkin ihan järjetön ulina työkaverilta kun ei voida muka tavara paikassa X kun mulla ei ole autoa. Sanoin että pääsen sinne pyörällä yhtä nopeasti kuin sinä autolla, tai sovitaan joku aika.
No kun tuntuu niin pahalta että sä tuolla kylmässä pyöräilet, siis WTF?
Tai sitten nurinaa että voitais mennä kimppakyydeillä vuoron perään työpisteestä toiselle mutta kun mulla ei ole autoa niin jouduttaisiin aina meneen hänen autolla.. juu en tarvi kimppakyytiä. Sori siitä, en hommaa autoa sen vuoksi.
Juu ja en, en pyydä kyytiä ihmisiltä, pääsen ihan joka paikkaa pyörällä tai julkisilla, jos kerran vuodessa on joku sellainen paikka mihin en pääse julkisilla niin sitten se on taksi jos se on sen arvoinen että sinne haluan.
Kommentit (72)
Luovuin autosta. Ei huvita maksaa rapiat 500€ kuussa kaikkine kustannuksineen bensa laina vero huolto.
Sillä rahalla ajaa aika monta taksi matkaa. Mökille menen junalla ja asemalta ostan ruuat ja sit taksilla perille. Hyvin pyyhkii ja rahaa säästyy. Sais ajaa taksilla joka päivä et tulisi kalliimmaksi
Vierailija kirjoitti:
Itseäni lähinnä ihmetyttää miten paljon autottomat viettävät aikaa kotikaupungissaan ja sen lähistöllä. Itse tykkään reissailla viikonloppuisin eikä pyörä, julkiset tai taksi riittäisi että pääsisin haluamiini paikkoihin.
Eli ihmettelet sitä että ihmiset elävät erilaista elämää kuin sinä.
Terveellinen välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan on hyvästä. Ellei sinun tekeminen tai tekemättäjättäminen vaikuta minuun tai lapsiini, niin minulle on aivan sama mitä teet. Laittomuuksista voi infota poliisia, mutta muuten en ala välittämään.
Niin oletko jo kysynyt heiltä, että ajattelevatko noin vai onko tätä edelleen vain sinun päänsisäisen uhriutumisen tasolla?
Onhan se autottomuus aikuisena melko paha paikka. Vähänkin pidempään liikkumiseen pitää varata valtavasti aikaa tai pummata kavereilta kyytejä. Kavereiden kyydissä voi mennä, jos sitten vastavuoroisesti kuskaa välillä niitä kavereita. Moniin harrastuksiin on vaikeaa päästä varsinkin talvella ja onhan se melko noloa muutenkin käydä aikuisena vaikka pyörällä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se autottomuus aikuisena melko paha paikka. Vähänkin pidempään liikkumiseen pitää varata valtavasti aikaa tai pummata kavereilta kyytejä. Kavereiden kyydissä voi mennä, jos sitten vastavuoroisesti kuskaa välillä niitä kavereita. Moniin harrastuksiin on vaikeaa päästä varsinkin talvella ja onhan se melko noloa muutenkin käydä aikuisena vaikka pyörällä kaupassa.
Et taida asua kaupungissa, meinaan liikkuminen on todella helppoa ilman autoa. Kävely onnistuu myös talvella, ja julkiset liikkuvat. Itsellä on tilanteita että oikeasti tarvitsen autoa ehkä 3-4 kertaa vuodessa, jolloin lainaan kavereilta tai sukulaisilta (ja tarjoan vastapalvelun jossain muussa muodossa) tai sitten vuokraan.
Pyörällä liikkuminen on noloa vain jonkun autoiluun rakastuneen punaniskan mielestä joka ei ole kasvanut henkisesti aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sun työkaveri on ääliö, ei tee musta ääliötä.
EI kiinnosta tippaakaan, millä joku työkaveri tai naapuri tai vaikka kaupunginjohtaja kulkee. Kunhan eivät puutu minun ajamiseen tai tuputa omia tapojaan, niin aivan yks hailee.
Siis eihän tuossa sinusta puhuttukaan? Voit aivan rauhassa jatkaa autoiluasi 🏼
Mun ystävän mies pitää mun elämääni tosi surkeana, kun ei ole autoa ja asutaan kerrostalossa. Kehui vielä heillä on moottorikelkkakin.
Ei oo käyttöä, ei millekään näistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävelee talvella 9km työmatkan ja kesäkelissä ajaa polkupyörällä.
Kyllä mä talvipakkasilla käytän julkisia.
Viime viikolla työnantajan kanssa sovittiin että meidän koulutuspäivä pidetään toisessa kaupungissa kesällä, varasin junaliput edes takas alle 20€ niin eiköhän tää työkaveri ole kuittailemassa että tuut varmaan pyörällä.
Ja lopuksi että hän voi kyllä ottaa kyytiin meitä autottomia mutta hinta on sitten 50€/naama.Taitaa yllättyä kun tulijoita ei ole. Maksakoot bensansa yksin.
Kuulostaa joltain amishommalta, kun ihmiset noin jaksaa muutamia kymppejä miettiä.
Joo yksi kaveri yritti mökkimatkalle saada kaikilta matkustajilta 60€. Muka oli laskenut että niin paljon menee pitkään mökki matkaan. Äkkiä sit laskin et sillä 60€/matkustaja ajaa muutamaan kertaan sinne mökille ja takas. Ja hän siihen että haluaa et tankki on täynnä himaan mennessä ettei tarvi seuraavana aamuna tankkaa ja huollot maksaa kans yms. Ja kusettaja akan poikaystävä inisee vieressä et ei oo kiva ruveta tollee kyseenalaistamaan ku toinen on laskenut. Sovittiin lopuksi et matkustajat maksaa bensat kokonaan et kuski ja ulkonsa ei joudu bensoihin osallistuu.
Jos sul on rahat loppu niin älä tuu multa vinkuu viisinkertaista bensarahaa. Älä pidä autoa jos ei oon rahaa. Voidaan vaik vuokrata tai mennä dosä + taksi yhdistelmällä
Ihan sama mulle onko sulla auto tai ei ja miten kuljet. Miksi luulet että se olisi minulle ongelma?
En itsekkään ymmärrä tätä. Kävellen ja julkisella pääsen kaikkialle minne tarve on mennä, autolle ei yksinkertaisesti olisi käyttöä jos sellaisen omistaisin. Silti saan sukulaisiltakin kuulla aina vähän väliä että pitäisi auto olla kun se "helpottaa elämää niin paljon" ja "kaikilla on auto." Ikinä en pummaile kyytejä heiltä.
Oho 😲