En ymmärrä miten mun autottomuus voi hiertää jonkun muun per settä
Miten se että mulla ei ole autoa tekee sulle ongelman?
Tänäänkin ihan järjetön ulina työkaverilta kun ei voida muka tavara paikassa X kun mulla ei ole autoa. Sanoin että pääsen sinne pyörällä yhtä nopeasti kuin sinä autolla, tai sovitaan joku aika.
No kun tuntuu niin pahalta että sä tuolla kylmässä pyöräilet, siis WTF?
Tai sitten nurinaa että voitais mennä kimppakyydeillä vuoron perään työpisteestä toiselle mutta kun mulla ei ole autoa niin jouduttaisiin aina meneen hänen autolla.. juu en tarvi kimppakyytiä. Sori siitä, en hommaa autoa sen vuoksi.
Juu ja en, en pyydä kyytiä ihmisiltä, pääsen ihan joka paikkaa pyörällä tai julkisilla, jos kerran vuodessa on joku sellainen paikka mihin en pääse julkisilla niin sitten se on taksi jos se on sen arvoinen että sinne haluan.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Menin keikkatyöhön pienemmälle paikkakunnalle muutman kk "komennukselle" ja olen autoton. Herranjestas sitä pällistelyä ja ihmettelyä, kun kävi ilmi, että tulen joka kerta pyörällä töihin ja kävelen kauppaan. Sitten alkoikin naljailu liiallisesta hoikkuudesta, syömishäiriöstä, ituhippeydestä, helsinkiläisyydestä ja ties mistä.
Jos sinulla olisi auto, olisi se vääränlainen tai ajaisit väärin. Oli niin tai näin niin "etelän vetelä" tekee varmasti väärin.
Siis tämä on kyllä jännä asia. Minäkin olen saanut kuulla taivastelua ym. Pitäkää ihmiset huoli ihan omista asioistanne.
Ei mua haittaa, kunhan et tee siitä autottomuudesta itsellesi sädekehää ja korosta sitä joka käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostin auton vasta kolmekymppisenä, ja muistan kyllä noita kommentteja. Kerrankin kaveri itse pyysi kyytiin kun meillä oli mummolat samassa kunnassa, ja veloitti minulta sitten bensan lisäksi auton huollosta ja renkaiden kulumisesta rahaa. Reissu tuli kallimmaaksi kuin bussilla.
Nyt auton omistamiseen menee tuhansia euroja vuodessa, voisin keksiä paljon muutakin käyttöä tuolle rahalle. Työmatkat kuljen muutenkin junalla. Olisin paremmassa kunnossakin ilman autoa, koska pyöräilisin nykyistäkin enemmän.
Häh paljonko yhdelä matkalla kuluu muka renkaat..! Nyt oli kyllä aika luihu kaveri
Tuossa tilanteessa toteaisin ulisijalle, etten vietä vapaa-aikaa työkavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa, kunhan et tee siitä autottomuudesta itsellesi sädekehää ja korosta sitä joka käänteessä.
No eipä tuota viitsi edes tuoda esille yllä mainitusta syystä! Itsekin yritän autottomuuden pimittää viimeiseen asti. Ei jaksa sitä v*ttuilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävelee talvella 9km työmatkan ja kesäkelissä ajaa polkupyörällä.
Kyllä mä talvipakkasilla käytän julkisia.
Viime viikolla työnantajan kanssa sovittiin että meidän koulutuspäivä pidetään toisessa kaupungissa kesällä, varasin junaliput edes takas alle 20€ niin eiköhän tää työkaveri ole kuittailemassa että tuut varmaan pyörällä.
Ja lopuksi että hän voi kyllä ottaa kyytiin meitä autottomia mutta hinta on sitten 50€/naama.Taitaa yllättyä kun tulijoita ei ole. Maksakoot bensansa yksin.
Muuhun en nyt ota kantaa mutta siis mitä... Työnantaja järjestää koulutuksen toisella paikkakunnalla ja työntekijät ITSE maksavat matkansa sinne?
Jotenkin veikkaan että työnantaja ei myöskään kustanna sen koulutuspäivän ruokailua.
Vierailija kirjoitti:
Ketähän tässä oikein hiertää?
Toisena autottomana sanon, että osalla autoilijoilla on tuo outo asenne, ettei mitään voi tehdä ilman autoa. Sitä kun kuuntelee päivittäin useamman vuoden, niin kyllä se kuppi joskus kaatuu ja vähän aikaa hiertää! :D Aluksi naurattaa, mutta sitten jo ihmetyttää, että miksi tuo ei pääse tästä asiasta yli. Mulla ei ole autoa, enkä hanki. Sitten se päänaukominen jo veetuttaa ja sitten syödään hyvin ja nukutaan yön yli. Ollaan paremmalla mielellä ja aloitetaan taas alusta.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille se että heillä on auto ja ajokortti on elämän suurin saavutus.
Tämä. Kaveri sanoi, että hänelle auto on yksi perustarpeista. Hän ei ottais edes naista, jolla ei ole ajokorttia.
Ja asutaan Vantaalla palveluiden keskellä. Hänellä on nyt sitten kaksi lahoa autoa pihassa, joita se sitten vie korjaamoihin vuorotellen. Ei ole itse mikään rassari edes, että osaisi korjata. Odotan vaan, kun sen mahdollisen emännän auto siihen ilmestyy ja paljon sitä rahaa sitten alkaa kulumaan noihin "perustarpeisiin".
Ai miten?
No vaikka jos olet niitä työkavereita, jotka innolla ehdottelee kaikenlaisia menoja ja rientoja ja sitten koko touhua ohjaa aina sinun bussien aikataulut.
Vaikuttaa siltä että oli sitten auto tai ei, aina joku kuitenkin näkee asiasta vaivaa.
Outoa, autottomuuteni ei ole koskaan ollut kenellekään ongelma. En pyöräile, kävelen ja jos matka on liian pitkä käveltäväksi, en mene sinne. Bussit ja junatkin on keksitty.
Oletan, että ap on vain keksinyt hassuhauskan ongelman.
Jokainen autoilija tappaa elämänsä aikana kymmenentuhatta hyttystä suurempaa eläintä maanteillä. Tämän vuoksi en koskaan ole ajanut ajokorttia.
Likimain nelkytä vuotta kortti ollut ja autokin suurimman osan vuosista. Jokainen tekee omat valintansa mutta aina ja poikkeuksetta ennemmin tai myöhemmin se autoton alkaa kitistä kyytien perään. Eikä pelkästään sitä vaan kotoota tarttis hakea ja sinne myös palauttaa. Kiitosta ei tipu saati bensarahoja. Kerran kun erwhdyt kuskaamaan sitä pidetään itsestäänselvyytenä ja niskoja nakellaan kyn kehtaat sanoa ettei tällä kertaa käy.
Loput on niitä jotka pitää hirveää älämölöä autottonasta elämästä ja viikoittain ovat lainaamassa iskän/äiskän/siskon/veljen /naapurin autoa. Huvittavaa on sekin että ne lainat aina venyy 🤣🤣 Päivästä tulee viikko mikä venyy kuukaudeksi. Selitellään vielä ettei autolle ollut juuri nyt muuta käyttöä ja kun noi Hillevin treenit aina venyy jajaja...
Olisivat edes rehellisiä ja myöntäisivät että auto sujuvoittaa arkea. Kuten tekeekin ja siksi ajan itse autolla.
Vierailija kirjoitti:
Likimain nelkytä vuotta kortti ollut ja autokin suurimman osan vuosista. Jokainen tekee omat valintansa mutta aina ja poikkeuksetta ennemmin tai myöhemmin se autoton alkaa kitistä kyytien perään. Eikä pelkästään sitä vaan kotoota tarttis hakea ja sinne myös palauttaa. Kiitosta ei tipu saati bensarahoja. Kerran kun erwhdyt kuskaamaan sitä pidetään itsestäänselvyytenä ja niskoja nakellaan kyn kehtaat sanoa ettei tällä kertaa käy.
Loput on niitä jotka pitää hirveää älämölöä autottonasta elämästä ja viikoittain ovat lainaamassa iskän/äiskän/siskon/veljen /naapurin autoa. Huvittavaa on sekin että ne lainat aina venyy 🤣🤣 Päivästä tulee viikko mikä venyy kuukaudeksi. Selitellään vielä ettei autolle ollut juuri nyt muuta käyttöä ja kun noi Hillevin treenit aina venyy jajaja...
Olisivat edes rehellisiä ja myöntäisivät että auto sujuvoittaa arkea. Kuten tekeekin ja siksi ajan itse autolla.
Suurinosa meistä autottomista ei ole tuommoisia kyytien pummijoita. Jos kyydin tarvi tulee, eikä julkisia kulje, otan taksin.
Odotin, että tuommoinen autoilija taas tulee heittämään vasta argumenttia asiaan, johon se ei kuulu.
Ei APkaan asiaansa kaikkiin autoilijoihin yleistänyt.
Auto ei todellakaan sujuvoita elämää monessakaan paikassa pkseudulla. Se voi olla toisinaan iso ongelma, että missä säilytän koko autoa. Sitäkin aikaa on eletty. Eikä parkkipaikkaa saa niin vaan, tai sitten ne maksaa tähtitieteellisia summia. Helpompi olla ilman ja säästöönkin jää reippaammin rahnaa.
Itselläkkin työnantaja jotenkin oletti, että voisin mennä käymään yrityksen toisessa toimipisteessä, joka sijaitsee jossain hevonpersiissä ja jouduin sitten muistuttamaan, että minullahan ei ole autoa eli taksillako työnantaja minut sitten sinne kyyditsee? Töissä aloittaessa ei ollut mitään puhetta, että pitäisi muilla toimipaikoilla edes käydä
Vierailija kirjoitti:
Hiertää se yllättävän monia.
Lähinnä huvittaa kun täälläpäin kaikilla 18-vuotiaillakin on auto.Autottomia aikuisia pidetään outona ja autotonta miestä ei naiset huoli.
Ei mua hierrä kenenkään työkaverin autottomuus muuten kuin siltä osin, että yleensä tuppaavat pyytämään kyytiä. Itse tykkään kulkea omien aikataulujen mukaan ja ärsyttää esim aamuisin katsoa kellosta, että koskas pitää olla hakemassa sitä Maijaa.
Mutta kiitos ap, jos et pyydä kyytejä. Pyöräilyhän on vaan fiksua, joten jatka vaan samalla mallilla!
Itseäni lähinnä ihmetyttää miten paljon autottomat viettävät aikaa kotikaupungissaan ja sen lähistöllä. Itse tykkään reissailla viikonloppuisin eikä pyörä, julkiset tai taksi riittäisi että pääsisin haluamiini paikkoihin.
Joillain on joku ihme asennevamma autottomuuteen..
Minua pilkattiin kerran nuorempana yhdessä työhaastattelussa, että miten sinä pääset oikein töihin molempiin toimipisteisiin(sinne oli joku alle 5km matkaa!) ja minä sanoin pyörällä. Hymähtelivät ja pudistelivat päätään! Sain pian työn joka oli kilometrin kauempana ja hyvin onnistui työhön meno. Kerran jopa kävelin töihin ja töistä takaisin kun pyörä oli rikki. :D