Jos olit nuorena hevostyttö, niin mitä sinusta tuli isona?
Välillä väsyn, kun tuntuu, että ihmisiltä puuttuu terve maalaisjärki. Hevosten kanssa sitä oppi. Kasvoi myös terve luontosuhde. Ei valita syksyn sateista, rännästä, kurasta, liasta eikä ihmettele kauniita kukkia keväällä, kun tietää, että joka vuosi nekin maasta ponnistavat.
En ole ollut hevosten kanssa tekemisissä vuosiin, mutta koen, etten olisi sama ihminen ilman tuota historiaa.
Kommentit (33)
Susta kasvoi ylimielinen pas ka. Olen maatilalta kotoisin, tehnyt tilan hommia pienestä saakka. Vihaan kylmää, märkää, kuraa, vesisadetta ja hullun kovaa pakkasta. Välillä en vihaa. Rakastan eläimiä siitä huolimatta. Ihastelen joka vuosi samaa valkovuokkometsikköä jota olen katsellut yli 30 vuotta.
Olen luonnollisesti kavioliitossa.
Sairaanhoitaja.
Todella kummallisia vastauksia asialliseen kysymykseen. Mutta sehän on tämän palstan tapa. Kysypä samaa jollakin hevospalstalla.
Talouspäällikkö ja hevosnainen.
On mulla myös sata susikoiraa.
Myyjä
En tiedä olinko pohjimmiltani miten heppatyttö, koska en ole ollut hevosen kanssa missään tekemisissä 30 vuoteen.
Tuntemistani heppatytöistä tuli lähihoitaja, taksikuski, parturi-kampaaja, sairaanhoitaja, tohtorin väitöskirjan tehnyt tutkija, kätilö, kuvisope, diakonissa, yksi päätyi jatkamaan hevosalalla eli on jonkinlainen kouluttaja, hevostenhoitaja, eläinhieroja...
Kaikki jo nelikymppisiä naisia. Ei näistä kyllä mitään yhdistävää tekijää löydä - nuoruuden hevosharrastus yhdistää, mikään muu ei.
Ihan tavallinen perheenäiti. Hevoset olivat iso osa elämää 15 vuotta, ja siitä identiteetistä luopuminen otti koville. Välillä edelleen haaveilen, mutta ei riitä raha eikä aika. Enkä halua enää enempää vastuuta kontolleni. Tilalle on tullut puutarha-harrastus, mutta tietenkään ei mitään yhtä intohimoista.
FM, tätiratsastaja, edelleen rakastan harrastustani ja hepat ovat kultaisia (mutta niin hölmöjä) elukoita.
Hevosnainen.
On kyllä totta että kevään etenemistä osaa arvostaa ihan eri lailla, kun loimisäätäminen ja paskan luominen kuravellistä jää hetkeksi taas unholaan. :D
Tuntemistani heppatytöistä tuli opettaja, ekonomi, DI.