HS: Sukupuoli on luonnossa moninainen
Sukupuoli on luonnossa moninainen – yli 500 kalalajia voi vaihtaa sukupuoltaan
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009366478.html
Osa Lapin sammakoista vaihtaa sukupuolta
Monien eläinlajien edustajat vaihtavat sukupuolta
https://tieku.fi/elaimet/monien-elainlajien-edustajat-vaihtavat-sukupuo…
Kommentit (65)
Rukoilijasirkka (naaras) syö koiraalta pään parittelun päätteeksi.
Ei välttämättä toimisi ihmisten maailmassa, vaikka olisi kuinka luonnollista ja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa (eläimillä) myös esim. kannibalismi ja seksi "sukulaisten" kesken on ihan normaalia.
Ihmiset ei ole yhtä kuin eläimet.
Ihminenkin on eläin. Ei ihminen ole sen kummempi loppujen lopuksi. Monilla eläimillä on sellaisia kykyjä, joita ihmisillä ei ole, mutta ei niitä olla kuitenkaan luokitteluissa nostettu "yli-ihmisiksi". Ihmisen ja simpanssin DNA on noin 98–99 % identtinen, mikä kertoo yhteisestä kantamuodosta.
Ei ole ihminen kala, eikä sammakko nykykäsityksen mukaan.
Et siis osaa lukea: en väittänyt, että ihminen on kala, vaan ihminen on eläin.
sama
Meidän kotona ei yksikään eläin syö pöydässä. Aina kun joku vieras alkaa sönkkäämään tuota älyttömyyttä niin isäntä kylmästi ojentaa kaukalon ja toteaa että "voitkin sitte syödä tuolla koirien kanssa"
Niin kauan kuin ei ole lähdettä kolmannentyyppiseen sukusoluun kahden tunnetun lisäksi sukupuolia on kaksi.
Itse olen bi-nainen, mutta keskittynyt elämässäni pääosin miehiin. Aina ollut helppo löytää mies, usein myös parisuhteessa ollessa tasokkaita ja korkeasti koulutettuja tarjokkaita on tullut markkinoimaan itseään.
Luulen, että bi-ominaisuus välittyy minusta itsevarmuutena. Miehet aistivat, ettei tuo ole mitenkään epätoivoinen, vaihtoehtoja on..
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa on tasan kaksi sukupuolta.
Niin ihminen on päättänyt. Mutta emme tiedä, mitä simpanssi tai papukaija asiasta ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ihminen on päättänyt. Mutta emme tiedä, mitä simpanssi tai papukaija asiasta ajattelee.
Asia ei riipu kenenkään ajattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede sen kertoo. Palataan sitten asiaan, kun tiede löytää näitä muita sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede sen kertoo. Palataan sitten asiaan, kun tiede löytää näitä muita sukupuolia.
Sukupuolia on luonnossa kaksi, seksuaalisia suuntautumisia puolestaan luonnossa viisi.
Vierailija kirjoitti:
Fake news.
Sukupuolia on 2.
Transseksuaalit ovat mielisairaita.
N25
based nuori nainen
mutta valitettavasti vasemmistolaisten mielestä faktat ovat vihapuhetta, ja koska heidän mielestään faktoja ei saa sanoa, olet saanut alanuolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa (eläimillä) myös esim. kannibalismi ja seksi "sukulaisten" kesken on ihan normaalia.
Ihminenkin on eläin. Ei ihminen ole sen kummempi loppujen lopuksi. Monilla eläimillä on sellaisia kykyjä, joita ihmisillä ei ole, mutta ei niitä olla kuitenkaan luokitteluissa nostettu "yli-ihmisiksi". Ihmisen ja simpanssin DNA on noin 98–99 % identtinen, mikä kertoo yhteisestä kantamuodosta.
Ihminen on nisäkäs. Nisäkkäillä on kaksi sukupuolta.
Ihmisilläkin esiintyy intersukupuolisia. Eikä se ole kenenkään vapauksista pois, jos joku haluaa uskoa, että sukupuolia on enemmän kuin kolme. Ihan samalla laillahan uskovaiset saa vapaasti uskoa vaikka minkälaisiin satukirjoihin ja satu-ukkoihin.
Huono.
Onpa yllätys, että Hesari ja Yle julkaisevat tuota muodikasta propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen bi-nainen, mutta keskittynyt elämässäni pääosin miehiin. Aina ollut helppo löytää mies, usein myös parisuhteessa ollessa tasokkaita ja korkeasti koulutettuja tarjokkaita on tullut markkinoimaan itseään.
Luulen, että bi-ominaisuus välittyy minusta itsevarmuutena. Miehet aistivat, ettei tuo ole mitenkään epätoivoinen, vaihtoehtoja on..
Kysymys, mitä mieltä olet LGBTQ-yhteisön TQ-jäsenistä ja heidän, sanotaan vaikka, sodasta heteroja ja valkoisia kohtaan? Tekevätkö he hyvää työtä LGB-yhteisölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisilläkin esiintyy intersukupuolisia. Eikä se ole kenenkään vapauksista pois, jos joku haluaa uskoa, että sukupuolia on enemmän kuin kolme. Ihan samalla laillahan uskovaiset saa vapaasti uskoa vaikka minkälaisiin satukirjoihin ja satu-ukkoihin.
Huono.
Niin, sinun kommenttisi on huono.
Siis jos kala tai sammakko pystyy itse vaihtamaan sukupuolensa tarpeen niin vaatiessa niin se on eri asia kuin keinotekoisesti leikkauksilla, silpomisilla ja hormonihoidoilla vaihdettu sukupuoli.
Ei sukupuolen vaihtumista ihmisillä kukaan kyseenalaistasi jos se vaihtuisi itsestään ilman ulkopuolista apua.
Niin, sinun kommenttisi on huono.
Voi pientä, rauhoitu 😂 Onko pahaolla?
Vierailija kirjoitti:
Siis jos kala tai sammakko pystyy itse vaihtamaan sukupuolensa tarpeen niin vaatiessa niin se on eri asia kuin keinotekoisesti leikkauksilla, silpomisilla ja hormonihoidoilla vaihdettu sukupuoli.
Ei sukupuolen vaihtumista ihmisillä kukaan kyseenalaistasi jos se vaihtuisi itsestään ilman ulkopuolista apua.
tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että bi-ominaisuus välittyy minusta itsevarmuutena. Miehet aistivat, ettei tuo ole mitenkään epätoivoinen, vaihtoehtoja on..Kysymys, mitä mieltä olet LGBTQ-yhteisön TQ-jäsenistä ja heidän, sanotaan vaikka, sodasta heteroja ja valkoisia kohtaan? Tekevätkö he hyvää työtä LGB-yhteisölle?
Vastustan kaikkien sukupuolten sekä seksuaalivähemmistöjen sotia toisiaan vastaan. En ole kiinnostunut muista kuin kauniista miehistä ja kauniista naisista.
Itselläni ei ole mitään sodittavaa, olen sinut itseni kanssa.
Moni nainen on luonnossa sukupuoli.
(miesten mielipide palstafemakoiden mielestä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersukupuolisuus on geneettinen häiriö, ei se siltikään ole mikään kolmas sukupuoli.
Mistäs tiedät, ettei mieheyskin ole geneettinen häiriö. Kaikki sikiöt aloittavat kuitenkin naisina ja mutatoituvat vasta myöhemmässä vaiheessa mieheksi jos niikseen tulee.
Lisääntymiseen tarvitaan uros ja naaras (vähintään luovuttamaan sukusoluja). Ihmislajilla uroksia kutsutaan miehiksi ja naaraita naisiksi. Sen sijaan "kolmannen sukupuolen" edustajaa ei tarvita, oli se sitten intersukupuolinen tai tyyppi, jonka fiilikset eivät sovi mieheyden/naiseuden stereotyioihin ja joka haluaa siksi kieltää biologiset ominaisuutensa.
Johtopäätös: ihmisen lisääntymisbiologian (johon käsite "sukupuoli" ihmisen biologiassa kuuluu) näkökulmasta mies ei ole geneettinen häiriö. Sen sijaan intersukupuolisuus, jos johtaa siihen, että yksilö ei voi lisääntyä, on lisääntymisen kannalta häiriö. Tämä ei kuitenkaan vähennä ihmisen ihmisarvoa millään tavalla.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
Suomalaisten keskuudessa sukupuolia on pian vain yksi, koska suomalaiset ahmivat ja löhöävät itsensä niin massiivisen ihraisiksi löllyköiksi, että sukupuolielimet surkastuvat, kun ne puristuvat ihrojen väliin ja hormonitoiminta menee totaalisen sekaisin.
Monet perinteisistä sukupuolista paasaavat konservatiiviöyhöttäjätkin ovat näitä hassuja tursuvan ihraisia löllyköitä, joista ei saa selvää ovatko miehiä vai naisia, vaan näyttävät valtavilta palleroisilta hirviötaaperoilta.