Marttojen johtamisesta 150.000,-€ /vuosi?
Olin aina luullut, että Martat pyrkivät kaikessa taloudellisuuteen, mutta olin väärässä:
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset järjestöt sais pärjätä ilman tukia. Sitä varten voivat kerätä jäsenmaksuja. Eipä heidän toiminnassa rahaa kulu kuin palkkoihin.
Olen samaa mieltä. Jos niillä kerran on varaa maksaa "omista rahoistaan" hulppeita summia johtajilleen, vaikka valtio ei sitä jatkossa tekisi, niin tämä kertoo, että niillä on edelleen ylimääräistä rahaa. Palkkaeliitti näemmä ei vain millään suostu luopumaan eduistaan vaikka mikä olisi.
"Monet järjestöt ovat kuitenkin ilmoittaneet, että niiden johtajien palkat maksetaan avustusten sijaan omista varoista, joten muutos ei välttämättä ole iso."
Kuinkahan monta So...li yhdistystä kaikkiaan.
Vastaan itse, niitä taisi olla kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16 vuotta on nykyaikana erittäin pitkä aika saman organisaation johdossa, ja johtajan vaihtamiselle on varmasti asialliset syyt kuten Sirpa Pietikäinen haastattelussaan kuvaili.
Mitenkäs toi Pietikäinen Marttoihin liittyy?
Hallituksen pj.
Yhdistyksillä on hyvin usein poliitikkoja tai entisiä poliitikkoja hallituksessa.
Taitaa tuosta päätellen olla hallituksillakin hyvät palkkiot. Ei ne muuten "hunajapurkilla" pörräis.
Sellainen perinteinen hyvävelitouhu. Poliitikko lobbaa julkista rahaa edustamalleen järjestölle ja saa sitten mukavia kokous- tai hallituspalkkioita.
Minut raiskasi erään lastenoikeusjärjestön toiminnanjohtaja. Orvot ja vammaiset lähellä sydäntä 🥰. Ilmeisesti myös videoi tilanteen ja tallenne päätynyt levitykseen.
Mutta - täytyyhän meillä olla näitä järjestöjä, koska mistä muuten saataisiin kaikille Suomen persoonallisuutensa puolesta b-klusteriin kuuluville johtajille suojatyöpaikka?
HUOMATKAA
Tämä on vain yksi yhdistys 100 000 joukosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset järjestöt sais pärjätä ilman tukia. Sitä varten voivat kerätä jäsenmaksuja. Eipä heidän toiminnassa rahaa kulu kuin palkkoihin.
Olen samaa mieltä. Jos niillä kerran on varaa maksaa "omista rahoistaan" hulppeita summia johtajilleen, vaikka valtio ei sitä jatkossa tekisi, niin tämä kertoo, että niillä on edelleen ylimääräistä rahaa. Palkkaeliitti näemmä ei vain millään suostu luopumaan eduistaan vaikka mikä olisi.
"Monet järjestöt ovat kuitenkin ilmoittaneet, että niiden johtajien palkat maksetaan avustusten sijaan omista varoista, joten muutos ei välttämättä ole iso."
Mutta kun järjestöjen leikkauksista alettiin puhumaan, niin yksi jos toinen oli joutumassa lopettamaan toimintaansa rahoituksen puuttuessa. Onneksi rahaa sitten löytyikin kun johtajien palkoista tuli puhe.
Järjestöt perustuu yleensä naisten työpanokseen ja pieni ylempi klikki kerää hyödyn, siksi en kuulu yhteenkään järjestöön tai anna ikinä mitään hyväntekeväisyyteen juurikin tuo härskin lähes rosvoilun takia, tää linja pitää.
Vierailija kirjoitti:
https://www.somaliaverkosto.fi/fi/mikaverkosto/jasenjarjestot/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.somaliaverkosto.fi/fi/mikaverkosto/jasenjarjestot/
Puheenjohtajana häärii lapsensa pahoinpitelystä tuomion saanut Espoon demarivaltuutettu. Niinpä.
Taitaa tuosta päätellen olla hallituksillakin hyvät palkkiot. Ei ne muuten "hunajapurkilla" pörräis.