miksi eestiläiset ajaa nykyään niin paljo paremmilla autoilla ko suomalaiset
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoksia.
Monet uusista autoista on rekisteröity yritysten nimiin (ns. "kilpivilunkia" eli ajetaan suomalaisella yrityksellä, mutta autot ovat Viron rekisterissä). Tämä on tapa välttää Suomen korkea autovero.
EI VAAN NE AJAA SIELÄ EESTISSÄ paremmilla autoilla ko suomalaiset. Katukuvassa on paljon uusia autoja ja vain pari vastaantulevaa voi olla vähän vanhempaa mallia. Ajelin siellä vasta. Ei siis täällä Suomessa vaan Eestiss pöllöt!
Mitä jos itse muuttaisit sinne onnelaasi? Olisi täällä vähemmän elättejä ja katkeruutta.
Suomi on maailman ainoita maita missä autovero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verokanta
Tasavero 20%. Suomen vasemmisto, repikää siitä.
Tämän 1200 bruttoeuron eläkeläis-vasurin veroaste on yli 32, koska maksan jokaisesta kuluttamastani eurosta tuloveron lisäksi 25% alv:tä. Vähemmän rikkaat maksaa kuin minä. Persut on paskoneet maan talouden todella lahjakkaasti, ottaneet varmaan mallia siitä miten paskoivat oman henkilökohtaisen taloutensa ennen eduskuntauraa, ensimmäistä ja viimeistä työpaikkaansa.
Siellähän on esim. portsari, doping-urheilija Juha Mäenpää saanut kuuden euron päiväsakkoja ennen eduskuntaa, koska oli työtön. Riikkulilla ei ole minkäänlaista työhistoriaa. Mäkelän Jani väittää olleensa Tiedolla, mutta päätellen hänen dynaamisista verkkosivuistaan (www. janimakela.fi) hän on ollut siellä osa-aikaisena ovivahtina.
Kovin huono suomi on aloittajalla. Ja Eestistä puhuttiin Suomessa neuvostoaikana.
Melko paljon on tuontiautoja Saksasta josta ainakin taksikäyttöön haetaan jne
Vierailija kirjoitti:
Eestiläisistä eivät puhu suomalaiset. Viro ja virolaisia ovat suomeksi, mikä tietenkin on iigorille aika vaikeaa
Olen suomalainen enkä ikinä tajunnut tätä. Eestiläiset itse varmaan puhuu eestiläisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viron autokanta on keskimäärin vanhempaa kuin Suomessa, mutta jos ei ole käynyt Tallinnan ”keskustaa” kauempana, saattaa näyttää juuri tuolta kuin ap kuvaa.
nimenomaan ajoin Tallinan ulkopuolella ihan Riigaan asti.
Ja tämä on nyt se pyhä totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eestiläisistä eivät puhu suomalaiset. Viro ja virolaisia ovat suomeksi, mikä tietenkin on iigorille aika vaikeaa
Olen suomalainen enkä ikinä tajunnut tätä. Eestiläiset itse varmaan puhuu eestiläisistä?
Onko sinulla vaikeuksia tajuta sama asia muidenkin naapurimaidemme kohdalla? Tai vaivaako päätäsi se, miksi Suomi ei ole missään muussa maassa Suomi?
Tallina ja Riiga! Nyt olemme tekemisissä ihka oikean itätrollin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useita virolaisia, jotka asuneet Suomessa vuosia ja hyvin heillä pyyhkii, on pankkilainalla otetut autot ja omakotitalot. Huonommin mulla menee.
Pankkilainalla ostettu auto on kyllä useimpien mielestä merkki siitä, että ei pyyhi hyvin.
Maleksiiko siellä kaduilla mustiasäkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tulee tästä niin vihaseksi? Onko kateutta vai mitä kun porukka vetää niin hirveät pultit kun kuulee, että Eestissä ajetaan paremmilla autoilla :D?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tulee tästä niin vihaseksi? Onko kateutta vai mitä kun porukka vetää niin hirveät pultit kun kuulee, että Eestissä ajetaan paremmilla autoilla :D?
Kyllä, se on se kateus. Kaikki olemme kateellisia siitä, että joku kirjoittaa kuin igor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä kun tässä ajassa on kovin tärkeää puhua kaikista kansoista niin kuin he itse puhuvat itsestään, on ihmeellistä, että Suomessa vain valitaan kutsua jotain kansaa täysin eri nimellä, mitä he itse itsestään käyttävät. Eesti on heidän maansa nimi ja ovat eestiläisiä. Ovat aina olleet, myös silloin 1920-30 -luvulla.
Sitä kutsutaan autoveroksi, mikä on euroopan korkein täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoksia.
Monet uusista autoista on rekisteröity yritysten nimiin (ns. "kilpivilunkia" eli ajetaan suomalaisella yrityksellä, mutta autot ovat Viron rekisterissä). Tämä on tapa välttää Suomen korkea autovero.
Meidän asuinalueella on useita vironkilvissä olevia autoja, joilla on ajettu Suomessa useita vuosia, eli mitään valvontaa ei ole näihin veropinnareihin.
Virossa on uusia ja hienoja autoja, mutta harva niistä on kuulemma maksettu, vaan ovat osamaksu ja leasing autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viron autokanta on keskimäärin vanhempaa kuin Suomessa, mutta jos ei ole käynyt Tallinnan ”keskustaa” kauempana, saattaa näyttää juuri tuolta kuin ap kuvaa.
nimenomaan ajoin Tallinan ulkopuolella ihan Riigaan asti.
Riika on Latviassa, ei Virossa :)
Baltian maissa on monen tasoisia autoja. Virossa ainakin isommissa kaupungeissa on tärkeää että on uutta ja hienoa, maaseudulla ei ole niin tarkkaa. Lapsilla pitää olla myös uudet, hienot vaatteet ja leluja ja karkkia. Ekologisuus varmaan nousee pikku hiljaa mutta kyllä se Suomessakin on jäänyt temuttamisen jalkoihin. Omat tiedot virolaiselta yrittäjäperheeltä ja Baltian matkoilta.
Vanhan liiton ikeestä pääseminen vie kauan. Pitää pystyä todistamaan ja näyttämään, että on varaa vaikka ei ole. Sama homma Balkanilaisilla. Pakko olla mustaa mersua pitkällä vekselillä. Mutta ei se ole muilta pois, jos siitä saa iloa ja hyvää mieltä itselleen.
Virossa on vieläkin myös hyvin tärkeää, miltä asiat näyttää ulospäin. Pitää olla uusi auto, itsestään huolta pitävä nainen ja ukko sen näköinen, että käy salilla.