Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa naisen värjäämään hiukset sinisiksi?

Vierailija
12.04.2026 |

En lakkaa ihmettelemästä iäkkäämpiä naisia joilla joko pinkkiä tai sinistä jopa vihreää hiusta? Onko tämä jokin uusi trendi? Näyttää aivan jäätävän kamalalta useimmilla. Pukeutuminen ja tyyli täysin ristiriidassa tuon tukan kanssa. 

Asun ulkomailla ja suomimamman monesti tunnistaa ihmeellisen värisistä hiuksista ja toki Marimekko tuotteista.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on alkanut muutana vuosi sitten ja erityisesti Suomitädeillä.

Ei ole sama värjääkö hiuksensa luonnollisen väriseksi vai jollain shokkivärillä. 

Mielenterveyteen liittynee usein.

Punatukkia näki jo 25 vuotta sitten. Ei mitään uutta. Sininen on toki tullut vähän myöhemmin.

Sinistä hiusväriä oli jo 90-luvun alussa tarjolla, sitä laitettiin ja oltiin hurjia punkkareita. Mummot ja papat kauhuissaan.

Nyt on muodissa konservatismi noissa oikeisto- ja uskispiireissä. Tytöstä vaimoksi ja synnytyskoneeksi heti rippikoulun jälkeen. Maantienvärinen pitkä tukka niskaan nutturalle ja ankean mekon napitus ylös leukapieliin asti. Riikka ihme kyllä käyttää värejä muuten ankeissa asuissaan. 

Vierailija
82/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byhyy, joku värjää omia hiuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä vähän ihmetyttää ihan kellä tahansa. Se kyllä hyvin tarttuu hiukseen mutta sitä ei saa pois kun leikkaamalla. Pinkit ja siniset on jees. Pinkiksi sävytän toisinaan itsekin. 

Vierailija
84/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama värjääkö hiuksensa luonnollisen väriseksi vai jollain shokkivärillä. 

Punatukkia näki jo 25 vuotta sitten. Ei mitään uutta. Sininen on toki tullut vähän myöhemmin.

Sinistä hiusväriä oli jo 90-luvun alussa tarjolla, sitä laitettiin ja oltiin hurjia punkkareita. Mummot ja papat kauhuissaan.

Tänä päivänä ne mummot laittaa sitä ja siitä tässä aloituksessa kai kyse olikin. Ennen nuoret shokeerasi nyt näitä värejä näkyy myös + 50 päissä

Me viiskymppisethän ollaan  just niitä, jotka, aikoinaan värjäiltiin irokeeseja siniseksi ja vihreäksi mustilla/punaisilla raidoilla ja miksi milloinkin. Viidenkympin villityksessä paluu menneisyyteen. Yli 70 vuotiaalle äidilleni sukulainen sanoi, että ei tuollaiset pitkät hiukset sovi vanhalle ihmiselle. Äidillä on pitkät ja paksut hiukset vielä noinkin iäkkäänä. Äiti sanoi, että ei hän leikkauttanut hiuksiaan alle kaksikymppisenäkään, kun työkaverin mielestä pitäisi leikata ja ottaa permanentti, että näyttäisi Rouvalta! 

Vierailija
85/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎼Maailmassaaa 🎶monta aaa on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttäää kummastuttaa🎵 vauvaapalstaalaisiaaa🎵🎶 

Vierailija
86/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaa tietoa, mutta Palsanmäki saa ilmeisesti värjäämään liilaksi.

Vierailija
87/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hämmästelee vain sinihiuksisia naisia, mutta ilmeisesti siniset hiukset miehellä ei hämmästytä?

Vierailija
88/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyshäiriö. kaikki naiset värjää hiuksiaan em. syystä.

Mikä mielenterveyshäiriö on värjätä hiuksensa omaa väriä imartelevammalla värillä? Nyt en puhu niistä shokkiväreistä, ne eivät imartle ketään.

Vierailija
89/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielenterveyshäiriö on värjätä hiuksensa omaa väriä imartelevammalla värillä? Nyt en puhu niistä shokkiväreistä, ne eivät imartle ketään.

Suun avaaminen ja sanojen muodostaminen ei imartele sinua.

Olisit huomattavasti tyylikkäämpi jos tajuaisit pitää turpasi kiinni 🙂

Suun avaaminen? 😂 Auotko sinä kitaasi samalla kun kirjoitat tänne? Ilmankos tuotoksesi ovat niin säälittäviä.

Vierailija
90/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan muilla mitä ihailla

Vierailija
91/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vasta 40-vuotiaana saanut tehdä mitä haluan ja siihen on ollut välillä rahaakin. Olen värjännyt hiuksiani nuoruudessa mutta silloin ei ollut tarttuvia värejä. Eikä ole siis koskaan ollut varaa mennä kampaajalle vaan tehnyt kaiken itse. En osaa vastata mutta rakastan kun mun hiukset on nyt liilat.

Vierailija
92/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vasta 40-vuotiaana saanut tehdä mitä haluan ja siihen on ollut välillä rahaakin. Olen värjännyt hiuksiani nuoruudessa mutta silloin ei ollut tarttuvia värejä. Eikä ole siis koskaan ollut varaa mennä kampaajalle vaan tehnyt kaiken itse. En osaa vastata mutta rakastan kun mun hiukset on nyt liilat.

Juu, veikkaan että näissä on takana juuri traumoja, pettymyksiä, hallinnan menetystä yms takana. Väri symboloi vapautumista, kahleista pääsyä ja radikaaliutta 🤔

Nuorekkaalle nämä värit voivat jopa toimia ja olla tyylikkäitäkin, mutta sitä näkee äärimmäisen harvoin.

Vierailija
93/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä värjännyt hiuksiani.

N39

Vierailija
94/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilahdun aina kun näen katukuvassa vanhemman naisen, jolla on pirtsakanväriset hiukset.  Kivaa!  Olivat ehkä nuorena punkkareita tai muuten vain haluavat nyt räväyttää. Kaikki värikkäät kengät ja asusteet joita bongaan kaupungilla piristävän samalla tavalla.

Olin punkkari jo teininä. Olen nyt yli 60-vuotias. Miksi minun pitäisi muuttua joksikin muuksi, mitä koen sisäisesti olevani vain sen vuoksi että vanhenen? Minun ulkonäköni ei ole keneltäkään pois. 

Vierailija
95/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa se, että olen vähän laiska värjäämään, niin mun violetti ehtii usein haalistua siniseksi. 

Olen ihan pikkukapsesta saakka halunnut ei-luonnollisen väriset hiukset. Aikuisena olen tätä onneksi pystynyt toteuttamaan, ja aion jatkaa loppuikäni. 

Sininen tosin siis ei ole mun väri, vaan käytän punaista, pinkkiä ja violettia. 

Vierailija
96/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillekin naisille ne sopii hyvin. m47

Vierailija
97/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää yksilöllisyyttä Suomen katukuvaan, kiitos!   Pienen maan kirous on siinä, että kaikkea pitää ällistellä.  Se kertoo omasta epävarmuudesta, kuvitelmasta, että toisia ihmisiä paheksumalla oma arvo kohoaa.  

Vierailija
98/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkko Liinamaalla oli siniset hiukset jo vuosikymmen sitten. 

Hänellä olivat siniset hiukset jo 1970-luvulla! 

Vierailija
99/99 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää yksilöllisyyttä Suomen katukuvaan, kiitos!   Pienen maan kirous on siinä, että kaikkea pitää ällistellä.  Se kertoo omasta epävarmuudesta, kuvitelmasta, että toisia ihmisiä paheksumalla oma arvo kohoaa.  

Jännä että näitä sinipäisiä mummoja edustaa just suomimammat. Aloittajahan juuri kertoi että erottuu kun suomalaisilla on näitä väripäitä, muualla ei ole niin paljon.

Suomessa esim Sanni kantoi värin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme