Miksi miehen koulutus on teille tärkeä?
Kommentit (37)
Kokemuksieni mukaan juuri päin vastoin. Tutustupa vaikkapa teekkareiden jäynäkulttuuriin, Äpyyn tai Julkkuun. Tai mene katsomaan speksejä.
Meidän perheessä (minä DI ja mies duunari) minä olen se, joka pelleilee ja hassuttelee lasten kanssa. Mies ottaa itsensä niin totaalisen vakavasti, ettei kykene hulluttelemaan lasten kanssa. Suorastaan katsoo minua hieman nenäänsä pitkin ja teen itsestäni hänen silmissään naurettavan.
Älyn mukana nimenomaan useimmiten tulee huumorintaju ja leikkisyys. Se saattaa tosin olla vieraasta vaikea havaita ja aivan erilaista mihin on tottunut. Siksi älykkäiden ihmisten seura on minun mielestäni harvinaisen viihdyttävää ja jännittävää.
Vierailija:
-älykkäitä (en tunne yksinkert. vetoa tyhmiin)
-järkeviä
- kunnianhimoisia, eteenpäinpyrkiviä ja tavoitteellisia ja ahkeria tietyissä rajoissa (tyhjäntoimittajat ja vetelykset muille)
-pitävät tärkeänä taloudellista toimeentuloa (siivelläeläjät ja tyhjätaskut jätän muille)
-rehellisyys, luotettavuus, tasa-arvoisuus jne. ova tärkeimpiä, ja näittä omianaisuuksia on yhtä lailla kouluttamattomissaNuo ominaisuudet löytyvät kaikki vain koulutetusta miehestä.
Ja lisään vielä, että arvostan sitäkin, että miehen käsitys perjantai-illan harrasteista ei rajoitu pelkkään juopotteluun ja örinään lähiökapakassa.
joskus vaikka 7-päivää lehdestä ynnä matista ja sussusta, toisinaan politiikasta, erilaisista tutkimustuloksista joita olemme vasta lukeneet. Mietimme miksi ihmiset tekevät kuten tekevät, pohdimme meidän suhdettamme, vanhempiamme, sukuamme, lasten kasvatusta. Voimme miettiä oikeusjärjestystä tai yritystaloutta. Joskus puhumme töistä, toisinaan yhteiskunnallisia asioista.
Aikaisemmat mieheni ovat olleet sarjaa " no mitä vittua tota nyt miettimään, ööö, vittu sä oot tyhmä, vittu miks kukaan tommosta miettii, höö"
ei aina tuo kuivakkuutta, vaan kertoo loistavasta mielikuvituksesta ja terävyydestä. :) Me ei ainakaan olla perinteisen kuivakan tylsiä akateemisia, vaikka ehkä joku niin saattaisi olettaa.. :)
Tässähän näitä nyt tuli, mutta itselleni ovat tärkeitä asioita fiksuus, keskustelutaito yms. Ja tietysti se, että pärjää omillansa ja on tavoitteita. Voihan ei-akateemisillakin näitä taitoja olla (kuten minulle, heh.. olen ihan duunari tällä hetkellä :>), mutta kuitenkin akateemisuus on merkki siitä, että on ainakin yrittänyt tähdätä johonkin ja päässyt kouluun sisään ja vieläpä ehkä jo valmistunut sieltä. Vaan kylhän niitä mulkkuja löytyy joka luokasta.. Ja itse tykkään myös taiteilijoista, vaikka eivät todellakaan kaikki ole " kunnollisia perheenelättäjiä" .. :D
Lisäksi olen käytännössä huomannut, että koulutetut miehet suhtautuvat tasa-arvoisemmin naiseen. Nainen ei ole vain " akka" , jonka aluetta ovat kotityöt ja miehen tyytyväisyyden takaaminen.
Ihan täyttä sontaa ja ei ollenkaan hauskoja juttuja.
tekstaripeliä eri kielillä. Laittaa vaikka latinaksi jotain ja saa vastauksen kreikaksi. Kutkuttavaa.
Tuollaista minullakin oli entisen miehen kanssa. Aaaaarggggghhh.
siis ei ainakaan ole itse verbaalisesti kovinkaan kummoinen, jos eo äpyhuumoria ymmärrä...
ja arvostan tätä piirrettä myös miehessä: sitä, että muukin kiinnostaa kuin Vakioveikkauksen tulokset. Koulutus on siinä aika hyvä mittari. Aika usein " tavan duunarit" ovat ulapalla maailmanmenosta muutenkin. Haluan vertaistani seuraa aamupalapöydän väittelyihin tupo-ratkaisuista ja hallituskokoonpanoista ;)
Toisaalta vain vertaiseni mies käsittää, mitä iloa opiskelu ja itsensä kehittäminen tuo minulle, ja jaksaa tukea.
Terveisin kolmatta korkeakoulututkintoa tekevä :)
joka vaatii aavistuksen älliä auetakseen.
Vierailija:
kuin olutta mahaan ja lapsille vaatteet. Arvostan mm. halua tehdä jotakin konkreettista luonnon puolesta. En jaksaisi katsella duunaria, joka vapaa-ajalla pelaa pleikkaria ja lukee seiskaa.
Luulisi akateemisen ymmärtävän, että kaikki keskiasteen koulutuksen saaneet eivät ole samasta muotista lyötyjä. (Vaikka tokihan viestisi oli tarkoituskin olla provosoiva)
Tunnen monta fiksua, hyvin pukeutuvaa, hyväkäytöksistä duunaria joilla on sydän paikallaan. Mm. minun mieheni, joka ei pelaa pleikkaria sen paremmin kuin lue seiskaakaan. Hän ei myöskään juo, ei notku kavereiden kanssa autoa rassaillen ja persusta raapien.
Kunnianhimoinen voi olla duunarikin, minun mieheni on yrittäjä.
eikä myöskään yleistystä siitä, että kouluttamaton on se sovinistisika, joka viikonloppuisin seiskalla vaimoaan lätkien toisella kädellä kaataa karjalaa kurkusta alas. ihan näin sivuhuomautuksena tähän ketjuun ...
Vierailija:
-älykkäitä (en tunne yksinkert. vetoa tyhmiin)
-järkeviä
- kunnianhimoisia, eteenpäinpyrkiviä ja tavoitteellisia ja ahkeria tietyissä rajoissa (tyhjäntoimittajat ja vetelykset muille)
-pitävät tärkeänä taloudellista toimeentuloa (siivelläeläjät ja tyhjätaskut jätän muille)
-rehellisyys, luotettavuus, tasa-arvoisuus jne. ova tärkeimpiä, ja näittä omianaisuuksia on yhtä lailla kouluttamattomissaNuo ominaisuudet löytyvät kaikki vain koulutetusta miehestä.
Olisikohan tässäkin kompastuskivenä se, ette vain tunne kunnollisia duunareita? Perhepiirissänne ja ystävissänne on vain korkeasti koulutettuja ja kaikki tuntemanne duunarit sattuvat olemaan tyhjätaskuja työnvieroksujia?
37
Vierailija:
Kokemuksieni mukaan juuri päin vastoin. Tutustupa vaikkapa teekkareiden jäynäkulttuuriin, Äpyyn tai Julkkuun. Tai mene katsomaan speksejä.Meidän perheessä (minä DI ja mies duunari) minä olen se, joka pelleilee ja hassuttelee lasten kanssa. Mies ottaa itsensä niin totaalisen vakavasti, ettei kykene hulluttelemaan lasten kanssa. Suorastaan katsoo minua hieman nenäänsä pitkin ja teen itsestäni hänen silmissään naurettavan.
Älyn mukana nimenomaan useimmiten tulee huumorintaju ja leikkisyys. Se saattaa tosin olla vieraasta vaikea havaita ja aivan erilaista mihin on tottunut. Siksi älykkäiden ihmisten seura on minun mielestäni harvinaisen viihdyttävää ja jännittävää.
Karrikoin, karrikoin.
Tosin en ole vielä tavannut yhtäkään Tsehovia lukevaa duunaria. Tuntemani duunarit eivät lue kirjoja eivätkä edes sanomalehteä. Muuuuttaaa olen avarakatseinen ja suvaitsevainen, varmasti sellaiseenkin törmään.
Luulisi akateemisen ymmärtävän, että kaikki keskiasteen koulutuksen saaneet eivät ole samasta muotista lyötyjä. (Vaikka tokihan viestisi oli tarkoituskin olla provosoiva)
mitäs luulisit?