Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita opiskelijan (selviytymis)ruokakassiin

Vierailija
12.04.2026 |

Opiskelijat ei saa kesällä tuloja, jos ei ole saanut töitä. Toimeentuotukea taitaa saada.

Olisin halunnut ilahduttaa muutamaa opiskelijaa ruokakassilla (säilyviä tuotteita). Mitä suosittelisit?

Sekasyöjiä, jotka syövät kasvispainotteisesti (hankkivat itse kasvikset).

Saa laittaa koko kassin sisällön, mutta yksittäiset tuotteetkin tervetulleita.

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteita, kahvia, öljyjä, kalasäilykkeitä sisältäisi minun kassini, jos sellaisen tekisin. Myös karkit säilyvät hyvin.

Vierailija
182/199 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin spessumpia juttuja: kahvi, pähkinälevitettä, kuivahedelmä & pähkinäsekoitusta, hilloa ja sellaisia tuoreita hedelmiä, kasviksia ja marjoja jotka voi hyvin pakastaa. Ruokatuotteista soijarouhe, kuivat punaiset linssit, kookosmaito ja mausteet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekä jotain valmiskastikkeita ja mausteita! Niihin ei viitsinyt opiskelijana törsäillä. Teriyaki, Goma, Gochjujang, Goma, Tahini / tms seesamikastike, sweet chili, chili.. Valmismaustesekoituksia löytyy esim Garam masala, Curry, ras el hanout tai välimeren yrtit.

Vierailija
184/199 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekä jotain valmiskastikkeita ja mausteita! Niihin ei viitsinyt opiskelijana törsäillä. Teriyaki, Goma, Gochjujang, Goma, Tahini / tms seesamikastike, sweet chili, chili.. Valmismaustesekoituksia löytyy esim Garam masala, Curry, ras el hanout tai välimeren yrtit.

Ja söisit noita sen viikon? Aika haastavaa sanoi kettu ...

Vierailija
185/199 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta heille mitä itsellesi ostaisit (huomioiden kasvipainottainen sekasyönti). 

Mä kokkaan päivittäin ja siksi ostan "ei kovin säilyviä" tuotteita. Tää ois niinkuin kuivakaapin täytettä, mutta poislukien jauhot yms.

Lähinnä hyviä säilykkeitä haen. 

ap. 

ps: mulle ei tuu mieleen muuta kuin säilykelihapullat

Tummaa riisiä, rypsiöljyä, tonnikala, näkkileipää, pasta, linssit, pavut, tomaattimurska, puurohiutaleet, hernekeitto, mysli, hedelmäsäilykkeet, Pähkinät, kuivatut hedelmät, maapähkinävoi, soijakastike, ketsuppi, sinappi, etikka, suola, sokeri, hunaja, mausteet.

Hunaja ei käy vegaaneille, pastat ja leivät eivät gluteenittomille, pähkinät voivat olla hengenvaarallisia allergikolle, ketsuppi ja sinappi on pahaa. Ei kannata ostaa noita, kun eivät todennäköisesti mene käyttöön. 

Voihan näitä vaihdella toisten kanssa tai antaa muille, jos ei sovi itselle. 

Itse laittaisin apukassiin oliivioljyä, soijakastiketta, muita maustekastikkeita, mausteita, kahvia, teetä, kala- ja lihasäilykkeitä ehkä jotain herkkujakin, kuten suklaata ja keksiä. 

Aika äkkiä olisi mukava 50€:n apupaketti kasassa.

Ainakin itse ilahtuisin, jos joku toisi tuollaisen kassin. 

Vierailija
186/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama torni tonnikalaa ainakin.

Vierailija
187/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa, makaronia, soijarouhetta, vehnäjauhoja, sämpyläjauhoja, rypsiöljyä, Lidlin Harvest muusijauhoa, jasmiiniriisiä, tonnikalaa, keräkaalta.

Vierailija
188/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tYÖNTKÄÄ jo tuo "tonnikala" perseeseennne. Se OLI edullista vaarivainaan aikaan. Nykyään se on kalaksikin kallista.

Aika jännä että tässä ketjussa moni ehdottaa EDULLISIA ainesosia ruokaan. Eiköhän jätetä ne opiskelijan itse ostettavaksi ja ruokapussiin niitä vähän kalliimpia ja tavanomaisia tarvikkeita joista lahjoittaja on valmis maksamaan. Sama tuon vegeruoan kanssa, kasvispainotteinen ruoka ei ole sama kuin vege joten turhaan sitä tuputatte.

Säilykekinkkua ja -lohta.

Vierailija
189/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassillinen kortonkeja. Kyllä näpsäkkä opiskelijatyty ne rahaksi osaa muuttaa.

Syötkö sä kortsuja? Sulla tulee paskakin sit puolen kilon pusseissa.

Vierailija
190/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita voi tehdä itsekin, ainakin osaa niistä. Teriyakia voi tehdä soijakastikkeestä. Sweet chili-kastiketta voi tehdä itse.

Vierailija
191/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tYÖNTKÄÄ jo tuo "tonnikala" perseeseennne. Se OLI edullista vaarivainaan aikaan. Nykyään se on kalaksikin kallista.

Aika jännä että tässä ketjussa moni ehdottaa EDULLISIA ainesosia ruokaan. Eiköhän jätetä ne opiskelijan itse ostettavaksi ja ruokapussiin niitä vähän kalliimpia ja tavanomaisia tarvikkeita joista lahjoittaja on valmis maksamaan. Sama tuon vegeruoan kanssa, kasvispainotteinen ruoka ei ole sama kuin vege joten turhaan sitä tuputatte.

Säilykekinkkua ja -lohta.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/rougie-ankan-koipi-confit-4-5kpl135…

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/lapin-liha-porosailyke-200g-7319992…

Vierailija
192/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
193/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain äidiltäni kassin jossa oli tölkkiananasta, jauhoja, sokeria, voita, tomusokeria, marjajauhetta, vitamiineja, särkylääkkeitä, tuorejuustoa, pastaa, tomaattimurskaa, tuoremehua (joka säilyy huoneenlämmössä), salaattijuustokuutioita, riisiä, yrttisuolaa, sitten pakastemarjoja, kasviksia ja mehujäätä sekä gluteenitonta leipää ja tortilloja.

Nämä oli tosi hyvä, koska yksi minun herkku on piirakka, jonka taikinaan tulee noita ananaspaloja, ja päälle tomusokerivesikuorrute. Tosi makeaa, mutta oli samalla tekemistä ja ainekset. 

Toinen herkkuruoka on riisi, johon lisäksi salaattijuustokuutioita, kasviksia ja mausta soijalla ja yrttisuolalla. Nämä kaikki säilyy hyvin, eli pystyin säästämään tarpeeseen.

Ja ihan nuo jauhotkin on mulle hyvä, olen keliaakikko ja en itse raskinut jauhoja ostaa, joten leipominen on harvinaista herkkua.

Muistan edelleen kun oli kauhea herkkunälkä, ja sitten muistin, että mulla on ainekset ananaskakkuun :D tein sen, ja kävin sen jälkeen lenkillä ja sitten vasta söin sitä piirakkaa. Tuli vielä kauhea kaatosade, mutta tuo oli tosi ihana päivä loppujen lopuksi. 

Nykyäänkin aina on nuo ananaskakkuainekset, mutta tuolloin se oli paljon harvinaisempi juttu.

Eli tuollaiset mitkä ei työssäkäyvälle maksa juuri mitään, on opiskelijalle arvokkaita.

Onko sulla ananaskakun resepti, voisitko jakaa sen täällä?

Vierailija
194/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivan tulinen chilikastike. Ei siis mitään somehaastekamaa, mutta sen verran potkua että muutama tippa riittää antamaan lautaselliseen ruokaan kunnon potkua. Riittoisa arjen pelastus, jonka avulla saa useimmat pahankinmakuiset ruuat alas.

Kerrankin joku myöntää että tulisuus peittää kaikki muut maut alleen. 

Vierailija
195/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia, mitä sorttia vaan, riisiä, nuudeleita, tomaattimurskaa tölkissä, herkkusieniä purkissa, maissia myös. Tonnikalaa, särkeä. Kaikkea on nykyään purkissa.

Etkö oikeasti tiedä?

Vierailija
196/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan repussa pussikeittojauheita ja näkkäriä. Sillä selvisin.

Vierailija
197/199 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia, pastaa, riisiä, perunoita, porkkanoita, sipulia, purjo, maissia, herneitä, papuja, linssejä, he-ma-pa, tonnikalaa, jauhenlihaa.

Luonnonjogurttia. Omenoita, mandariineja, banaaneja, päärynöitä.

Vierailija
198/199 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tukien varassa elävä opiskelija ja ilahtuisin erityisesti näistä, jos ruokiin käytetään tietty rahasumma riippumatta siitä minkä verran ruokaa sillä saa:

Kuivatut linssit (ja pavut)

Tumma makaroni

Maapähkinät

Hapankorput

Tomaattimurska tai muut halvat tomaattisäilykkeet

AI jaa, syöt niitä itse ja haluaisit että sulle tuodaan samaa moskaa ihan kassissa. Ruokakassin idea on antaa parempaa ruokaa kuin mitä köyhä syö mutta toisaalta ei nykypäivän opiskelija tällaisia ruokia syö, niitä syötiin 20 - 30 vuotta sitten. Nyt saavat ihan asiallisen ruoan halvalla opiskelijaravintolassa.

Vierailija
199/199 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta herkkuja ja luksusta. Kuivatavaraan riittää niiden omakin rahat.

Tai anna raha käteen. Sitä ne arvostaisi. 

Antaisin itse ennemmin kuivatavaraa ja halpoja perusjuttuja, paitsi siinä tapauksessa jos saisin hyvästä tarjouksesta jotain josta tietäisin opiskelijan pitävän erityisen paljon. Jos opiskelijalle jäisi löysää rahaa, hän saisi itse päättää mihin hän sen tuhlaa. 

Itse en kehtaisi viedä mitään makarooneja sun muita SEHÄN ON VITTUILUA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme