Ideoita opiskelijan (selviytymis)ruokakassiin
Opiskelijat ei saa kesällä tuloja, jos ei ole saanut töitä. Toimeentuotukea taitaa saada.
Olisin halunnut ilahduttaa muutamaa opiskelijaa ruokakassilla (säilyviä tuotteita). Mitä suosittelisit?
Sekasyöjiä, jotka syövät kasvispainotteisesti (hankkivat itse kasvikset).
Saa laittaa koko kassin sisällön, mutta yksittäiset tuotteetkin tervetulleita.
Kommentit (263)
Hanki kaappiin maapähkinöitä. Maapähkinä on itseasiassa papulajike, joten pähkinäallergikko'kin voi sietää sitä vaikka ei muita. Mutta jos olet allerginen maapähkinälle joka kuuluu papuihin niin ei sitten.
Vaikea on antaa mitään kun ei tiedä onko sinulla allergioita tai yliherkkyyksiä.
Myös riisiä ja makaronia sekä spagettia voit pitää kuivakaapissa.
Omenan ja banaanin voit ostaa mukaan kaupasta, eivät ehdi pilaantua kun ostat yhden kumpaakin. Kuivattuja hedelmiä josta voit tehdä kiisselin.
Kaupasta saat ideoita ja jos sinulla on pakastin niin sinne voit hankkia kylmätuotteita.
Hätävaraksi nuudelia ja talvella pakkasella on mukava juoda Kusmi-teetä.
Jos minä oisin opiskelija, ilahtuisin jos ruokakassissa olisi esim. bataatti, sipuli, muutama porkkana, ehkä myös selleri tai palsternakka, sekä kuivattuja härkäpapuja. Niistä keittää hyvän sosekeiton, paitsi että härkäpavut lisätään vasta tarjoilun yhteydessä grillattuna.
Jos lisäksi olisi purkki tomaattimurskaa ja linssejä, voisi keittää myös linssikeiton. Molempia keittoja voi hyvin pakastaa valmiina annoksina joten olisi iloa pitkäksi aikaa.
Tuollaset ainekset kahteen soppaan saa kympillä, ja aika monta kertaa niistä syö. Minä en syö säästääkseni vaan koska tykkään. Rahaa olisi vaikka hernekeittoon.
Uiihhh! Se oli naappua, oikein nabuskaa. Naapurin Erkin kanssa kävimmä navetan jälkeen saunassa, sitten hyviä lohileipiä, vähän leikkimielistä painia, vielä toinen saunareissu ja ilman jälkipesua levitetylle vuotesoffalle pyyhkeet päällä vierekkäin. Laadukkaat kotimaiset punakultaoluet Lidlistä ja telkkari päälle. Kyllä siinä kelpasi ja tarkeni olla, uiihh!