Huoh, miksi naiset keksimällä keksii turhaa tekemistä?
Rakas vaimoni sai taas kerran idean että pitää lähtä lomareissuun jonnekin ja käydä vaeltamassa siellä. Eikö kerrankin voisi olla lomaa kotona? Olisi rennompaa, saisi nauttia oman pihan antimista ja käyttää niitä kalliita terassikalusteita ja grilliäkin. Olisi myös paljon halvempaa. Välillä tuntuu että naiset haluavat tahallaan tehdä puolisoidensa elämästä haastavampaa kuin olisi tarve.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nyt on vaan halu reissaamiseen mutteivat yksin joko uskalla tai eivät raski. Pitää olla puoliso suojana ja maksajana.
M60
Olen käynyt noi 20 eri maassa aivan yksin ja itse matkani maksut.
N33
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimosi on samanlainen kuin minä, niin ongelma on siinä, että kun olet kotona, niin mielessä pyörii koko ajan tekemättömät kotityöt. Omakotitalossa varsinkin. Minne katsotkin, niin näkyy tekemistä. Ruoho kasvaa, rikkaruohot leviää, kuisti pitäisi öljytä, ikkunat pestä, laattojen välit puskee sammalta, matot odottavat pesua jne. Rentoudu siinä sitten😅. Pois on lähdettävä, jotta voi vaihtaa vapaalle.
Minä tykkään näistä hommista. Koti on mukava paikka puuhastella. Reissussa stressaan jatkuvasti itse reissaamista ja sitä mitä kaikkea kivaa voisin tehdä jos en olisi reissussa. Me käydään lomareissuilla ehkä noin 5 vuoden välein jos keksitään molempia kiinnostava kohde.
N40
Mun vaimoni tykkää tehdä 3-4 päivän kaupunkilomia muutamia vuosittain, mutta itsestäni se on stressaavaa. Ollaan keskusteltu asiasta ja ratkaisu on, että hän tekee reissut siskonsa kanssa, minä olen kotona koiran kanssa. Sopii molemmille oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimosi on samanlainen kuin minä, niin ongelma on siinä, että kun olet kotona, niin mielessä pyörii koko ajan tekemättömät kotityöt. Omakotitalossa varsinkin. Minne katsotkin, niin näkyy tekemistä. Ruoho kasvaa, rikkaruohot leviää, kuisti pitäisi öljytä, ikkunat pestä, laattojen välit puskee sammalta, matot odottavat pesua jne. Rentoudu siinä sitten😅. Pois on lähdettävä, jotta voi vaihtaa vapaalle.
Ymmärränkö nyt oikein, että olet pakolla halunnut työmaan ja siksi sun on päästävä pois sun itsesi luomalta työmaalta. Oletko päästäsi ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Rakas mieheni sai taas kerran idean, että pitäisi viettää koko loma kotona ja vain grillailla pihalla. Hänen mielestään se olisi muka täydellinen tapa rentoutua: istua terassilla, paistaa makkaraa ja “nauttia omasta rauhasta”.
Eikö kerrankin voisi tehdä jotain vähän erilaista ja lähteä oikeasti lomareissuun? Olisi ihanaa päästä jonnekin muualle, nähdä uusia maisemia ja vaikka vaeltaa luonnossa. Lomalla olisi kiva saada vähän vaihtelua eikä vain pyöriä takapihalla grilliä vahtimassa, sitä voi tehdä arkenakin.
Netistä näkee koko maailman jos haluaa ilman että tarvitsee poistua kodin mukavuuksien ulkopuolelle. Kaiken lisäksi suurin osa ihmisistä on niin rasittavia että en halua nähdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on sinusta erillinen ihminen ja hänellä on omat kiinnostuksen kohteensa ja toiveensa. Miksi valitsit puolisoksesi aktiivisen ihmisen, jos tykkäät maata vain kotona?
Tykkään elää kuin hotellissa, koska olen siivoton ja laiska paska.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa ihmetellyt miksi aina pitää olla jotain tekemässä/hösäämässä ei vaan voi olla hetkeäkään rennosti. Millon johonki pitää mennä ja tehä sitä ja tätä ja olla sisustus järjestystä muuttamassa kotona. No kummasti tippu 90% turha ohjelma ku jäi sinkuksi hehe.
Ex-mies pystyi kyllä olemaan rennosti tekemättä mitään kotona vuoden ympäri, mutta sen lisäksi tykkäsi käydä festareilla "kuuntelemassa musiikkia" eli olemaan ympäripäissään monta päivää putkeen välillä tililleen lisää juomarahaa minulta kinuten.
Ai saakeli jos pitäis loma käyttää kotona nököttäen ja terassilla grillaten. Niitä ehtii käyttää arkisinkin, lomalla on aikaa mennä kauemmas.
N45
Koska naiset haluavat elää elämänsä eikä vaan löhötä kaiket päivät sohvalla tuijottamassa telkkaria.
Ei kai tämä ominaisuus vaimossasi tullut yllätyksenä? Miksi valitsit huonosti ja jollain olemattomilla perusteilla puolisosi?
Voi perkel* sitä mun oikeaa köttäni. Miksei se vaan pysy housuissani?
T. Ap
Sähän voit sillä aikaa hakata halkoja, vaihdella renkaita ja kanniskella painavia esineitä.
Ja mitä näitä miesten pienille aivoille sopivia mieshommia olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on sinusta erillinen ihminen ja hänellä on omat kiinnostuksen kohteensa ja toiveensa. Miksi valitsit puolisoksesi aktiivisen ihmisen, jos tykkäät maata vain kotona?
Ap
Vaimohan se haluaa elää hotelissa ja minä joskus taas jäädä kotiin puuhastelemaan.
Mistä keksit etten tekisi kotitöitä vaan vaimo tekisi kaiken?
Oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas mieheni sai taas kerran idean, että pitäisi viettää koko loma kotona ja vain grillailla pihalla. Hänen mielestään se olisi muka täydellinen tapa rentoutua: istua terassilla, paistaa makkaraa ja “nauttia omasta rauhasta”.
Eikö kerrankin voisi tehdä jotain vähän erilaista ja lähteä oikeasti lomareissuun? Olisi ihanaa päästä jonnekin muualle, nähdä uusia maisemia ja vaikka vaeltaa luonnossa. Lomalla olisi kiva saada vähän vaihtelua eikä vain pyöriä takapihalla grilliä vahtimassa, sitä voi tehdä arkenakin.
Netistä näkee koko maailman jos haluaa ilman että tarvitsee poistua kodin mukavuuksien ulkopuolelle. Kaiken lisäksi suurin osa ihmisistä on niin rasittavia että en halua nähdä niitä.
Tuohan on ihan kivaa sinkun elämää. Sinua ei kukaan pakota tekemään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle tärkeämää lienee, että pääsee hetkeksi pois kotoa ja siihen liittyvästä arjesta. Vaikkei mitään tekisikään, niin silti arkiset asiat ovat läsnä. Itse en ole tällainen henkilö, mutta ymmärrän, että jollekin voi olla tärkeää päästä pois kotoa muutamaksi päiväksi tai viikoksi silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli elät pseudoelämää netissä ja kyse on mielikuvitusvaimosta.
Pääsetkö itse edes vessaan vai joko on vaipat?
Meillä ongelma ratkesi kun exä muutti pois. Nyt takana 15 vuotta ihanan rentoa elämää ja uutta puolisoa ei tule. Nykyisen naisystävän kanssa ei olla ikinä muuttamassa yhteen eikä käydä lomalla missään.
Jokaisessa suhteessa on omat ongelmansa. Älkää yleistäkö niin kovin, se ei auta ketään. Vai moniko keskustelu on päättynyt hyvin, kun sen on aloittanut: te naiset/ miehet aina!
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaimohan se haluaa elää hotelissa ja minä joskus taas jäädä kotiin puuhastelemaan.
Mistä keksit etten tekisi kotitöitä vaan vaimo tekisi kaiken?
Oikea ap
"Joskus jäädä kotiin puuhastelemaan" haha. Sä oot siellä aina ja ainut puuhastelusi on munanvatkaus ja kaljan haku jääkaapista.
Joo samaa ihmetellyt miksi aina pitää olla jotain tekemässä/hösäämässä ei vaan voi olla hetkeäkään rennosti. Millon johonki pitää mennä ja tehä sitä ja tätä ja olla sisustus järjestystä muuttamassa kotona. No kummasti tippu 90% turha ohjelma ku jäi sinkuksi hehe.