Säästän n 300 euroa kuukaudessa
Olen lopettanut nikotiinin, alkoholin ja makeiset.
Pelkästään nikotiiniin meni aiemmin seitsemän euron kiekko päivässä. (Nykyisin maksaa 8)
Kommentit (35)
Ulkonäöllekin tekee enemmän se, mitä ei tee.
Aika turhaa ostaa kallis kasvohoito ja vetää pullo viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Sitten sinulla on vuoden päästä n 3600 euroa.
Tuolla tekee jo jonkin reissun. Moni ei saa kuukaudessa tuota käteen.
Jos useampi tekee aapeet, niin Riikka joutuu nostamaaan ansioveroa.
Parisataa mullakin jää säästöön . Kela-rahoista. Ei paljon, mutta vaatimaton mukava elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kansanterveyshän siinä kiittäisi, tulisi valtavat säästöt terveydenhuollossa pitkällä aikajänteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanterveyshän siinä kiittäisi, tulisi valtavat säästöt terveydenhuollossa pitkällä aikajänteellä.
Päinvastoin. Terveet elää pitkään ja tulee kalliiksi.
Nikotiinin ja alkoholin lisäksi kannattaa jättää pois kolmaskin päihde, kofeiini. Kahvi, energiajuomat, suklaa, kaakao, tee.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiinin ja alkoholin lisäksi kannattaa jättää pois kolmaskin päihde, kofeiini. Kahvi, energiajuomat, suklaa, kaakao, tee.
Kahviin ja kaakaoon menee nykyisin perheeltä n. 25 euroa kuukaudesta, jos ostetaan alennuksista ja halvinta. Vuodessa tuolla rahalla saisi merkkipaidan tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Teen pystyy korvaamaan helposti kaikesta luonnosta kerättävillä. Talvisin pari männynneulasta keitettyyn veteen, jos pakurikäävät on jo käytetty loppuun. Tee 0 eur.
Minä olen lopettanut pullovedet, vanukkaat, viilit ja sipsit.
Ostan kaupasta vain laadukasta lihaa, vihanneksia, hedelmiä, juureksia, maitoa ja joskus leipää, jos en leivo itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lopettanut pullovedet, vanukkaat, viilit ja sipsit.
Ostan kaupasta vain laadukasta lihaa, vihanneksia, hedelmiä, juureksia, maitoa ja joskus leipää, jos en leivo itse.
En osta kaupasta marjoja ja sieniä, koska kerään ne itse ja pakastan.
Vierailija kirjoitti:
Monien tutkimusten mukaan kahvi on hyvä terveydelle, joten miksi se kannattaisi jättää pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen pystyy korvaamaan helposti kaikesta luonnosta kerättävillä. Talvisin pari männynneulasta keitettyyn veteen, jos pakurikäävät on jo käytetty loppuun. Tee 0 eur.
Baareista ja vastaavista voi kerätä myös kerran käytettyjä teepusseja. Kuivattaa niin ihan hyvää tulee.
Laitan ylös paljonko oon myynyt esim vintedissä. Keskimäärin on tullut n 50 e kk.
Esikoinen kävi viikolla kylässä ja toi taas tulevan vaimonsa mummolasta tarpeetonta.
Mummo on jo vuosia sitten edesmennyt ja nämä eivät kelvanneet kenellekään.
Vein nämä kaikki kirppikselle eilen
Minä pyrin säästämään 700 euroa kuussa. Puhtaasti säästän eläkepäiviä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien tutkimusten mukaan kahvi on hyvä terveydelle, joten miksi se kannattaisi jättää pois?
Se aiheuttaa ahdistusta. Ainakaan ahdistuksesta kärsivien ei kannata juoda. Energiajuomien kulutuksen lisääntyminen saattaa liittyä siihen, että nuorten ahdistus on lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Laitan ylös paljonko oon myynyt esim vintedissä. Keskimäärin on tullut n 50 e kk.
Esikoinen kävi viikolla kylässä ja toi taas tulevan vaimonsa mummolasta tarpeetonta.
Mummo on jo vuosia sitten edesmennyt ja nämä eivät kelvanneet kenellekään.
Vein nämä kaikki kirppikselle eilen
Mitä siellä vintedissä oikeasti myydään kun lähetyskulut niin kalliita?
Jos nettotulot on 595 euroa kuukaudessa niin siitä ei todellakaan pysty säästämään. Hyvä että Sinä pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos nettotulot on 595 euroa kuukaudessa niin siitä ei todellakaan pysty säästämään. Hyvä että Sinä pystyt.
Vain mielikuvitus on rajana. Varsinkin jos saa 595, niin kannattaa miettiä jokainen euro.
Hienoa. Sitten sinulla on vuoden päästä n 3600 euroa.