Olen äänestänyt 30 vuoden ajan Kokoomusta, mutta nyt harkitsen siirtyväni äänestämään Perussuomalaisia
Kaksi syytä:
Näyttää, että Kokoomus ei oikein uskalla vähentää julkisia menoja kunnolla
Näyttää, että Kokoomus ei ota tosissaan maahanmuuton haittoja
Se, mikä mietityttää, on Perussuomalaisten taipumus suvaita teuvohakkarais-tyyppisiä sketsihahmoja puolueessa.
Vuosi aikaa eduskuntavaaleihin.
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Orpon vaimohan työskentelee maahanmuuton saralla. Sama logiikka kuin tunnin junassa eli omat navat lähinnä. Kuka välittää Suomen edusta? Kansa ei vieläkään mieti, että jos seuraava hallitus tuo kaudellaan maahan pahimmillaan 460 000 maahanmuuttajaa + näiden sukulaiset, yhteiskunnan sosiaalimenot nousevat rajusti ja tuo määrä vaikuttaa (etenkin jos jatkuu joka vuosi) myös maan identiteettiin ja yhteiskunnan koheesioon.
Piti olla 4 kertaa 60 000 eli 240 000. Tosin jos otetaan lukuun mukaan sukulaiset, kyllä toi 460 000 voi toteutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP = Saamme Duumasta Palkkaa
Miksi putinistit vihaavat demareita mutteivat persuja? Samaa vihervassarijankutusta heillä kuin persuilla.
Toivottavasti teidät kummatkin hullut suljetaan laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi putinistit vihaavat demareita mutteivat persuja? Samaa vihervassarijankutusta heillä kuin persuilla.
Mitenniin vihaavat? Putin ja toverithan olivat pöyristyneitä kun hallitukseen pääsi perussuomalaiset ja demarit jäivät ulkopuolelle. Kun Halla-ahosta tehtiin puhemies Putin oli ollut suorastaan raivoissaan. Vaikuttaa enemmänkin siltä että putinistit vihaavat persuja ja suosivat demareita.
Vierailija kirjoitti:
Tahallista väärintulkintaa. Henkistä tai pientä materiaalista avustusta, jos sellaista on, ei voi verrata palkkaan.
Tein minäkin joskus sen virheen, että Kokoomusta äänestin. Olin silloin palkanlaskija ja näin suoraan luvuista, miten paljon epämääräiseen saikutteluun meidän firmassa meni rahaa. Kannatin Vapaavuoren tuolloin esittämää ajatusta sairausajan karenssipäivästä. Siis yhdestä päivästä! No, se huudettiin alas silloin, ei missään nimessä, sairaat suistuisivat heti turmioon, jos yksi päivä pitäisi omalla kustannuksella sairastaa.
Sittemmin on nähty paljon suurempia leikkauksia ja niiden kohdistumista vieläpä niihin, joilla ei mitään ole. Asumistuen leikkaukset näkyvät suoraan toimeentulotuen kasvuna, säästöä ei juuri saatu. Ansiosidonnaisesta on leikattu 25 %, siis neljäsosa aikana, jolloin työttömyys melkein jokaisella pitkittyy. Jokainen voi kuvitella omalle kohdalleen, mitkä olisi näkymät kun vaikka palkasta tai eläkkeestä leikattaisiin neljäsosa. Työtä tehneille mutta omaa syyttään työttömäksi jääneille näin tehtiin.
Kokoomus on Suomen taloudelle tuhoisin puolue. Ei siksi, ettei heillä olisi halua ja kykyä leikata vaan siksi, että he eivät keikkaa oikeista asioista, vaan haluavat vain kiusata heikkoja. Leikattavaa olisi edelleen, mutta Kokoomus ei edes halua Suomea kuntoon. Se haluaa Suomen alennusmyyntiin. Ja persu laitettiin toteuttamaan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummonhakkaajapersu.
Perussuomalaisten vantaalainen, vuonna 2004 syntynyt kuntavaaliehdokas Janne Mikkonen puukotti vantaalaisen Alepan pihalla hänelle entuudestaan tuttua naista Ikeasta ostetulla hedelmäveitsellä.
Yksittäisiä hulluja mahtuu ihan joka puolueeseen. Ei vaikuta mun äänestyspäätöksiin mitenkään. Eikä pitäisi vaikuttaa kenenkään muunkaan. Puolueohjelmat, puolueen äänestyskäyttäytyminen ja puolueen linja yleisesti pitäisi olla se, mihin äänestyspäätös perustuu.
Perussuomalaisissa on noita aika paljon. Eniten rikoksista tuomittuja suurista puolueista. Tuomittujen kansoittamat putinistihuuhaapuolueet ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdan persujen äänestämisen vasemmistoon ja niin tekee moni muukin. Koska vasemmisto on ainoa työläisten puolue ja myöskin ainoa puolue, joka ei lähtenyt velkajarru-kusetukseen mukaan.
Mikä on marginaaliveroasteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putinistit ja persut, todellakin. Tai ainakin monet heistä, putinisteista varsinkin.
Kunnon näpäytys tälle öyhöttävälle sakille olisi, jos kaikki äänestäisimmekin Minjaa. Tekisi hyvää myös demareille. Olisi aika palata juurilleen siinäkin puolueessa.
Onko kukaan miettinyt mistä tämä monikulttuurisuusideologia oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdan persujen äänestämisen vasemmistoon ja niin tekee moni muukin. Koska vasemmisto on ainoa työläisten puolue ja myöskin ainoa puolue, joka ei lähtenyt velkajarru-kusetukseen mukaan.
Kerrohan minulle miten vasemmistoliitto aikoo ajaa työläisten asioita? Minun mielestäni rajojen auki vaatiminen ja ilmastoasioista kitiseminen ei ole työväen asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan miettinyt mistä tämä monikulttuurisuusideologia oikein kumpuaa?
Tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putinistit ja persut, todellakin. Tai ainakin monet heistä, putinisteista varsinkin.
Sinä kanssa saatananjankuttajahullu..............
Vierailija kirjoitti:
Kunnon näpäytys tälle öyhöttävälle sakille olisi, jos kaikki äänestäisimmekin Minjaa. Tekisi hyvää myös demareille. Olisi aika palata juurilleen siinäkin puolueessa.
Sen kuin äänestätte sitten Minjaa. En kyllä ymmärrä miksi se nyt yhtäkkiä miksikään näpäytykseksi muuttuu kun äänestätte sitä muutenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan minulle miten vasemmistoliitto aikoo ajaa työläisten asioita? Minun mielestäni rajojen auki vaatiminen ja ilmastoasioista kitiseminen ei ole työväen asiaa.
Ei tällä palstalla mitään työläisiä ole.
Marinin hallituksen älytön laki, jolla maahan roudataan pilvin pimein opiskelijoita tyhjeneviin oppilaitoksiin, jotka sitten perheineen päätyvät sosiaalituille, on yksi syy miksi tulijoita ollut nyttemmin lisää. Nyt, kiitos perussuomalaisten, tuota ollaan muutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin vihaavat? Putin ja toverithan olivat pöyristyneitä kun hallitukseen pääsi perussuomalaiset ja demarit jäivät ulkopuolelle. Kun Halla-ahosta tehtiin puhemies Putin oli ollut suorastaan raivoissaan. Vaikuttaa enemmänkin siltä että putinistit vihaavat persuja ja suosivat demareita.
Luepa mitä Johan Bäckman, Ano Turtiainen, Janus Putkonen, Eero Tiallnen, Panu Huuhtanen, Mirkhe, Helena Snellman ym. putinistit kirjoittavat ihan omilla nimillään-
Vierailija kirjoitti:
Se vika yleisessä äänioikeudessa on että tuulella käyvät idealistit kuten sinä käyttävät äänioikeuttaan milloin mihinkin "näpäytyksiin" ja protestiäänestyksiin. Teette suoraa pilkkaa demokratiasta ja äänioikeudesta.