Mies allerginen kondomeille. Mitä ehkäisyä suosittelisit?
Mies on ikävä kyllä allerginen kondomeille. Olemme tähän asti käyttäneet "pull-out" metodia, mutta suhde on kestänyt nyt jo muutaman kuukauden ja vaikuttaa että tulemme olemaan yhdessä pidempäänkin. En haluaisi itse aloittaa mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta onko vaihtoehtoja?
N24
Kommentit (59)
On olemassa lateksittomia kondomeja. Käyttäkää sellaisia.
Sellaista seksiä, missä ei ehkäisyä tarvita. Jotain muutakin kuin yhdyntää.
Vierailija kirjoitti:
Mites ois toi gynegologilla käynti. Vauvapalstalta saa vaan pilkkaa.
Mies gynekologille? Vika on miehessä, eikös hänen pitäisi hommata itselleen blan b.
Kuparikierukka todella helppo kun ei tarvitse muistaa ottaa päivittäin pillereitä ja se on hormooniton.
Ei kukaan kondomeille ole allerginen, kumille ehkä ja siihen auttaa muusta kuin kumista tehty kondomi.
Onko ne säästänyt ehkäisyneuvonnasta ja koulun terveystiedon opetuksesta niin paljon, ettei nykynuoret tiedä näitä asioita?
Vasektomia onnopea ja 98% luotettava
Vierailija kirjoitti:
On niitä kondomeja myös allergisille. Ukko tietää kyllä sen muttei ole kertonut sinulle.
Tai sitten on vaan päättänyt esittää asian niin, että on allerginen kumille kun kumille. Ja mimmit uskoo XD
Sua on kusetettu. Kannattaa varmaan käydä testeissä. Mies on vedellyt muitakin paljaalla ja voi olla tautinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allerginen luonnonkumille? Lateksittomia kumeja on olemassa.
Jotkut naiset on allergisia s p er malle. Siihen ei auta muu kuin miehen vaihto.
Tämä varmaan kuulostaa monista varsin uskomattomalta mutta on tosiaan oikeasti totta ja ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomia
Järkevä nainen olisi ensin kysynyt haluaako jomoikumpi tulevaisuudessa lapsia. Tällä palstalla ei taidfa olla yhtään tolkun naista.
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde kestää yli 3kk, niin naisen tulee ottaa koppi ehkäisystä. Suorastaan julmaa pukea mies kumiin ja nollata hänen nautintonsa seksistä.
Mies
Jos suhde kestää yli 3 kk niin miehen tulee ottaa koppi kosinnasta. Suorastaan julmaa olettaa naisen alkavan popsia hormoneja jonkun random jampan nautinnon vuoksi.
Eikös vegaanisiakin kortsuja ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä kondomeja myös allergisille. Ukko tietää kyllä sen muttei ole kertonut sinulle.
Tai sitten on vaan päättänyt esittää asian niin, että on allerginen kumille kun kumille. Ja mimmit uskoo XD
Tämähän se tuli kans ensimmäisenä mieleen, että apinaa koijataan...
Sinä huolehdit ehkäisystä ja laitatat kierukan.
Nuo lateksittomat mainittu (ja useampaan kertaan).
Toinen on tietysti "varmat päivät". Jatkuvaan ehkäisyyn ei ehkä hyvä menetelmä, mutta sitä tuli joskus exän kanssa harrastettua, kun kumit loppui (hän sanoi, et oisit nyt ostanut niitä enemmän, kun ostin vaan 5x Sultan) :)
t. mies
Vasektomia tai lateksittomat kondomit. Skyn merkkisistä olen itse tykännyt ja miehellekin kelvanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde kestää yli 3kk, niin naisen tulee ottaa koppi ehkäisystä. Suorastaan julmaa pukea mies kumiin ja nollata hänen nautintonsa seksistä.
Mies
Jos suhde kestää yli 3 kk niin miehen tulee ottaa koppi kosinnasta. Suorastaan julmaa olettaa naisen alkavan popsia hormoneja jonkun random jampan nautinnon vuoksi.
Mä olen popsinut ihan itseni vuoksi, usein noi hormonit vaikuttavat positiivisesti naiseen, vaikka täällä palstalla joku muuta inisee...
Suosittelen tutustumaan Lady-Compiin. https://lady-comp.fi/ Naisen kehon lämpötila vaihtelee kierron mukaan ja tuo kone arvioi lämpötilan perusteella hedelmälliset ja hedelmättömät päivät. Kielen alta mitataan joka aamu lämpötila koneessa olevalla mittarilla ja sen perusteella tulee vihreä (ei raskautumismahdollisuutta), keltainen (ehkä) tai punainen (ovulaation aikoina, voi tulla raskaaksi) valo. Tuo vaatii tosin suht säännöllistä elämänrytmiä ja päivittäistä mittaamista, varsinkin ensimmäisinä kuukausina, kun kone ”opettelee” kiertoa, mutta pidempään käytettäessä on ainakin omalla kohdallani toiminut täysin luotettavasti. Käytettiin myös toisin päin, kun alettiin yrittää raskautta. Koneen avulla näki helposti ovulaation ajankohdat ja vuosia käyttäneenä myös itse opin tulkitsemaan kehoa ja kiertoa tosi hyvin. Oli myös ihana lopulta huomata toivotun raskauden alkaneen, näkyi koneen avulla jo ennen kuin raskaustestistä tuli plussa. :) Ei varmasti kaikkien juttu, mutta itselleni ihan paras, kun hormoniehkäisyä en voi sivuvaikutusten vuoksi käyttää.
Ykkönen, ykkönen, kakkonen.
112