Miten kauan jaksaisitte kuunnella huorittelua omalta tyttäreltä?
13-v tyttö. Kaikki aika Tiktokissa ja ties missä. Minä olen ”se h**ra”.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran.
Kertoisin nuorelle, että seuraavasta kerrasta teen lastensuojeluilmoituksen koko perheestä ja hän siirtyy turvaan pois kotoa johonkin laitokseen, koska äitinä olen sitä mieltä, että kaltaiseni ihmisen kanssa ei ole hyvä elää saman katon alla. Tuttu ympäristö, tutut kaverit vai hatkanuorena jonkun Metmehin myytävänä, valinta on hänen ikiomansa.
Eli kiristät lastasi?
Uhkaiset omasta kodista pois potkimisella.
En todellakaan suosittele.
Hitto on väärät kasvatusmetodit teillä.
Vierailija kirjoitti:
Teini- ikä. Ei voi odottaa lapselta aikuismaista käytöstä. Jos otat itseesi, oletko vanhempi vai kuvitteletko, että lapsesi on aikuinen ystäväsi?
Mitä hittoa sönkötät? Joku kunnioitus sitä pitää teinilläkin olla. En voi edes kuvitella, että omat lapseni ikinä sanoisivat noin. Ap voi katsoa myös peiliin, miten on itse mahdollistanut tuommoiset käytöstavat.
En yhtään. Meidän perheessä ei puhuta noin.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran.
Kertoisin nuorelle, että seuraavasta kerrasta teen lastensuojeluilmoituksen koko perheestä ja hän siirtyy turvaan pois kotoa johonkin laitokseen, koska äitinä olen sitä mieltä, että kaltaiseni ihmisen kanssa ei ole hyvä elää saman katon alla. Tuttu ympäristö, tutut kaverit vai hatkanuorena jonkun Metmehin myytävänä, valinta on hänen ikiomansa.
Ei ne huorittelun takia ketään sijoita.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Meidän perheessä ei puhuta noin.
Niin eli mitä teet tilanteessa?
Kerran. Kilahdin ihan kunnolla, käytiin kehityskeskustelu siitä miksi ihmisiä voi kutsua ja miksi ei.
Siis joskus sata vuotta sitten taisin jotenkin matkia äitiäni ivallisesti, mitta kun hän kerran kunnolla ärähti, niin lopetin oitis.
Ellei teini ole jotenkin mielenvikainen, niin uskoo kyllä, kun sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin ja muut huvitukset pois ja remmiä perseelle. Valittakoon sossulle niin on laitoksessa 18 v asti. Oma valinta.
Laitoksessa saa sitten sentään käyttää sitä puhelinta.
Ei saa koko päivää, esim yöksi pois.
Tyttäresi on oikeassa, joten mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen ja samalla viimeisen kerran.
Asia on jemptisti noin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin ja muut huvitukset pois ja remmiä perseelle. Valittakoon sossulle niin on laitoksessa 18 v asti. Oma valinta.
Laitoksessa saa sitten sentään käyttää sitä puhelinta.
Ei saa koko päivää, esim yöksi pois.
Eikä oteta. Millaisia kuvitelmia teillä oikein on. Vääriä.
Vierailija kirjoitti:
No, oletko?
Tämä on se perustavanlaatuinen kysymys. Oletko?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen ja samalla viimeisen kerran.
Joo, tulisi seurauksia. Kotiarestia, ei kännykkää, ei nettiä, ei viikkorahaa. Ensin viikko, jos ei tokene, niin jatketaan niin kauan, että oppisi oleen. Itsellä jo lapset omillaan, mutta ei olisi tullut kuuloonkaan, että minulle puhutaan rumasti. Myöskään minä en laukonut törkeyksiä lapsilleni. Suuttua sai ja sen ilmaista, mutta pientä rajaa riehumiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran.
Eli kiristät lastasi?
Olen samaa mieltä. Kiristäminen erityisesti lapsen perusturvallisuuden pois viemisellä on vahingoittavaa kasvatusta.
Älä sano mitään mutta katkase neidiltä netti. Kun tulee tiuskimaan levittelet vaan käsiä 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran.
Eli kiristät lastasi?
Miten niin kiristän? En ole viemässä lapselta pois yhtään mitään, en ota puhelinta, en vaadi tekemään lisää kotitöitä. Kunhan ilmoitan, mitä seuraa siitä, että hän päättää nimitellä minua seuraavan kerran. Ei tuossa ole kiristystä lainkaan, lapselta ei viedä mitään hänelle tärkeää eikä hänen tarvitse muuttaa elämässään mitään muuta kuin jättää nimittely. Onko se sinusta liikaa vaadittu?
Jos päättää kokeilla, missä menevät muiden kohtelun rajat, niin on ihan hyvä kuulla, että juuri tässä. Koska koti hu--ran kanssa on selkeästi lapsen kehitykselle vaarallinen, niin on syytäkin päästä turvaan, eikös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran.
Eli kiristät lastasi?
Olen samaa mieltä. Kiristäminen erityisesti lapsen perusturvallisuuden pois viemisellä on vahingoittavaa kasvatusta.
Onko sinusta siis lapsen perusturvallisuuteen kuuluva asia, että hän saa nimitellä äitiään maksulliseksi naiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran.
Eli kiristät lastasi?
Eikä muutenkaan saa koskaan uhkailla sellaisella mitä ei ole valmis toteuttamaan.
Lapsikin osaa sitten jättää ne omaan arvoonsa jatkossa jossei voi luottaa vanhemman sanaan.
Miksi sä vaan valitat sille?
Kyllä olet juuri se miksi hän sinua kutsuu.