Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistakaas ihmiset Kivikylän hernaria, ja ihmetelkää miksi ette ole aina syöneet sitä

Vierailija
11.04.2026 |

On nimittäin erinomainen soppa, ei paljon kannata itse enää tehdä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät yhtäkkiä täällä hernekeittonsa taas alusta loppuun ihan itse. Kahviki kasvatetaan pavusta lähtien. En usko sanaakaan tekopyhistä horinoistanne. Kaksi asiaa joita ei kannata tehdä itse on maksalaatikko ja hernekeitto, piste.

Vierailija
42/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ostaisin einestä, kun itse haudutan kuusi tuntia pienpalvaamon savukyljen kanssa herneitä?

Kannattanee vain, jos on leivinuuni tmv. Sähköuunin käytöllä saa niin suuren sähkölaskun, että se sopan edullisuus sulaa siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetehty on aina parempaa.

Etpä ole ikinä maistanut sellaista hernaria, mitä aikoinaan saatiin kansakoulussa. Riemusta vinkuen söisit minkä hyvänsä purkkikeiton. Lihana valkoisia pieniä läskinoppia, keittäjä kai ajatteli, että säästö se on pienikin säästö.

Mun mielestä kansakoulussa oli ikinä syömistäni ruuista parhaat ruuat ruokalajiin katsomatta. 

En ymmärrä esim miksi tillilihaa morkataan kun sekin oli koulun keittolassa tehtynä aivan mahtavan hyvänmakuista Ja vastakeitetyt helposti murenevat perunat. 

Vai oliko meillä sitten niin mahtava keittäjä siellä.  Rajalan Jenny, jo edesmennyt.

Toiseksi parhaat oli armeijassa.

Vierailija
44/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ostaisin einestä, kun itse haudutan kuusi tuntia pienpalvaamon savukyljen kanssa herneitä?

Kannattanee vain, jos on leivinuuni tmv. Sähköuunin käytöllä saa niin suuren sähkölaskun, että se sopan edullisuus sulaa siihen.

Hmmm....mites olis aromipesässä ilmaiseksi hauduttaminen.

Vierailija
45/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos maksoit itse Aromipesästä? Eihän se sekään ole ilmainen.

Vierailija
46/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta limainen on.

Vierailija
47/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehtyä hernaria ei mikään teollinen voita

Paitsi Kivikylän palvarin hernari. Köhröh.

Ainesosat

Vesi, herne, suomalainen palvattu porsaanliha, suola, stabilointiaineet (E450, E451), dekstroosi, hapettumisenestoaine (E316), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 15%. Suolapitoisuus nautintavalmiissa tuotteessa 0,6 %

Mikä tuossa on ylivoimaisen vaikeata  kotona tehtäväksi? Voi jättää vielä nuo E-koodit pois.  Ja sinappia tilalle + sipulia. 

Marttojen ohjeella kun tekee, on lihapitoisuus 66%. En tiedä miten 15% voi olla parempi?

Vierailija
48/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehtyä hernaria ei mikään teollinen voita

Paitsi Kivikylän palvarin hernari. Köhröh.

Ainesosat

Vesi, herne, suomalainen palvattu porsaanliha, suola, stabilointiaineet (E450, E451), dekstroosi, hapettumisenestoaine (E316), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 15%. Suolapitoisuus nautintavalmiissa tuotteessa 0,6 %

Mikä tuossa on ylivoimaisen vaikeata  kotona tehtäväksi? Voi jättää vielä nuo E-koodit pois.  Ja sinappia tilalle + sipulia. 

Marttojen ohjeella kun tekee, on lihapitoisuus 66%. En tiedä miten 15% voi olla parempi?

Koska kyseessä herne- eikä lihakeitto. Siten.

Vierailija
49/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista enään kun oli joku ostosteeveetuote. 

Nykyään myydään ihan kärkkäisellä ja jotai kolmisenkymppiä ja kestäähän noi vuosikymmeniä eli ei yhtä keittoa kohden nosta kovinkaan paljon kuluja. Ja kuka edes laskisi sillä tavalla kun kestokulutushyödykkrestä kyse.

Tuollahan noita ihan malliksi. Ei ole mainos.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/aromipesa-haudutusrasia-haudutu…

Ruokamyrkytyksen saa kyllä ihan ilmaiseksikin

Vierailija
50/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista enään kun oli joku ostosteeveetuote. 

Nykyään myydään ihan kärkkäisellä ja jotai kolmisenkymppiä ja kestäähän noi vuosikymmeniä eli ei yhtä keittoa kohden nosta kovinkaan paljon kuluja. Ja kuka edes laskisi sillä tavalla kun kestokulutushyödykkrestä kyse.

Tuollahan noita ihan malliksi. Ei ole mainos.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/aromipesa-haudutusrasia-haudutu…

Ruokamyrkytyksen saa kyllä ihan ilmaiseksikin

Eipähän tuohon edes kummoinen kattila mahdu. Hernaria keitetään yleensä vähintään viiden litran kattilallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän