Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistakaas ihmiset Kivikylän hernaria, ja ihmetelkää miksi ette ole aina syöneet sitä

Vierailija
11.04.2026 |

On nimittäin erinomainen soppa, ei paljon kannata itse enää tehdä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O ko sekin teetetty siellä missä kaikki muutkin purkkihernarit eli lundeenilla?

Kivikylällä on ihan ona tuotantolaitos mistä tuotteet tulee.

Oon kokeillu niiden pitsoja. Alkuinnostuksen jälkeen päällystät meinas käydä vähiin vaikka pussissa kerrottiin lihapitoisuuden olevan jotain 22%

Ei todellakaan ollut viidesosaa kokonaispainosta.

Laitako linkin minkä pizzan pitäisi 22% lihaa sisältää? Aika kova lupaus jos näin on atrian roiskeläppiin tottuneelle

Tuolta "ravintoarvon" kohdalta löytyy lihapitoisuus.

https://pizzat.kivikylan.fi/kinkku/

Vierailija
22/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ostaisin einestä, kun itse haudutan kuusi tuntia pienpalvaamon savukyljen kanssa herneitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hernari on maailman helpoin ruoka itse tehdä. Jos kotitekoista ruokaa haluaa, kannattaa aloittaa hernarista.

EI kannata, vaan nistipadasta. Hernekeiton teko tulee vasta noin 25 vuoden ruoanlaittokokemuksen jälkeen, jolloin pääsee toteamaan että miksi nähdä vaivaa kun Kivikylän palvarin hernari on ihan yhtä hyvää.

Hernarin valmistaminen ei aiheuta vaivaa. Suurempi vaiva on hankkia sitä teollista kuraa, joka saa vatsan sekaisin

Vatsallasi on ongelma. Ehkä myös päälläsi. Jos hankkisit kunnon Kivikylän palvarin henaria voisit taas nautiskella elämän ihanuudesta ilman kivikautisia päiväkausien herneenliotteluleikkejä..

Vierailija
24/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vegaanisena?

Vierailija
25/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko rahaa Kivikylältä, vai oletko vain palstahullu?

Vierailija
26/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kokeillu niiden pitsoja. Alkuinnostuksen jälkeen päällystät meinas käydä vähiin vaikka pussissa kerrottiin lihapitoisuuden olevan jotain 22%

Laitako linkin minkä pizzan pitäisi 22% lihaa sisältää? Aika kova lupaus jos näin on atrian roiskeläppiin tottuneelle

Tuohan on hyvä. Ota huomioon että kinkku menettää kosteutta paistossa joten valmiissa tuotteessa sen pitoisuus on pienempi.

Vierailija
27/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako vegaanisena?

Käy kaupasta katsomassa muntjakinperseen makuiset tuotteet -hyllyltä.

Vierailija
28/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä. Ota huomioon että kinkku menettää kosteutta paistossa joten valmiissa tuotteessa sen pitoisuus on pienempi.

Saa siitä hyvän kun murustelee puolikkaan aurajuustopalan päälle, neljä tai viisi valkosipulin kynttä palasteltuna ja oregaanoa sekä rouhittua mustapippuria  reilusti...tuo kaikki päälle laitettuna luetteluun verrattuna käänteisessä järjestyksessä. Muuten kimpoilevat nuo mausteet mihin sattuu.

Vierailija
29/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tiennyt että tekevät valmislättyjäkin. Ei kyllä tule syötyä kenenkään muunkaan valmistajan, mutta ehkäpä pitäisi näitä maistaa, ainakin oikeaa lihaa eikä mitään värjättyä teknomössöä.

Vierailija
30/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa herneitä jotain euron ja purkki nötköttiä reilu kolme niin tulee iso kattilallinen yhden purkin hinnalla.

Vierailija
31/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli kiloa herneitä jotain euron ja purkki nötköttiä reilu kolme niin tulee iso kattilallinen yhden purkin hinnalla.

Jos haluaa oikein herkutella voi laittaa keitokseen palasteltua porkkanaa kypsymään ja valmiiseen raakaa sipulisilppua.

Vierailija
32/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, mulla on nälkä nyt eikä huomenna, lisäksi tahdon että hernekeitossani on roillusti Kivikylän palvarin maukkaaksi ja meheväksi palvaamaa aitoa siankinkkua.

Vierailija
33/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mulla on nälkä nyt eikä huomenna, lisäksi tahdon että hernekeitossani on roillusti Kivikylän palvarin maukkaaksi ja meheväksi palvaamaa aitoa siankinkkua.

Voi sitä valmistaa päivän ennakollakin nìin olis just m

nyt valmiina ja nötkötin voi korvata Kivikylän kunkkukinkkusiivuilla Kun ne silppuaa itse tehtyyn.

Vierailija
34/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt valmiina ja nötkötin voi korvata Kivikylän kunkkukinkkusiivuilla Kun ne silppuaa itse tehtyyn.

Tuollaisen paketillisen kun silppuaa niin on riittävästi kunnon palvikinkkua itse keitetyssäkin isossa kattilallisessa jonkun kälysen purkin sijaan.

Eikä oo keiton herneet soseena kuten noissa säilykkeissä tuppaa oleen.

Suutuntuma ihan erilainen syödessä.

Vierailija
35/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetehty on aina parempaa.

Ei muuten aina ole. 

Puolikovia herneitä, mauton liian juokseva ohut liemi. Tämmöstä on tarjottu.

Typerää toi iänikuinen ylisyys hernekeitosta. 

Ei voi yleistää.

Vierailija
36/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen paketillisen kun silppuaa niin on riittävästi kunnon palvikinkkua itse keitetyssäkin isossa kattilallisessa jonkun kälysen purkin sijaan.

Eikä oo keiton herneet soseena kuten noissa säilykkeissä tuppaa oleen.

Suutuntuma ihan erilainen syödessä.

https://www.kivikylan.fi/tuotteet/leikkeleet/kunkkukinkku/

...siis tuollaisen. Unehtu äskön linkki😁

Vierailija
37/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten aina ole. 

Puolikovia herneitä, mauton liian juokseva ohut liemi. Tämmöstä on tarjottu.

Typerää toi iänikuinen ylisyys hernekeitosta. 

Ei voi yleistää.

Tuo herneitten irrallisuus ja kokonaisuus tekeekin siitä itsetehdystä just paremman noihin valmiskeittoihin verrattuna.  Ei oo hernesosetta mitä syö.

Vierailija
38/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jo oletettavasti kertaalleen palvattu ennen kuin on lisätty pitzzan päälle.  

Ei mistään raakakinkusta tule palvikunkkua jos sellainen lisättäs raakana pitsan päälle

Vierailija
39/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jo oletettavasti kertaalleen palvattu ennen kuin on lisätty pitzzan päälle.  

Ei mistään raakakinkusta tule palvikunkkua jos sellainen lisättäs raakana pitsan päälle

Ei oltetettavasti vaan tietenkin on.

Vierailija
40/50 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä ole ikinä maistanut sellaista hernaria, mitä aikoinaan saatiin kansakoulussa. Riemusta vinkuen söisit minkä hyvänsä purkkikeiton. Lihana valkoisia pieniä läskinoppia, keittäjä kai ajatteli, että säästö se on pienikin säästö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä