Taas drooneja Suomeen
Kommentit (939)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
R y zz ä testaa ilmapuolustustamme.
Ukrainan avustuksella.
Selitä, miten Ukraina auttaa Venäjää?
Ukrainan droneja ei ole lähetetty Suomeen, mutta se sama GPS-häirintä, millä Venäjä häiritsee meidän lentoliikennettä, voi häiritä myös droneja.
Nykyisin se on kääntynyt niin, että jännitetään enemmän droonia kuin lauantai-illan lottoa; mihin ja kenelle se osuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä pelottavaa kuinka helposti tuollaisilla drooneilla voisi tuhota suomalaista vesi- ja sähköinfraa
Niin mitä ajattelit Ukrainassa tapahtuvan? Tai Palestiinassa? Nytkö se vasta alkaa tuntumaan?
No onhan se tiedossa ollut että niitä siihen käytetään. Olen vaan ollut siinä kotimaisen propagandan vallassa että Suomella on kyvykkyyttä turvata ilmatilansa. Nyt huomasin ettei ole
Minua kiinnostais, että olisko tuo taistelukärki sitten yksinään siellä Iitissä räjähtänyt? Metsässä yks kaks yksinään? Jos kukaan ei olis sitä löytänyt. Miten on?
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä sen tietää vaikka Venäjä olisi saanut käsiinsä ukrainalaisia drooneja ja testaa nyt niillä Suomen puolustuksen tehoa.
Meidän teinipoika sanoi heti etteivät ne Ukrainasta asti lennä. Siis miettikää nyt, pitkälle Suomen sisämaahan.
No asiantuntijat ehkä on eri mieltä. Onhan kerrottu kuinka pitkä niiden kantama on.
Ei se Ukraina ole sen kauempana GHelsingistä kuin lappikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostais, että olisko tuo taistelukärki sitten yksinään siellä Iitissä räjähtänyt? Metsässä yks kaks yksinään? Jos kukaan ei olis sitä löytänyt. Miten on?
Oli irrallinen
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ne voi yleensä räjäyttää etänä. Eli jos lähettäjä huomaa niiden menevän väärään paikkaan, niin ne voidaan räjäyttää tai deaktivoida. Mutta häirinnän takia väärään paikkaan lentävät, näyttävät lentävän oikeaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä videolla kuuluu kun Puolustusvoimat räjäytti sen. Paljonkohan noita jo on metsissä? Ei ole vain löytynyt kun ei ole marjastuskausi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3493e2f6-e3fc-43ca-b169-ed4b72dd122d
Löytykö edes mitään droonia? Pelkästä taistelukärjestä puhuttu.
Taistelukärki on ohjuksen, raketin, torpedon tai muun ammuksen etuosassa oleva räjähtävä tai tuhoava osa.
Yhteistä rajaa Venäjän kanssa 1300 km, joten eihän tänne ole edes mahdollista rakentaa mitään ohjusverkkoa Israelin tyyliin.
Sodankäynti on mennyt uusiksi, ja Ukrainassa rintamalla on jo mm. etäohjattavia robotteja. Tulee kestämään vuosia, että sama tehdään Suomessa, mitä Ukraina on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä videolla kuuluu kun Puolustusvoimat räjäytti sen. Paljonkohan noita jo on metsissä? Ei ole vain löytynyt kun ei ole marjastuskausi.
Olin pirkanmaalla tupakilla terassilla ja noinen ääni kuului. Oliko maaliskuu.
Ajettelin jotain työmaata.
Eihän tässä kohta tiedä. Onkohan kaikki edes julkisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa jäädä susipelot toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli irrallinen
Niin mitä sitten tapahtuu? Irrallaan ei räjähdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on omia asekokeita, kantolaitteen kokeita, niin ei niitä jaeta rysssssien tietoon. Sitä paitsi niitähgän on kehitteillä ollut monenkinlaisia
Tämäkin käynyt mielessä.
Jossakinhan ne on testattava joten miksi ei olisi niitä. Tyhjiä ilman räjähteitä tietenkin kun lentoa testataan
Ei ne kuvien vanat näytä ohjuksen vanoilta.
Tässä on monena yönä helikopteri lentänyt keskellä yötä. Talon päällä. Ihme liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Löytykö edes mitään droonia? Pelkästä taistelukärjestä puhuttu.
Taistelukärki on ohjuksen, raketin, torpedon tai muun ammuksen etuosassa oleva räjähtävä tai tuhoava osa.
Jos se että se aktivointi on sitä, että ne osat erotetaan toisistaan?
ON AIKA LÄHETTÄÄ 100 DROONIA KOHTI
MOSKOVAA.
Tätä suunnitellaan ihan totaaliste ja pian.
Ruotsin Gotlannista 100 droonia Punaiselle torille.
Loppuu se Suomen GPS häirintä. Stana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyri Kosola oli sitä mieltä, että tiedottamista pitää muuttaa, jotta ihmiset kokevat olevan turvassa ja luottaa siihen.
Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa matalalla ilman ohjausta (ja mahdollisesti myös ilman havaitsemista) lentelevät tuntemattomat droonit 75 kilon räjähdelasteineen eivät aiheuta vaaraa kenellekään.
Tää on ihan sama kuin poliisin jatkuvat tiedotteet siitä, ettei julkisella paikalla useita laukauksia ammuskeleva porukka aiheuta vaaraa. Silti poliisi ei mene paikalle ilman järeää aseistusta tai suojavarustusta. Aika jännä ristiriita.
Mitä liikkuu ihan aikuisten oikeasti sellaisen viranomaisen päässä, joka tällaisia tiedotteita päästelee vakavalla naamalla ilmoille?
Minä mietin samaa joitain vuosia sitten, kun radiossa luettiin kahteen kertaan kummallakin kielellä vaaratiedote, jossa kerrottiin isosta tulipalosta ja kehotettiin välttämään aluetta. Tiedotteessa ei vaan kummallakaan kielellä kerrottu, missä se tulipalo oli ja mitä aluetta piti välttää. Netistä selvisi, että se palo oli Turussa. Mutta oikeasti tuli mieleen, että miten on mahdollista, että joku menee radioon lukemaan tuollaisen tiedotteen, jonka informaatioarvo on nolla. Suomalaista viranomaistoimintaa, ihan niin kuin korona-aikaan tai Auerin kotia tutkittaessa.
Ukraina tuhosi drooneilla venäjän tärkeän sillan