Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysykää mummolta (70v) jotain

Vierailija
11.04.2026 |

Asiallisia kysymyksiä 🙂

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisista elokuvista ja musiikista pidät?

Vierailija
22/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisista elokuvista ja musiikista pidät?

Vanha melodinen hevi ja elokuvista ehkä draamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan ,että sinulla on nätti koti, rahaa enemmän kuin tarvitset,et halua enää matkustaa. Terveys sillä tavalla ok, ettei satu mihinkään. Mitä toivot nyt eniten. 1, suuressa kuvassa 2. Pienessä kuvassa.

Nätti koti on (omasta mielestäni), en ole koskaan matkustanut, joskus sattuu johonkin. 
1) eniten toivon, että läheinen parantuisi vaan se ei ole mahdollista
2) "pienessä kuvassa" toivon kuten missit maailmanrauhaa, mutta joo. Ehkä se toive meillä kaikilla olisi se, että läheisillä olisi kaikki hyvin.

Miksi et ole koskaan matkustanut?

Vierailija
24/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan ,että sinulla on nätti koti, rahaa enemmän kuin tarvitset,et halua enää matkustaa. Terveys sillä tavalla ok, ettei satu mihinkään. Mitä toivot nyt eniten. 1, suuressa kuvassa 2. Pienessä kuvassa.

Nätti koti on (omasta mielestäni), en ole koskaan matkustanut, joskus sattuu johonkin. 
2) "pienessä kuvassa" toivon kuten missit maailmanrauhaa, mutta joo. Ehkä se toive meillä kaikilla olisi se, että läheisillä olisi kaikki hyvin.

Minua ei vaan ole koskaan kiinnostanut ja jopa lasten pieniä ollessa laivareissutkin tuntui vaivalloisilta. Nyt saan vanhana jumittaa kotonani. 😊

Vierailija
25/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän sen, että tykkään lukea matkakertomuksia ja purjehduskirjoja. Saan matkustaa sohvallani.

Vierailija
26/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä mummosta tuntui ajatus joskus nuoruudessa, että voisin olla joskus 70 vuotias mummo. Jos on tämmöisiä ajatuksia ollut.

70-luvulla oli hyvä elää nuoruuttaan eikä voinut edes ajatella, että joskus tulee vuosi 2000. Mummouttakaan en silloin ajatellut.

Eipä sitä todella voi ajatella asioita etukäteen ja eihän sitä tiedä huomisesta mitään.

Vierailija
27/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei vaan ole koskaan kiinnostanut ja jopa lasten pieniä ollessa laivareissutkin tuntui vaivalloisilta. Nyt saan vanhana jumittaa kotonani. 😊

Sepä ikävää. Olen melkein samanikäinen, ja mielestäni lasten kanssa on aina ollut kiva matkustaa. Kaikki oppivat siitä jotain.

Vierailija
28/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harrastat? Ovatko samoja asioita kuin nuoruudessasi? Olet saattanut nuoremoana ajatella, että sitten kun olen eläkkeelä, teen jotakin kauan odottamaani. Oletko nyt tehnyt?

Vierailija
29/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä ikävää. Olen melkein samanikäinen, ja mielestäni lasten kanssa on aina ollut kiva matkustaa. Kaikki oppivat siitä jotain.

Totta kai silloin oli mukavaa, kun näki lasten riemun. En tarkoittanut sitä niin, mutta olihan sekin hässäkkää.

Vierailija
30/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä harrastat? Ovatko samoja asioita kuin nuoruudessasi? Olet saattanut nuoremoana ajatella, että sitten kun olen eläkkeelä, teen jotakin kauan odottamaani. Oletko nyt tehnyt?

Harrastan lukemista, jos se on harrastus. Koskaan en ole ajatellut elämääni "sitten kun". Olen aina ollut hetkessä eläjä tuli, mitä tulee -mentaliteetilla.

Vierailija
31/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan nähnyt näin hullua aikaa elämäsi aikana? Itse olen vähän yli 40 enkä ole tällaista kuvitellut koskaan näkeväni.

Vierailija
32/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole vanha. Itse olen 72v, enkä pidä itseäni vielä vanhana. Oma äitikin (92v) elää vielä ja viettää talvet Espanjassa ja golffaa, hänkään ei ole mikään paikalleen jäänyt vanhus. 

Vierailija
33/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan nähnyt näin hullua aikaa elämäsi aikana? Itse olen vähän yli 40 enkä ole tällaista kuvitellut koskaan näkeväni.

En voi tietää, kuinka "hullu" olet. Ehkä et pärjää minulle. 😏

Vierailija
34/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin asiaa mummolta, en huonotapaiselta palstatrollilta.

Vierailija
35/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin asiaa mummolta, en huonotapaiselta palstatrollilta.

Minä vastasin, mutta unohdin laittaa -ap

Vierailija
36/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorena tullut ajatelleeksi omaa vanhuuttaan ja hyvä niin ja näin sen tulee ollakin. Täytyy elää sitä hetkeä mikä on kulloinkin meneillään eikä liikaa murehtia tulevia, koska tulevaisuus yllättää aina ja on ihan toisenlainen kuin unelmissa. Ei myöskään menneisyyttä tulee liika miettiä,, koska mitään tekemääsi tai sanomaasi et voi muuttaa. 

Vierailija
37/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuorena tullut ajatelleeksi omaa vanhuuttaan ja hyvä niin ja näin sen tulee ollakin. Täytyy elää sitä hetkeä mikä on kulloinkin meneillään eikä liikaa murehtia tulevia, koska tulevaisuus yllättää aina ja on ihan toisenlainen kuin unelmissa. Ei myöskään menneisyyttä tulee liika miettiä,, koska mitään tekemääsi tai sanomaasi et voi muuttaa. 

Juuri näin se ihmiselämässä pitää mennäkin.
- ap

Vierailija
38/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita mummoja linjoilla?

Vierailija
39/39 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita mummoja linjoilla?