Kysykää mummolta (70v) jotain
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Oletko mummeli, isoäiti, vai äitin äiti sukulaisten kuullen.
Olen mummo lastenlapsilleni.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suurin esine minkä olet työntänyt peräaukkoosi?
Kerro sinä ensin.
- ap
Monenko miehen kanssa olet ollut yhtä aikaa?
Vierailija kirjoitti:
En kenenkään. Nykyisen kanssa 4o vuotta.
- ap
En halua kysyä sinulta mitään. Vaikutat tylsältä ja ankealta perusmummolta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä haittaa tuokaan mielipide.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanot itseäsi mummoksi? Monta lastenlasta sulla on?
Olen mummo ja minulla on neljä lastenlasta.
Mutta ethän sinä ole meidän mummo. Olet meille seniorinainen.
Mummo on aina äidin tai isän äiti. Mummo sanana kokee inflaation, kun sitä kylvetään väärässä paikassa. Jotkut käyttävät sitä jo jopa haukkumasanana.
Mummo on kai yleisnimitys naispuoleiselle ikäihmiselle.
Sitä se nimenomaa ei ole. Siitähän sinulle juuri yritettiin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Onko sulla ja miehelläsi vielä seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Otattaako mummo suihin?
Kysy joltain muulta mummolta. Voi onnistuakin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apOnko sulla ja miehelläsi vielä seksiä?
En pysty puhumaan mieheni puolesta. On tällä hetkellä vaikea tilanne.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tylsyys ja ankeus on sinussa. - eri
Vierailija kirjoitti:
Onko muita mummoja linjoilla?
Yksi lapsenlapsi on (eikä enempää tule, vaikka 3 lasta onkin), joten teknisesti olen mummo. Mummous ei kuitenkaan ole identiteettini. Olen hyvin itsenäinen ihminen, eikä minulla ole elämänkumppaniakaan toisin kuin ap:lla.
Sen sijaan olen matkustanut paljon ja asunut pitkiä aikoja kaukana kotimaasta. Lasten ollessa pieniä, matkustelimme silloinkin yhdessä; usein vain minä ja lapset.
Nyt en ole varma, mitä oikeastaan eniten haluan; viettää aikaa kaupunkiasunnossa vai mökillä? Aloittaa jotain täysin uutta? Lähteä ensi talveksi esim. Portugaliin? Matkustelu itsessään ei enää nappaa, mutta haluan pois pimeästä, kylmästä talvesta. Olen välillä tapaillut sinkkumiehiä, mutta ei ole löytynyt sellaista, jonka kanssa viihtyisin paremmin kuin itsekseni. Tietysti silloin tällöin seura olisi mukavaa, mutta usein suhteet eskaloituvat sellaisiksi, että olet "kiinni" siinä toisessa ihmisessä. Sellaista vapauden menetystä en halua. Nyt lähden ulos pyöräilemään. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo on aina äidin tai isän äiti. Mummo sanana kokee inflaation, kun sitä kylvetään väärässä paikassa. Jotkut käyttävät sitä jo jopa haukkumasanana.
Ok. Jokaisella saa olla mielipide, enkä ole oikeassa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minuakin harmittaa, että 'mummo' on nykyään halventava sana, jota nuoremmat ihmiset käyttävät heitä vanhemmista naisista. Oikeastihan mummo = isoäiti. Vastaava pilkkasana miehelle ei ole vaari vaan 'setä'. Vaari on näille pilkkaajille vasta oikeastikin vanha mies, joten se ei paljon eroa perusmerkityksestä, isoisä. Miksei sanaa 'täti' sitten käytetä useammin naisistakin; tätihän ei välttämättä tarkoita sukulaista. Ja täti voi olla minkäikäinen, kumminkin aikuisen oloinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muita mummoja linjoilla?
Yksi lapsenlapsi on (eikä enempää tule, vaikka 3 lasta onkin), joten teknisesti olen mummo. Mummous ei kuitenkaan ole identiteettini. Olen hyvin itsenäinen ihminen, eikä minulla ole elämänkumppaniakaan toisin kuin ap:lla.
Sen sijaan olen matkustanut paljon ja asunut pitkiä aikoja kaukana kotimaasta. Lasten ollessa pieniä, matkustelimme silloinkin yhdessä; usein vain minä ja lapset.
Nyt en ole varma, mitä oikeastaan eniten haluan; viettää aikaa kaupunkiasunnossa vai mökillä? Aloittaa jotain täysin uutta? Lähteä ensi talveksi esim. Portugaliin? Matkustelu itsessään ei enää nappaa, mutta haluan pois pimeästä, kylmästä talvesta. Olen välillä tapaillut sinkkumiehiä, mutta ei ole löytynyt sellaista, jonka kanssa viihtyisin paremmin kuin itsekseni. Tietysti silloin tällöin seura olisi mukavaa, mutta usein suhteet eskaloituvat sellaisiksi, että olet "kiinni" siinä toisessa ihmisessä. Sellaista vapauden menetystä en halua. Nyt lähden ulos pyöräilemään. 👍
Sulla on paljon vaihtoehtoja ja kaikki hyviä. Mitä päätätkään niin pidä hauskaa!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan ,että sinulla on nätti koti, rahaa enemmän kuin tarvitset,et halua enää matkustaa. Terveys sillä tavalla ok, ettei satu mihinkään. Mitä toivot nyt eniten. 1, suuressa kuvassa 2. Pienessä kuvassa.
Nätti koti on (omasta mielestäni), en ole koskaan matkustanut, joskus sattuu johonkin.
1) eniten toivon, että läheinen parantuisi vaan se ei ole mahdollista
2) "pienessä kuvassa" toivon kuten missit maailmanrauhaa, mutta joo. Ehkä se toive meillä kaikilla olisi se, että läheisillä olisi kaikki hyvin.Miksi et ole koskaan matkustanut?
Minua ei vaan ole koskaan kiinnostanut ja jopa lasten pieniä ollessa laivareissutkin tuntui vaivalloisilta. Nyt saan vanhana jumittaa kotonani. 😊
Hyvin ehdit vielä, oltiin syksyllä risteilyllä juurikin ikäisesi mummon kanssa joka oli eka kertaa. Tavattiin sattumoisin kaupan edessä ja juttelu johti risteilyyn...
m.62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan ,että sinulla on nätti koti, rahaa enemmän kuin tarvitset,et halua enää matkustaa. Terveys sillä tavalla ok, ettei satu mihinkään. Mitä toivot nyt eniten. 1, suuressa kuvassa 2. Pienessä kuvassa.
Nätti koti on (omasta mielestäni), en ole koskaan matkustanut, joskus sattuu johonkin.
1) eniten toivon, että läheinen parantuisi vaan se ei ole mahdollista
2) "pienessä kuvassa" toivon kuten missit maailmanrauhaa, mutta joo. Ehkä se toive meillä kaikilla olisi se, että läheisillä olisi kaikki hyvin.Miksi et ole koskaan matkustanut?
Minua ei vaan ole koskaan kiinnostanut ja jopa lasten pieniä ollessa laivareissutkin tuntui vaivalloisilta. Nyt saan vanhana jumittaa kotonani. 😊
Hyvin ehdit vielä, oltiin syksyllä risteilyllä juurikin ikäisesi mummon kanssa joka oli eka kertaa. Tavattiin sattumoisin kaupan edessä ja juttelu johti risteilyyn...
m.62
Ymmärrä, että kaikkia ei kiinnosta matkustaa yhtään mihinkään. Tämä maa kaikkineen on hyvä monelle ihmiselle ja surkeaa olisi, jos ne muutamat viikot vuodesta aurinkomaissa olisi elämän tähtihetkiä.
Oletko mummeli, isoäiti, vai äitin äiti sukulaisten kuullen.