Törkeät tarjoukset asuntokaupoilla: tarjotaan jopa 10 000 euroa vähemmän kuin virallinen myyntihinta!
Miksei näitä saada kuriin? Ihmisen pitää olla törkeä tehdäkseen näin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä näin välittäjänä ottaa päähän nämä 50 tonnia alle pyyntihinnan renkaanpotkijat. Ihan turhaa työtä juosta näyttämässä heille asuntoja ja tulos on tuo. Ei myyjä tingi 50 tuhatta parin sadan kämpästä ja kun pyytää nostamaan tarjousta niin aletaan vinkua ettei ole enempää rahaa. Katsokaa omalle budjetille sopivia asuntoja!
No minullekin alle 300k€ kämpästä yksi välittäjä arvioi hinnan 50 tonnia alemmaksi kuin toinen. Tartuin tietysti ekaan välittäjään. Ei tullut kauppoja, ei edes tarjouksia. Siirryin sille alemman hinta-arvion tehneelle ja laitoin hinnan 20k€ yli hänen arvionsa. Jo alkoi tulla tarjouksia. Myin lopulta kymppitonnin halvemmalla.
Mitäs arvon kiinteistövälittäjä tähän sanoo? Miksi teidän arvioissa on noin isoja eroja? Yritättekö epärealistisella hinta-arviolla saada vain myyntikohteita listoillenne? Tämä on nimittäin ollut toistuva kuvio tuttaviemme ja lasteni asuntokaipoissa. Aina joku tai jotkut välittäjät arvioivat hinnan rutkasti yläkanttiin, ja kauppa ei käy koskaan. Asiakkaat pettyvät.
Pieni korjaus vaikka kai tuosta asian ymmärsi. Yksi arvio siis hinnan 50k€ ylemmäksi kuin muut ja tähän aluksi ahneuksissani tartuin. Ne alemmat arviot osoittautuivat myöhemmin realistisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset tinkii, kun ei oo rahaa. Jos on pinkka kunnossa, niin silloin ostetaan pois sen kummemmin miettimättä.
Eikä se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Tyhmä on myös sellainen, joka ei ole persaukinen, mutta ei yhtään tingi. Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä näin välittäjänä ottaa päähän nämä 50 tonnia alle pyyntihinnan renkaanpotkijat. Ihan turhaa työtä juosta näyttämässä heille asuntoja ja tulos on tuo. Ei myyjä tingi 50 tuhatta parin sadan kämpästä ja kun pyytää nostamaan tarjousta niin aletaan vinkua ettei ole enempää rahaa. Katsokaa omalle budjetille sopivia asuntoja!
Entäs jos se myytävä kämppä ei ole enemmän kuin 150 t arvoinen?
Ammattitaitoinen välittäjä ei ota myyntiin väärin hinnoiteltua asuntoa. Ymmärrän tuon, jos esim myyjä itse myy toivotaan toivotaan hinnalla. Jos asunnon hintapyynnössä on paljon ilmaa, välittäjä osaa sen kyllä kertoa jollain keinoin ostajalle.
Ja katsokaa kuka sitä asuntoa myy, onko joku asuntomyyjä/myyntineuvottelija/vai LKV, YKV, onko aluetuntemusta yms. Näin saa vihiä siitä, onko asunto hinnoiteltu oikein. Tänä keväänä ostajat eivät uskalla tarjota mieluisasta asunnosta järkeviä hintoja kun pelkäävät, että hinnoissa on liikaa ilmaa. Kukaan ei voita, ostaja ei saa mieleistään asuntoa ja myyjä ei pääse elämässä eteenpäin. Hyvillä välittäjillä on todennäköisesti pinkka kunnossa, joten kestää hyvin, vaikka kauppoja ei tulisi.
Vierailija kirjoitti:
APta harmittaa kun hänen Taka-Tampiolan taantumakylän upea alkuperäinen 70-luvun rakennusvirheinen mätä talonsa ei menekään kaupaksi 200 tuhannella.
Etelä-pohjanmaalla menisi heti. Tai vielä jokunen vuosi sitten kurjimmatkin rytöläjät vietiin käsistä ja pyytää sai niin paljon kuin ilkesi. Kuinkahan lie nykyään.
Mä oon katsellut yhtä asuntoa pk-seudulta. Se on ollut myynnissä nyt jo monta kuukautta eikä ole mennyt kaupaksi. Hintapyyntö.oli alussa 279000 ja nyt 259000 eli myyjä on jo laskenut hintapyyntöään 20 000. Luulen että kyseinen asunto tulee menemään korkeintaan hintaan 250000. Jos sitä ei ole kesään mennessä myyty, niin käyn katsomassa sitä kun tulen käymään Suomessa ja jos se on hyvä niin tarjoan siitä 240000 käteisellä. Saa sitten myyjä päättää myykö siihen hintaan.
Itse tarjosin 50k vähemmän ja kaupat tuli.
Näinhän se on, meitä välittäjiä on niin monen tasoisia. Kuka tahansa voi alkaa myymään asuntoja, sempä takia myyjän kannattaa nähdä hieman vaivaa, ja tutkia, ketkä välittäjät osaavat asiansa, saavat asunnon myytyä hyvään hintaan. Myös koulutusta kannattaa katsoa, kuka tuntee asuntokauppalain, kuka taas on entinen jääkiekkoilija...lisäksi, myyntitulokset, onko saanut mitään myydyksi?
Tänä vuonna valitettavasti myyjillä tuntuu olevan trendinä että se, kuka tarjoaa mahdollisimman kovaa pyyntihintaa mahdollisimman pienellä palkkiolla valitaan välittäjäksi. Pitäisi hälytyskellojen soida heti.
Tarjosin 25 000 euroa vähemmän, ja kaupat tuli. Ois pitänyt tarjota vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun välittäjälle tehtii tarjous, joka oli 50 k alempi. Välittäjä sanoi, ettei edes kehtaa esittää tarjousta myyjälle,
Ostaja nosti tarjousta 20 k, mutta en ala myymään tuolla hinnalla. Sen 10 k voin alentaa.No se on sinun oikeutesi. Ihan oma päätöksesi, että myytkö tingityllä hinnalla vai pidätkö mörskän. Mutta älä itke täällä, että miksi myyntiaika on pitkä.
Se on nimittäin niin, että jos kukaan ei tarjoa vaatimaasi hintaa, niin silloin hinta-arviosi ja pyyntösi ei ole realistinen. On tässä meidänkin kadulla ollut jo 2 vuotta myynnissä talo. Ei käy edes katsojia. Saman kokokoisia, laatuisia ja ikäisiä taloja on mennyt kadulta tänä aikana jo useita, kaikissa hintapyyntö oli 50000€ pienempi. Ei nekään heti menneet, muutamassa kuukaudessa kuitenkin.
Asuntoni on olut myynnissä vasta muutaman viikon.
En minä itse tuota hintaa ole keksinyt, vaan välittäjä on sen ehdottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun välittäjälle tehtii tarjous, joka oli 50 k alempi. Välittäjä sanoi, ettei edes kehtaa esittää tarjousta myyjälle,
Ostaja nosti tarjousta 20 k, mutta en ala myymään tuolla hinnalla. Sen 10 k voin alentaa.Ei kehtaa esittää, mutta esitti sitten kuitenkin? Mitä sä apina sekoilet nyt?
Toki välitti tiedon, mutta ei ottanut vastaan virallista tarjouspyyntöä. Kertoi vain, mitä olivat puhuneet.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset tinkii, kun ei oo rahaa. Jos on pinkka kunnossa, niin silloin ostetaan pois sen kummemmin miettimättä.
Niillä, joilla on pinkka kunnossa, on myös älyä olla maksamatta ylihintaa kohteista, jotka eivät ole hintapyynnön arvoisia. Ne, jotka ostavat kummemmin miettimättä, ovat pian juuri niitä persaukisia.
Tunnearvosta ei tarvitsekaan maksaa.
Tänä päivänä ei kannata edes tarjota enempää kuin -30% pyyntihinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tarjoaa jopa 30t. vähemmän kuin myyntihinta.
Oho, eikö tuo ole lainvastaista??
Ei ole mitään lakia asuntojen hinnoista eikä siitä, paljonko asunnosta saa tarjota eli millä hinnalla on sen valmis ostamaan.
No, me ostimme omakotitalon Espoosta. Ilmoituksessa pyyntihinta oli 680.000 euroa. Teimme ensimmäisen tarjouksen 520.000 euroa. Kolmen kuukauden vatuloinnin jälkeen kaupat tehtiin 558.000 eurolla. Olisi ollut järjetöntä tarjota 670.000 euroa.
Hintapyyntö -> tarjous -> vastatarjous -> (virallinen) myyntihinta.
Minä en ymmärrä näistä isosti tinkijöitä. Kun ostan asunnon, niin teen tarjouksen vain asunnosta, joka kolahtaa. Pitää olla tieto, että juuri tämä on minun asuntoni, ei mikään muu. Tämän haluan,
Voin yrittää tinkiä, mutta käytännössä se menee niin, että joudun maksamaan myyjän nimeämän summan. Koska en halua mitään muuta asuntoa.
Ostatteko te muut asuntoja, että tää on ihan ok, tässä voisi asua, jos saa halvalla, vai?
Suomalaiset ei kyllä osaa yhtään kaupankäyntiä, harmi ettei meillä ollut menneisyydessä kauppalaivastoa
No sitten ei myyjä myy jos tarjous ei kelpaa. Ostaja voi ostaa tosiaan ainoastaan sen hintaisen asunnon mihin on varaa. Saahan sitä kuitenkin tarjota? Mitä se on myyjältä pois?