”Suurituloisten pitää osallistua talkoisiin.” "Miksi otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille"
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ideologia on antaa rikkaille lisää. Kaikki muut joutaa maksaa sen on sitä samaa ideologiaa.
Kokoomus tietää miten rahaa tehdään, miten myydään ulkomaille, miten suomalaiset yritykset saadaan menestymään ja miten koko kansan varoja kannattaa sijoittaa jotta korkoa korolle ilmiö tuottaa koko kansalle lisää vaurautta.
Ruotsissa jopa demarit osaavat tämän. Miksi ruotsalainen vasemmisto on talousasioissa niin paljon fiksumpaa kuin suomalainen ?
Ruotsissa kaikki osaavat sijoittaa, sijoittamiseen kannustetaan ja koko kansa tajuaa että vaurautta syntyy jos yrityksen menestyvät eivätkä pääomat karkaa maasta.
Suomalainen vasemmisto on talousasioissa maailman osaamattominta ja juuttunut 1900-luvun kommunismin aatteisiin jotka historia on jo osoittanut taloudellisesti täysin epäonnistuneiksi.
Kommunismi toi itänaapuriinkin pelkkää köyhyyttä.
Suomalaisille miehille kuuluu etuoikeus nuolla naisten "vitukkeet" puhtaiksi vessakäyntien jälkeen!! Elämmehän tasa-arvossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Kovasti töitä tekevät ja taloudellisesti hyvin pärjäävät maksavat Suomessa aivan törkeitä veroja. Vaaditaan että terveys ja kaikki pitäisi hoitaa yksityisellä. He ovat vain antajan osassa, eivät todella saa mitään.
Monessa EU maassa heillä olisi paremmin ja siksi moni menestyjä lähtee yrityksensä kera. Täällä on niin sairas käsitys hyvästä yhteiskunnasta, sellainen jossa työtä tekevästä tulee köyhä orja ja työttömän pitäisi saada hyvätuloisen elintaso tekemättä yhtään mitään. Menkää lusmut roskiin.
Kovasti töitä tekeviltä pitää nyt sitten evätä kaikki kun " eivät saa mitään" Otetaan koulutus kokonaan pois jopa se maksullinen samaten terveyden huolto ym.
Ai sen takia, että sinulle mitään tekevälle maksetaan enemmän? Tässä kiteytyy vassarin ajatusmaailma...
Tuo aloituksen käppyrä on kyllä karua katsottavaa, 10% kansasta ruokkii käytännössä kaikki muut. Vaan eipä tuota pysty muuttamaan, ellei kulurakennetta tuntuvasti kevennetä. Pitäsi ryhtyä veroparatiisiksi ja houkutella rikkaita tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin antaa rikkaille lisää? Hehän antavat köyhille! Toisin kun vassari luulee, rikas maksaa ja köyhä saa, rikkaalle ei anneta mitään. Rikas elättää itsensä lisäksi köyhää ja köyhä huutaa kurkku suorana lisää...
Tämä työttömyysturvan suojaosakin, hirveä itku että ei KANNATA itse elättää itseään edes vähän vertaa, kun rikkailta otetuilla tuilla elää paremmin....olen niin kyllästynyt näihin pummeihin.
Aika yksinkertaistettua ajattelua. Otetaanpa esimerkiksi asumistuki. Kela maksaa varattomalle vuokran, joka on noussut kasvukeskuksissa kohtuuttomiin summiin asuntojen hinnannousun kautta. Vuokran saa rikas, joka on ostanut asunnon halvalla ja tekee nyt isoa tiliä veronmaksajien kustantamana. Sama yritystuissa, jotka viimekädessä omistaja nostaa osinkoina, joiden verotus on naurettavan alhainen.
Johtajat muistavat aina valittaa, että heidän tuloveroprosenttinsa on kaksi kertaa suurempi kuin työntekijöillä. Siitä eivät ole valittaneet, että palkka on 20-100 kertaa suurempi. Käytännössä keskiluokka maksaa tämän kaiken työllään, niin rikkaiden kuin köyhienkin edut.
Kaupungit ja vuokrafirmat tuossa määrää vuokratason, ei yksittäinen "rikas" vuokraaja jolla on riski lähinnä siitä että vuokralainen pistää kämpän remonttiin.
Kojamo, jonka muuten omistaa ay-liike (eivät maksa veroja osingoistaan), voisi pudottaa vuokraansa 2/3 ja ne tekisi silti kovaa tulosta. Ei kelpaa omistajille (ay-liike) jotka haluaa imeä yhteiskunnan rahat itselleen.
Hyvä viritelmä sdp
Ennen oli valistuskampanja Myymälävaras syö pöydässäsi. Nykyään pitäisi olla Sosialisti syö pöydässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin antaa rikkaille lisää? Hehän antavat köyhille! Toisin kun vassari luulee, rikas maksaa ja köyhä saa, rikkaalle ei anneta mitään. Rikas elättää itsensä lisäksi köyhää ja köyhä huutaa kurkku suorana lisää...
Tämä työttömyysturvan suojaosakin, hirveä itku että ei KANNATA itse elättää itseään edes vähän vertaa, kun rikkailta otetuilla tuilla elää paremmin....olen niin kyllästynyt näihin pummeihin.
Aika yksinkertaistettua ajattelua. Otetaanpa esimerkiksi asumistuki. Kela maksaa varattomalle vuokran, joka on noussut kasvukeskuksissa kohtuuttomiin summiin asuntojen hinnannousun kautta. Vuokran saa rikas, joka on ostanut asunnon halvalla ja tekee nyt isoa tiliä veronmaksajien kustantamana. Sama yritystuissa, jotka viimekädessä omistaja nostaa osinkoina, joiden verotus on naurettavan alhainen.
Johtajat muistavat aina valittaa, että heidän tuloveroprosenttinsa on kaksi kertaa suurempi kuin työntekijöillä. Siitä eivät ole valittaneet, että palkka on 20-100 kertaa suurempi. Käytännössä keskiluokka maksaa tämän kaiken työllään, niin rikkaiden kuin köyhienkin edut.
Asumistuki??? Ei ole mikään ihmisoikeus, muuta halvemmille paikkakunnille tai halvempaan asuntoon. Vai että halvalla ostettu asunto :D:D
Siitä olen samaa mieltä, että keskituloisen taakka on liian suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ideologia on antaa rikkaille lisää. Kaikki muut joutaa maksaa sen on sitä samaa ideologiaa.
Niin tota mitä ne köyhät antaa?
Mä oon kysellyt tätä muutaman vuoden enkä ole saanut vastausta.
Luulen ettei täälläkään löydy sitä.
No, itse lasken itseni köyhäksi. Tienaan noin 40000 vuosi. Tästä summasta annetaan veroilla rikkaille yritystukia osinkoja maksaviin yrityksiin, rahaa yksityiselle terveydenhuollolle, maksan pääomatuloilla elävien lenkkipolkujen käytölle ja heidän lasten päiväkotimaksuihin yms.
Lisäksi vielä rahaa menee ampumaratoihin yms. jotka harrastajat voisivat rahoittaa ihan itse.
Hei , kyllä ne varakkaat maksaa valtavilla veroillaan ihan itse omien lastensa päivähoitopalvelut, sinä et niitä joudu maksamaan.
Ja pelkillä pääomatuloilla ei Suomessa kovin suuri osa kansasta elä.
Jotenkin tässä unohtuu se että Suomessa hirvittävällä riskinotolla, työllä ja epäinhimillisillä ponnistuksilla menestynyt ja vaurastunut yrittäjä joutuu sitten näillä itse ansaitsemillaan euroilla rahoittamaan satojen kotona makaavien loisien elämän. USA.ssa tällaista sanotaan kommunismiksi ja he inhoavat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse lasken itseni köyhäksi. Tienaan noin 40000 vuosi. Tästä summasta annetaan veroilla rikkaille yritystukia osinkoja maksaviin yrityksiin, rahaa yksityiselle terveydenhuollolle, maksan pääomatuloilla elävien lenkkipolkujen käytölle ja heidän lasten päiväkotimaksuihin yms.
Lisäksi vielä rahaa menee ampumaratoihin yms. jotka harrastajat voisivat rahoittaa ihan itse.
Höpsö, yritystuet ovat lähinnä palautuksia aiheettomista veroista.
Metsäyhtiöllä on oma sähkölaitos jolla tuottaa prosessiinsa lämpöä ja muuta energiaa. He joutuvat maksamaan siitä sähköveroa (toisin kuin missään muualla maailmassa).
Pieni osa tästä sähköverosta palautetaan "yritystukena"
Loppu onkin taas lapsellista tilitystä. Vai oikein maksat lenkkipolkujen käytöstä. Salli minun epäillä asiaa. Pääomatuloista verotetaan edelleen 34%, enemmän kuin sinulta (24,3%).
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on Suomen syöpä.
Hyvin sanottu. Sosialismi on ajanut Suomen syöksykierteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko kertoa miten meille ANNETAAN.
Yhdessäkään keskustelussa ei ole tullut esimerkkejä pyynnöistä huolimatta.
siis YKSIKIN esimerkki missä nimenomaan SUURITULOISILLE ANNETAAN jotain?
Mistä sen voin hakea, ja kun näin tehty kuulemma jo vuosia niin saanko ne ANNETUT rahat myös takautuvasti?
Olen eri, mutta jos olet palkkatuloista riippuvainen et ole rikas vaikka näin voit luulla. Etkä ilmeisesti tunne ketään oikesti rikasta.
Rikkaat ovat niitä, jotka elävät pääomatuloilla, joista ei esim. makseta kunnalisveroa, mutta tästä huolimatta käyttävät kunnan palveluja siinä missä muutkin. Tai heidän omistamat yritykset saa yritystukia, joita sitten nostavat osinkoina joiden verotus paljon pienenmpi kuin hyvätuloisen palkansaajan.
Tai nyt saavat tukea yksitysilääkärikäynneilleen, vaikka voisivat maksaa sen itsekin.Mä saan vain palkkaa (käytännössä, sijoitukset kasvaa korkoa korolle) ja kuulun korkeimpaan tulodesiiliin.
Aika vähän suomessa on väkeä jotka elää pääomatuloilla. Se että sä laitat niille 100% verotuksen ei vaikuta suomen talouteen millään tavalla, joku loinen imaisee ne rahat tunneissa ja alkaa vaatimaan lisää.
Sepä juuri, niitä pääomatuloilla eläviä on prosenteissa vähän, mutta silti suomen hallitus ajaa heidän asiaansa. Siksi työntekijän, oli sitten mikä tahansa asema johtaja tai duunari ei kannata äänestää oikeistoa.
No eihän aja.
Miten tuloverokaton rajaaminen 52%:iin ajaa heidän asiaansa, kun he eivät kerran maksa tuloveroja?
Luoja te vassarit olette lapsellisia.
No, mutta katso mitä vastaavasta pääomatulosta menee veroa.
Ihminen ei ole rikas jos hänellä on esim. lainaa jota maksaa palkkatulosta. Voi olla hyvätuloinen, mutta toisaalta on yhden askeleen päässä kaiken romahtamisesta.
Ja oikeisto ihailee näitä oikeita rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsäyhtiöllä on oma sähkölaitos jolla tuottaa prosessiinsa lämpöä ja muuta energiaa. He joutuvat maksamaan siitä sähköveroa (toisin kuin missään muualla maailmassa).
Loppu onkin taas lapsellista tilitystä. Vai oikein maksat lenkkipolkujen käytöstä. Salli minun epäillä asiaa. Pääomatuloista verotetaan edelleen 34%, enemmän kuin sinulta (24,3%).
Tässä sulle
https://yle.fi/a/74-20122962
varmaan koska ne köyhät ottavat jo valmiiksi muilta kun ei ole missää töissä eikä tee muuta kuin rikoksia. Perverssia moinen alistaminen joka tapahtuu tasa-arvon nimissä. Tasa-arvo on perseestä! Upisairas ideologia jonka nimissä väestöä alistetaan oli sitten varakas tai persaukinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko kertoa miten meille ANNETAAN.
Yhdessäkään keskustelussa ei ole tullut esimerkkejä pyynnöistä huolimatta.
siis YKSIKIN esimerkki missä nimenomaan SUURITULOISILLE ANNETAAN jotain?
Mistä sen voin hakea, ja kun näin tehty kuulemma jo vuosia niin saanko ne ANNETUT rahat myös takautuvasti?
Olen eri, mutta jos olet palkkatuloista riippuvainen et ole rikas vaikka näin voit luulla. Etkä ilmeisesti tunne ketään oikesti rikasta.
Rikkaat ovat niitä, jotka elävät pääomatuloilla, joista ei esim. makseta kunnalisveroa, mutta tästä huolimatta käyttävät kunnan palveluja siinä missä muutkin. Tai heidän omistamat yritykset saa yritystukia, joita sitten nostavat osinkoina joiden verotus paljon pienenmpi kuin hyvätuloisen palkansaajan.
Tai nyt saavat tukea yksitysilääkärikäynneilleen, vaikka voisivat maksaa sen itsekin.Mä saan vain palkkaa (käytännössä, sijoitukset kasvaa korkoa korolle) ja kuulun korkeimpaan tulodesiiliin.
Aika vähän suomessa on väkeä jotka elää pääomatuloilla. Se että sä laitat niille 100% verotuksen ei vaikuta suomen talouteen millään tavalla, joku loinen imaisee ne rahat tunneissa ja alkaa vaatimaan lisää.
Sepä juuri, niitä pääomatuloilla eläviä on prosenteissa vähän, mutta silti suomen hallitus ajaa heidän asiaansa. Siksi työntekijän, oli sitten mikä tahansa asema johtaja tai duunari ei kannata äänestää oikeistoa.
No eihän aja.
Miten tuloverokaton rajaaminen 52%:iin ajaa heidän asiaansa, kun he eivät kerran maksa tuloveroja?
Luoja te vassarit olette lapsellisia.
No, mutta katso mitä vastaavasta pääomatulosta menee veroa.
Ihminen ei ole rikas jos hänellä on esim. lainaa jota maksaa palkkatulosta. Voi olla hyvätuloinen, mutta toisaalta on yhden askeleen päässä kaiken romahtamisesta.
Ja oikeisto ihailee näitä oikeita rikkaita.
Pääomatuloista menee veroja 34%
Jos tienaat alle 5200 kuussa, sä maksat vähemmän veroja.
Ja uliset kuinka muut ei osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä asuntobisneksellä sikailevat ja markkinoita vääristävät kasvukeskuksien rikkaat ovat vasureita? Hitas Kuningatar Eveliina Heinäluoma, Vasemmistoliiton Anna Kontula ja Lumo-asuntoja ylihintaan vuokralle kauppaava Kojamo? Nämä siis ihan tästä ulkomuistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sulle
https://yle.fi/a/74-20122962
Hyvä uutinen. Sen mukaan Mikko maksoi kuntaveroa yli kolme miljoonaa.
Tänään julkaistuissa vuoden 2023 verotiedosta käy ilmi, että eniten kuntaveroa Uudellamaalla maksoi Woltin perustajajäsen Mikko Kuusi. Hänen kuntavero-osuutensa oli yli kolme miljoonaa euroa.
Paljonko sinä maksoit? Kuinka monta sinun kaltaista tarvitaan että olette Mikon kanssa samalla tasolla? Korvaako Mikon panos sen toisen alueella asuvan rikkaan 0-veron, vai onko se varmasti sinulta pois?
Kelpaisiko että jokaiselle laskettaisiin euromääräinen tasavero? Sun lenkkipolku lienee saman hintainen kuin Mikon, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sulle
https://yle.fi/a/74-20122962Hyvä uutinen. Sen mukaan Mikko maksoi kuntaveroa yli kolme miljoonaa.
Tänään julkaistuissa vuoden 2023 verotiedosta käy ilmi, että eniten kuntaveroa Uudellamaalla maksoi Woltin perustajajäsen Mikko Kuusi. Hänen kuntavero-osuutensa oli yli kolme miljoonaa euroa.
Paljonko sinä maksoit? Kuinka monta sinun kaltaista tarvitaan että olette Mikon kanssa samalla tasolla? Korvaako Mikon panos sen toisen alueella asuvan rikkaan 0-veron, vai onko se varmasti sinulta pois?
Kelpaisiko että jokaiselle laskettaisiin euromääräinen tasavero? Sun lenkkipolku lienee saman hintainen kuin Mikon, eikö totta?
Jännä ettei näille kelpaa tasavero. Ei rikkaan lapsosen koulukäynti voi olla kalliimpaa kuin köyhänkään. Päinvastoin, parempituloiset tekee enemmän töitä myyjäisiin ja kaikkialle jotta saavat hyvän luokkaretken aikaiseksi.