”Suurituloisten pitää osallistua talkoisiin.” "Miksi otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille"
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ideologia on antaa rikkaille lisää. Kaikki muut joutaa maksaa sen on sitä samaa ideologiaa.
Tämä! Ja siis on myös persujen ideologia, eivät vaan kerro sitä mutta teot puhuvat puolestaan.
Ja siis kokoomus on sentään rehellinen tavoitteessaan ja siksi ihmettelen että miksi kukaan joka ei kuulu 2 prosenttiin rikkaimmista äänestää heitä.
Suurituloiset palkansaajat maksavat tuloistaan progressiivisen veroprosentin mukaan veroja, miksi heidän pitäisi maksaa vielä enemmän? Tukien saajat ovat käsi syvällä veronmaksajien kukkarolla. Veronmaksajien rahoituksella elävät eivät tarvitse tupakkaa, päihteitä, ravintola syömisiä jne. Tämä on sitä kohtuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ideologia on antaa rikkaille lisää. Kaikki muut joutaa maksaa sen on sitä samaa ideologiaa.
Rikkaille #lisää antaminen# on sitä, että otetaan heiltä hieman vähemmän pois ja #köyhiltä pois ottaminen# on sitä, että annetaan heille hieman vähemmän yhteisistä varoista ts. niistä, mitä rikkailta (nykyään jo kaikilta työtä tekeviltä) otetaan pois. Köyhien mielestä heitä riistetään, jos heillä ei ole samaa elintasoa kuin hyvin tienaavilla.
Mitä nyt parikymmentä miljoonaa jaetaan Viking Linelle yritystukea joka vuosi. Ahvenanmaalaiset omistajat kiittävät, ja teikäpersaukinen persu jatkaa rikkaiden perseiden nuolemista siellä yksiösi sohvalla.
Laivoja tuetaan, että ne pysyisivät Suomen lipun alla ja kuskaisivat kriisiaikoina tarpeellista tavaraa eli huoltovarmuudeksi. Kuvailitko omaa asumistasi ja elintapaasi, tyylistä päätellen ei ole ihme ettei töitä löydy.
Puolustelet ahneita rikkaita suuryrityksiä jotka loisivat veronmaksajien rahoilla. Olet kyllä sisäistänyt perskokkareiden ideologian täysillä. Otan osaa että olet yksinkertainen ja höynäytetävissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suurituloisin 10 prosenttia maksaa hieman yli 45 % kaikista tuloveroista. Vasemmistologiikan mukaan tämä jäljelle jäävä 55% on revitty suoraan pienituloisilta ilman että suurtuloiset ovat tehneet mitään töitä näiden rahojen eteen. Kyllä ne päinvastoin ovat SUURITULOISET jotka rahaa jakavat PIENITULOISILLE omasta työpanoksestaan. Tässä korkean veroprogressio maassa pienituloiset eivät edes osallistu tuloverojen maksamiseen. Koko korttitalo pohjaa isotuloisten korkeaan verotukseen.
Äly hoi, älä jätä. Valtio keräsi veroja ja veroluonteisia maksuja 116 mrd. vuonna 2024. Ansiotuloveron osuus tästä oli reilu 10 %. Osakkeita omistava pääomatuloveron maksaja rikastuu työntekijän työpanoksella, ei suinkaan toisin päin, kuten sinä virheellisesti esität.
Ilman omistajia ei ole töitä. Vai luuletko että työntekijät rahoittavat toiminnan ja ottavat riskin?
Työntekijöillä on isompi riski kuin sijoituksensa hajauttavilla omistajilla, joille valtio antaa erityisedun, sen että voitot voivat olla rajattomat, mutta voi hävitä vain sijoituksensa verran, vaikka yritys päätyisi aiheuttamaan valtavat vahingot.
Mikä se työntekijän isompi riski oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ja siis on myös persujen ideologia, eivät vaan kerro sitä mutta teot puhuvat puolestaan.
Ja siis kokoomus on sentään rehellinen tavoitteessaan ja siksi ihmettelen että miksi kukaan joka ei kuulu 2 prosenttiin rikkaimmista äänestää heitä.Suurituloiset palkansaajat maksavat tuloistaan progressiivisen veroprosentin mukaan veroja, miksi heidän pitäisi maksaa vielä enemmän? Tukien saajat ovat käsi syvällä veronmaksajien kukkarolla. Veronmaksajien rahoituksella elävät eivät tarvitse tupakkaa, päihteitä, ravintola syömisiä jne. Tämä on sitä kohtuutta.
Koska heillä on varaa maksaa enemmän. Kaikki köyhät eivät by the way juo, polta, eivätkä käy missään ravintoloissa syömässä 😄 Näkee että et tiedä köyhyydestä mitään. Sinäkin voit joku päivä olla köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis kokoomus on sentään rehellinen tavoitteessaan ja siksi ihmettelen että miksi kukaan joka ei kuulu 2 prosenttiin rikkaimmista äänestää heitä.Suurituloiset palkansaajat maksavat tuloistaan progressiivisen veroprosentin mukaan veroja, miksi heidän pitäisi maksaa vielä enemmän? Tukien saajat ovat käsi syvällä veronmaksajien kukkarolla. Veronmaksajien rahoituksella elävät eivät tarvitse tupakkaa, päihteitä, ravintola syömisiä jne. Tämä on sitä kohtuutta.
Koska heillä on varaa maksaa enemmän. Kaikki köyhät eivät by the way juo, polta, eivätkä käy missään ravintoloissa syömässä 😄 Näkee että et tiedä köyhyydestä mitään. Sinäkin voit joku päivä olla köyhä.
Voihan sen niinkin ajatella että on varaa maksaa enemmän, mutta kuinka paljon on kohtuullista vaatia? ~50% ei selvästi riitä, eli 60%, 70%, enemmän?
Niin, eli otetaan kaikilta pois, ni saadaan tasa-arvoinen yhteiskunta, kun ollaan kaikki yhdessä köyhiä?? Anna köyhälle tonni, se ostaa temukrääsää, anna rikkaalle tonni, se sijottaa. Huomenna köyhä on köyhä ja rikas vähän rikkaampi, mikä täs yhtälössä on vaikea ymmärtää? Ainiin, ymmärtämättömyys...
Olen varmaan liian kokkari, mutta en ymmärrä miksi omalla työllä ei saisi vaurastua. Miksi jollain muulla olisi suurempi oikeus tienaamaani rahaan kuin minulla itselläni, ja miksi en saisi käyttää tienaamiani rahoja siten kuin haluan eli kasvattaa pääomaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan liian kokkari, mutta en ymmärrä miksi omalla työllä ei saisi vaurastua. Miksi jollain muulla olisi suurempi oikeus tienaamaani rahaan kuin minulla itselläni, ja miksi en saisi käyttää tienaamiani rahoja siten kuin haluan eli kasvattaa pääomaa?
Samaa ihmettelen. Yhtään työntekijää en ole riistänyt, vaan olen vaurastunut kouliuttautumalla hyvin ja tekemällä asinatuntijatyötä nyt jo kolmekymmentä vuotta. Kaikkia rahojani en ole edes juonut, vaan pussinpohjallekin on jäänyt jotain sijoitettavaksi asti. Meillä on ilmainen koulutus yliopistoa myöten, miksi kukaan jää istumaan munat sannassa odottamaan, että me yritteliäämmät elättäisimme heidät. Ja miksi jatkaisimme tätä elättämistä hamaan tappiin, kun palkinnoksi tulee pelkkää haukkumista ja uhkailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaille #lisää antaminen# on sitä, että otetaan heiltä hieman vähemmän pois ja #köyhiltä pois ottaminen# on sitä, että annetaan heille hieman vähemmän yhteisistä varoista ts. niistä, mitä rikkailta (nykyään jo kaikilta työtä tekeviltä) otetaan pois. Köyhien mielestä heitä riistetään, jos heillä ei ole samaa elintasoa kuin hyvin tienaavilla.
Mitä nyt parikymmentä miljoonaa jaetaan Viking Linelle yritystukea joka vuosi. Ahvenanmaalaiset omistajat kiittävät, ja teikäpersaukinen persu jatkaa rikkaiden perseiden nuolemista siellä yksiösi sohvalla.
Laivoja tuetaan, että ne pysyisivät Suomen lipun alla ja kuskaisivat kriisiaikoina tarpeellista tavaraa eli huoltovarmuudeksi. Kuvailitko omaa asumistasi ja elintapaasi, tyylistä päätellen ei ole ihme ettei töitä löydy.
Suomen lipun alla? Joko laiva on Suomen omistuksessa tai ei ole. Yritys omistaa laivan ja voi laittaa siihen yhtä hyvin vaikka merirosvolipun ja poistua huitsin nevadaan siinä vaiheessa kun huomaa että Suomelle on käymässä kalpaten. Kiitollinen on varmasti kaikista tuista mitä on vuosikymmenien saatossa tullut veronmaksajilta, mutta mitään velvoitteita ei ole yrityksellä jäädä valtiota auttamaan hädän hetkellä. Tai vaikka olisikin niin ei ne sakkomaksut nyt niin isoja ole etteikö ne olisi saatu monin kymmen kertaisesti tukina aiemmin joilla ne maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Yhtään työntekijää en ole riistänyt, vaan olen vaurastunut kouliuttautumalla hyvin ja tekemällä asinatuntijatyötä nyt jo kolmekymmentä vuotta. Kaikkia rahojani en ole edes juonut, vaan pussinpohjallekin on jäänyt jotain sijoitettavaksi asti. Meillä on ilmainen koulutus yliopistoa myöten, miksi kukaan jää istumaan munat sannassa odottamaan, että me yritteliäämmät elättäisimme heidät. Ja miksi jatkaisimme tätä elättämistä hamaan tappiin, kun palkinnoksi tulee pelkkää haukkumista ja uhkailuja.
Haukkumiset on täällä kohdistettu niihin harvoihin jotka on kokoomuspolitiikan saamapuolella. Sinä et kuulosta keskiluokkaisessa asiantuntijatyössäsi sellaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 2000 euroa kuussa tienaavat eivät maksa tuloveroja juuri ollenkaan. Miten köyhiltä siis otetaan?
Vai tarkoitetaanko, että köyhille annetaan entistä vähemmän?2000e ei pärjää nyky suomessa.
Miten se liittyy asiaan?
Kun puhuttiin siitä, keiltä otetaan ja keille annetaan.
Faktahan on, että niiltä otetaan, joilla on. Ei köyhiltä ole viety yhtään mitään, koska heillä ei omien sanojensa mukaan ole mitään. Mutta koska he eivät saa lisää, he kokevat menettävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä samaa valitusta että "rikkaat on ansainneet."
Ansaitsevat yhteiskunnan avulla, jossa toimivat. Muuttakoon rikkaat jonnekin missä yhteiskunta ei kouluta heille työvoimaa ja pidä yllä infrastruktuuria ja yhteiskuntarauhaa ja ansaitkoon työnsä omilla avuillaan. Ai eikö olekaan niin helppoa?
Mietipä hetki, mitä yhteiskunnalle tapahtuisi jos rikkaat lähtisivät ja veisivät pääomansa mukanaan?
Ei heidän pidä antaa pitää ryöstämiään rahoja, vaan sitten varat takavarikkoon ja ukko linnanpahnoille.
Minun varani ovat jo ulkomailla, eli mitkään "takavarikot" eivät tule onnistumaan. Ja onneksi Suomessakin on ainakin VIELÄ omaisuuden suoja voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkumiset on täällä kohdistettu niihin harvoihin jotka on kokoomuspolitiikan saamapuolella. Sinä et kuulosta keskiluokkaisessa asiantuntijatyössäsi sellaiselta.
Niissä teidän harhoissane elää ilmeisesti jotain Monopoli pelin silinterihattu-ukkoja setelitukkoineen. Newsflash, sellaisia ei ole. Te elätte meidän keskiluokkaisten selkänahasta revityillä rahoilla ja räitte vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole saari.
Olet osa yhteiskuntaa, ja yhteiskunta on turvattava. Tarvitaan lapsia, neuvoloita, sairaaloita, kerhoja, kouluja ja vaikka mitä heille jotka eivät vielä tuota mitään. Myös puolustus on oltava, ja poliisi ja oikeuslaitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole saari.
Olet osa yhteiskuntaa, ja yhteiskunta on turvattava. Tarvitaan lapsia, neuvoloita, sairaaloita, kerhoja, kouluja ja vaikka mitä heille jotka eivät vielä tuota mitään. Myös puolustus on oltava, ja poliisi ja oikeuslaitos.
Niin. Maksan toki osuuteni tästä verojen muodossa ihan niin kuin kaikki muutkin. Mutta se loppuraha. Jos ostan mieluummin osakkeita kuin matkustelen, vaihdan autoa parin vuoden välein tai ostan kesämökin, niin miksi se tekee minusta riistäjän joka ei osallistu talkoisiin?
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonnakin "en osallistunut talkoisiin" 38 000 eurolla, ja silti pitää "olla osallistumatta" vielä 6000 eurolla jälkiverojen muodossa.
Aika paljon sulle vielä jäikin.
Tuloerot Suomessa on kasvaneet - toiset saa sikamaisen hyvää palkkaa ja toisten pitää sinnitellä toisen luokan kansalaisina raskaissa töissä surkealla palkalla. "No oisit opiskellut ... mitä valitat..." jäkä jäkä
Kyllä työstä kuin työstä on oikein maksaa elämiseen riittävä palkka ettei tarvi kelassa roikkua tukien perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole saari.
Niin. Maksan toki osuuteni tästä verojen muodossa ihan niin kuin kaikki muutkin. Mutta se loppuraha. Jos ostan mieluummin osakkeita kuin matkustelen, vaihdan autoa parin vuoden välein tai ostan kesämökin, niin miksi se tekee minusta riistäjän joka ei osallistu talkoisiin?
Et sinä minun silmissäni ole riistäjä, ole huoletta.
Työntekijöillä on isompi riski kuin sijoituksensa hajauttavilla omistajilla, joille valtio antaa erityisedun, sen että voitot voivat olla rajattomat, mutta voi hävitä vain sijoituksensa verran, vaikka yritys päätyisi aiheuttamaan valtavat vahingot.