2008 vuoden vauvaa yrittämään- painos.6 ONNEA KAUR@ JA AAMUN_KUISKAUS!
Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2008:
♥ allu2006: toisen yhteisen yritys aloitettu 10/06 lapset 8/06, 7/95 ja 11/93, ikää kertynyt itselle jo komiat 35 vuotta ja tulevalle isälle 48 vuotta
♥ Autumn78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ fatmama05: kolmannen yritys aloitetaan 6/07 lapset -99 ja -01
♥ Eliador: toisen yritys aloitettaan 9/07 lapsi 3/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Jaana.p3: toisen yritys aloitettu 5/06, lapsi 2/05 ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ Kaktus-84: ensimmäisen yritys aloitetaan 7/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ kaskas78: kolmannen yritys aloitettu 4/07 lapset 2/01 ja 4/03, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ kylli78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ költtänä: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 11/96, 12/96, 2/04 ja 8/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 33 vuotta ja tulevalle isälle 36 vuotta
♥ M@m@-3x: neljännen yritys aloitettaan 6/07 lapset -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ _mammamyy_: kuudennen yritys aloitetaan 9/07, lapset 12/90, 5/92, 12/94, 7/00 ja 10/03. ikää kertynyt itselle jo komiat 34 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ miiku85: ensimmäisen yritys aloitettu 6/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 22 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Minni-äinen: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 7/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 31 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ Mio80: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ NiNaZZA: toisen yritys aloitettu 5/07 lapsi 6/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ -piias-: neljännen yritys aloitettu 1/07 lapset 02/02, 06/04 ja 9/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 24 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ pupujussitar: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 22 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ r79: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ RvaSaarinen: ensimmäisen yritys aloitettu 3/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ Salsa_42: toisen yritys aloitettu 10/06 lapsi 8/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ seela-matilda: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ Suan: ensimmäisen yritys aloitettu 8/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 19 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ Syysvilja: toisen yritys aloitettaan 5/07 lapsi 11/99 ikää kertynyt itselle komiat 32 ja tulevalle isälle 32
♥ Tango: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 12/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ tohina: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 8/05 ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta
♥ Zsara: toisen yritys aloitettu 7/05, lapsi 3/04 ikää kertynyt itselle jo komiat 35 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta
MEIDÄN PLUSSANNEET ÄIDIT!!
♥ kaur@:
♥ Aamun_kuiskaus: vauva tulossa 16.1.2008
Jos kaipaat mukaamme joukkoon tähän, jätä tietojasi edes vähän:
♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut
♥ Oma ja tulevan isukin ikä
♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi
Kommentit (58)
Täältä päin myös saattaa olla viikonloppu hiljainen, on muita suunnitelmia :) Pika siivouksen tein jo ettei villakoirat tule piiloistaan ulos juoksentelemaan.
rvasaarinen:
eli eka vuotopäivä on kp 1 ja jos haluaa asiaa ilmaista niin kp 1/28 tai muu vastaava. Eli missä mennään/ mihin asti mennään. =)
Ihana ilma täällä, olen taas ollut perse pystyssä kukka penkeissä. Aika hassua sinänsä meinaan ennen olen inhonnut puutarha hommia...=)Huomenna illalla poistun taas seurasta päiväksi tai pariksi, ajateltiin taas lähteä mökkeilemään. (toivottovasti saan ison plussa uutis ryöpyn kun palaan takaisin. =D )
Miten ihmeessä tota likaa ja pölyä oikein pääsee kerääntymään?! Omasta mielestäni siivoan usein, mutta eipä tunnu riittävän... =P Mukava sentään päästä mökille, siellä on ainakin siistiä ja pääsee rentoutumaan.
mullekkin oli jäänyt nuo kp jutut vähän epäselviksi! Täällä varmaan tiedetään myös paremmin myös siitä onko heti ensimmäiset menkat sen jälkeen kun pillerit on lopetettu ns. luomut? Oon syönyt pillereitä niin pitkään etten tiedä omaa kiertoani ollenkaan ja mietin miten kauan pillerit vaikuttaa kehossa? Mulle kaveri sanoi ettei kannata yrittää heti pillereiden lopettamisen jälkeen koska se voi olla vaaraksi tulevalle lapselle...Tietääkö kukaan paremmin?
Heti ensimmäinen kierto on " luomu" , mutta kierto saattaa heitellä vahvasti. (etsii omaa paikkaansa) ja tämä on syynä miksi usein suositellaan yhtä kiertoa taukona. Lääkäreiden on helpompi laskea vauvan syntymä aika jos kierto selvillä, mutta se saadaan kyllä selville muutenkin. ELI PILLERI JÄÄMISTÄ EI OLE VAUVALLE VAARAA. Tarkistin tiedot Jasmin pillereiden ohjeista juuri vähän aikaa sitten.
Ennen eka raskauttani, ja eka kierrosta tulin raskaaksi. Synnytyksen jälkeen kun alkoi menkat aloitin pillerit uudelleen, ja kun vauvakuume yllätti jälleen lopetin pillerit ja tulin raskaaksi jälleen eka kierrosta. Pillereitä en sitten enää syönyt toisen syntymän jälkeen ollenkaan ja kolmaskin tärppäsi eka kierrosta. Söin myös niin kauan pillereitä etten tiennyt " oikeaa" kiertoani. Pillereiden kans oli aina se kp 28. Mutta nyt kolmannen jälkeen kun en enää aloittanut pillereitä niin kierto on ollut kp 28/40 ja tällä hetkellä on venynyt 39/40. Mietin että jos se neljäs meille sitten vielä suodaan, niin aloittaisin pillerit sen jälkeen uudelleen.
Karkki84:
mullekkin oli jäänyt nuo kp jutut vähän epäselviksi! Täällä varmaan tiedetään myös paremmin myös siitä onko heti ensimmäiset menkat sen jälkeen kun pillerit on lopetettu ns. luomut? Oon syönyt pillereitä niin pitkään etten tiedä omaa kiertoani ollenkaan ja mietin miten kauan pillerit vaikuttaa kehossa? Mulle kaveri sanoi ettei kannata yrittää heti pillereiden lopettamisen jälkeen koska se voi olla vaaraksi tulevalle lapselle...Tietääkö kukaan paremmin?
ja täällä iloisena ottaa ne vastaan :) Tieto ainakin siitä että on mahdollista raskautua vielä. Mä aina pelkään kun kierto venyy että alkaako ne enää ollenkaan :(
Luulenpa että uskon teitä enemmän kuin lapsetonta kaveriani!Muakin vähän jännittää että milloin ne menkat tulee kun on niin kauan syönyt pillereitä ettei tavallaan enää tunne omaa kroppaansa...En edes muista minkälainen kierto oli ennen pillereitä. Ja vähän pelottaa että mitä sitten jos ne ei tule...Hyvä ystäväni jätti pillerit pois viime kesänä lasten saanti mielessä, eikä ne menkat koskaan tullutkaan. Lääkäri totesi ettei hän ovuloi ja lapsen voi saada vain hormoneita syöden. Silloin rupesi itseäkin pelottaa ajatus siitä ettei voisi saada lapsia. siinä menisi kyllä elämä sekaisin...
M@m@xille onnittelut tädin saapumisesta, harvoin sitä luuskaa kukaan ilolla ottaa vastaan ;)
O.N tilanne on sellainen, että jos tämä kierros ei nyt tuo sitä toivottua tulosta niin yritys alkaa seuraavan kerran joskus syys-lokakuussa. Raskausaikana sain sellaisen vaivan kuin suonikohjut (niin, mä olen jo vanha akka!) ja nyt se on muuttunut niin, että tarvii leikkauksen. Eilen kävin jo spesialistille sitä näyttämässä ja tosiaan leikkuriin joudun. Tietty nyt on osittain itsellä kans se mieli, että menkat ois helpotus niin saisin kropan kuntoon ennen uutta raskautta, mutta jos se testi plussaa näyttää parin viikon kuluttua niin erittäin onnellisia ollaan! :)
Niin ja mies lupas koko poppoolle Suomen matkan! Päästään lähteen jo reilun kuukauden kuluttua, JEE!!! =) Alunperin ei ollut tarkoituksena lähteä talvilomalla kun kerran olimme jo helmikuussa, mutta nyt siis pääsemme lähtemään kuitenkin!
-Allu kp20, dpo7, yk8
Että ihan normaalia on, että menkkakierto on vähän hakusessa kun lopettaa pillerit. Pidin taukoa puoli vuotta (silloin ei yritetty edes lasta, lopetin pillerit siitä syystä, kun meni poikakaverin kanssa poikki eikä köyhänä opiskelijana ollut varaa syödä pillereitä turhan päiten) Aloitin pillerit kuitenkin vähän ajan päästä uudestaan, sillä iho meni niin huonoon kuntoon. Nyt söin pillereitä sen 7 vuotta suunnilleen putkeen ja meni 6 viikkoa pillereitten lopettamise jälkeen, että ekat menkat tuli. Ja tosiaan toisesta kierrosta heti tärppäsi.
Sitten semmonen kysymys, että minkä takia melkeen kaikki (?) synnyttäneet naiset käyttää ehkäisynä kierukkaa? Ainakin kaveripiirissä. Mä tykkäsin kovasti e-pillereistä (tietää aina tarkkaan, koska menkat alkaa ja iho pysyy loistavassa kunnossa) eli onko se ihan ok, jos syö pillereitä synnytyksen jälkeenkin? Voiko pillereitä periaatteessa syödä vaikka vaihdevuosiin asti vai onko siinä joku syy, että jossain vaiheessa monet naiset vaihtaa ehkäisymenetelmän toiseen?
Nykyisestä pillereiden tilanteesta en tiedä, mutta ainakin jokunen vuosi sitten kehoitettiin yli 35-vuotiaita välttämään pillereitä syystä, että ne lisäsivät veritulppamahdollisuutta huomattavasti. Lisäksi sen ja tupakan yhteisvaikutus on erittäin paha juurikin yli 35. Mutta en siis tiedä tän hetkistä tilannetta, siitä kun on muutama (hih!) vuosi aikaa, kun itse olen moisia pillereitä popsinut!
Ja ehkä hormoonikierukka sen takia, että ei tarvitse huolehtia menkoista lainkaan...? En tiedä, kun en käytä ;)
-Allu
kuten kuvittelin tädin tekevän tuloa muutama päivä sitten.
Sain tänään suureksi yllätykseksi plussan testissä ;). Mahakipu oireili niin kummasti loppuviikosta, että aloin jo miettimään voisiko se sittenkin olla muuta kuin tädin tuloa. Tein perjantaina vauvalaskurilla huvikseen testin, että milloin laskettu päivä olisi, jos olisin nyt raskaana. Laskuri ilmoitti, että olet nyt 5 viikkoa raskaana ja laskettu päivä 18.1. Silloin tajusin, että mulla onkin menkat myöhässä. En ole kiertoa seurannut kunnolla koko talvena kiireisen elämän tilanteen vuoksi. Eilen kävin ostamassa testin ja tein sen tänä aamuna. Ohjeessa oli, että 10 min. sisällä näyttää onko + vai -, no ei tarvinnut odottaa kuin 0,5 min, niin + tuli! On tämä niin uskomatonta! En usko oikein koko asiaa vielä ollenkaan...Päivä mennyt ihmetellessä ja koko ajan odotan, milloin täti tulee. Pitää toivoa, että nyt kaikki menee hyvin ja vauva syntyy oikeasti tammikuun lopussa. ;)
Ehdin jo ajatella etteikö kukaan ole plussannut mutta pelastit päivän! Teen huomenna uuden pinon kunniaksesi!
Onnittelut minunkin puolesta! On kiva kuulla plussauutisia, toivottavasti lisää jatkossakin. Itsellä ei ole sinänsä kiire, mutta jännityksellä odotan seuraavia menkkoja, varsinkin, kun nyt on alettu yrittämään tosissaan.
Onhan tässä kaikenlaista, pitäisi hieman pintaremonttia tehdä taloon, tänään käytiin hakemassa tapettimalleja, mutta kylvötyöt ensin. Sen jälkeen voidaan vasta alkaa sisustamaan kotia. Ja toisaalta tänä kesänä tarkoitus kisata hevosella, joten monenlaista suunnitelmaa.
Mukavaa viisuiltaa teille, jotka seuraatte euroviisuja! Ja huomenna jääkiekkoa.
Autumn78:
kuten kuvittelin tädin tekevän tuloa muutama päivä sitten.Sain tänään suureksi yllätykseksi plussan testissä ;). Mahakipu oireili niin kummasti loppuviikosta, että aloin jo miettimään voisiko se sittenkin olla muuta kuin tädin tuloa. Tein perjantaina vauvalaskurilla huvikseen testin, että milloin laskettu päivä olisi, jos olisin nyt raskaana. Laskuri ilmoitti, että olet nyt 5 viikkoa raskaana ja laskettu päivä 18.1. Silloin tajusin, että mulla onkin menkat myöhässä. En ole kiertoa seurannut kunnolla koko talvena kiireisen elämän tilanteen vuoksi. Eilen kävin ostamassa testin ja tein sen tänä aamuna. Ohjeessa oli, että 10 min. sisällä näyttää onko + vai -, no ei tarvinnut odottaa kuin 0,5 min, niin + tuli! On tämä niin uskomatonta! En usko oikein koko asiaa vielä ollenkaan...Päivä mennyt ihmetellessä ja koko ajan odotan, milloin täti tulee. Pitää toivoa, että nyt kaikki menee hyvin ja vauva syntyy oikeasti tammikuun lopussa. ;)
Isot onnittelut plussasta!!! Toivottavasti plussaaminen tarttuu meihin muihinkin!
Kävin tossa kattomassa, että meillä alkoi yritys samoihin aikoihin eli 4/07, sulla aikasemmin tosin kun mulla. Mä odottelen tätiä saapuvaksi aikasintaan viikon päästä su, näin siis jos kierto olisi sama 29 pv kun pillereiden kanssa, mutta saa nähdä milloin täti tulee jos kierto venyykin...
Ei sitten Suomi ja Hanna pärjännyt viisuissa :( mutta Serbian kappale oli ihan hyvä mun mielestä, ainakin parempi kuin Ukrainan yksitoikkoinen jumputus, vai mitä mieltä olette? Jännääminen jatkuu illalla lätkäpelin merkeissä, kaikki peukut pystyyn Suomen puolesta!!
Ollaan mieheni kanssa molemmat 23vuotiaita. Ja vauvakuume jyllää ;) Minulla enemmän ja vihdoinkin miehenikin myönsi että on hänelläkin vauvakuume.
Joten eiköhän me pian aloiteta yritys ihan tosissaan...
Kovin nopeaa raskautumista en odota sillä kahta aiempaa laste tehtiin molempia vuodenpäivät ennen plussaa raskaustestissä. Lisäksi imetän vielä nuorempaa (10kk) eikä kuukautisetkaan ole alkaneet. Joten täällä tulen varmasti pyörimään vielä pitkään. Mutta muiden plussauutisia on aina ihana lukea ( vaikka välillä saattaakin vähän kateus iskeä) ja vertaistuki on sitä parasta
Mutta haaveissa olisi saada vauva vuonna 2008
Niin, lapset ovat syntyneet 10/2004 ja 7/2006
Tein uuden pinon autumn78 kunniaksi
eli eka vuotopäivä on kp 1 ja jos haluaa asiaa ilmaista niin kp 1/28 tai muu vastaava. Eli missä mennään/ mihin asti mennään. =)
Ihana ilma täällä, olen taas ollut perse pystyssä kukka penkeissä. Aika hassua sinänsä meinaan ennen olen inhonnut puutarha hommia...=)
Huomenna illalla poistun taas seurasta päiväksi tai pariksi, ajateltiin taas lähteä mökkeilemään. (toivottovasti saan ison plussa uutis ryöpyn kun palaan takaisin. =D )