Onko aika erota
Olen tänään sopinut meneväni miesystävän luokse yöksi, mutta huomaan miettiväni mahdollisia tekosyitä ettei "tarvitse" mennä. Miehellä on ihana luonne ja hän on persoonaltaan juuri mulle sopiva, mutta tuntuu ettei suhde ole edennyt mihinkään koko kolmeen vuoteen, mitä nyt on oltu yhdessä.
Emme tee oikeastaan muuta kuin vietämme aikaa miehen talossa ja harrastamme s*siä. Mies on sosiaalisesti tosi syrjäytynyt ja vaikka minäkään en ultrasosiaalinen oli, tykkäisin tehdä jotain muutakin. Pari kertaa on käyty jossain reissussa ja ne on olleet katastrofeja, koska miehellä on ollut niihin kohdistuneita valtavia paineita ja on käytännössä ollut niillä aivan "naamat".
Tiedän ettei me tänäänkään tehtäisi muuta kuin maattaisiin sängyllä. Toinen juttu on, että mies tykkää valvoa yleensä koko yön, siis aivan hereillä aamuun asti ja nukkuu vähän sitten seuraavana iltapäivänä. Itse haluan saada levättyä viikonloppuisin ja ahdistaa jo etukäteen, jos pitää tuolla lailla kerryttää univelkaa. Siis toki voin itse nukkua yön, mutta sitten mies ajattelee, että ilta ja yö oli epäonnistunut, koska haluaa omien sanojensa mukaan "kohdata yöllä". Mitä se sitten tarkoittaakin. Hän on sellainen taiteellinen runoilijatyyppi.
En oikein saa enää mitään irti tuosta, vaikka tosiaan onkin tosi ihana ihminen.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä...?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Eli halusitko sä erota lastesi isästä vai jättikö hän sinut? Veikkaan jotenkin, että sä halusit enemmän eroa lastesi isästä ja mielessä kaihersi yhä tämä nykyinen mies. Eikö vain?
Mä halusin erota, mutta ei se liittynyt mitenkään tuohon toiseen mieheen. Ero oli monen monen vuoden työstämisen tulos irti miehestä, joka kärsi (ja kärsii edelleen) vakavasta persoonallisuushäiriöstä. Että tällaisia helmiä kerään ympärilleni :D Ap
Eihän se ole luonteeltaan sinulle sopiva kun ei innostu mistään.
Ehkä ei olisi kannattanut laittaa viestiä romanttisessa mielessä. Käsittelitkö lainkaan 20 vuoden suhdettasi eron jälkeen, vai vaihdoitko miestä niin sanotusti lennossa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole luonteeltaan sinulle sopiva kun ei innostu mistään.
Innostuu kyllä, mutta tiedän että tekee sen keinotekoisesti (päihteillä) eli ei ole aitoa. Päihteiden käyttö on lähes päivittäistä, koska tosiaan muuten ei oikein jaksa kiinnostua ja innostua yhtään mistään. Nyt, kun näitä kirjoittelen, niin tajuan, että ei tässä ole mitään järkeä. Itse en siis käytä yhtään mitään vaan löydän kyllä elämäniloni ihan luonnostani. Jossain vaiheessa mies yritti puhua minua käyttämään jotakin, että ilmeisesti voisi paremmin "oikeuttaa" sen, mitä itse tekee. Oli tosi pettynyt ja yritti syyllistää, kun en ollut kiinnostunut ajatuksesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei olisi kannattanut laittaa viestiä romanttisessa mielessä. Käsittelitkö lainkaan 20 vuoden suhdettasi eron jälkeen, vai vaihdoitko miestä niin sanotusti lennossa?
Tavallaan vaihdoin täysin lennosta, mutta silti väittäisin, että käsittelin eroa lähemmäs kymmenen vuotta. Olin henkisesti niin erillään entisestä miehestä, että melkein kuin olisin jo ollutkin erossa. Ap
Olette kyllä tosi nuorena molemmat hankkineet lapsia, ei kovin tavallista ikäryhmässänne.
Vierailija kirjoitti:
Olette kyllä tosi nuorena molemmat hankkineet lapsia, ei kovin tavallista ikäryhmässänne.
Niin ollaan :) Ei siihen aikaan kovin monella kaverilla vielä ollut lapsia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna lähtisin eri suuntaan. Jos itse olet sosiaalinen, niin tuo tapaaminen pelkästään sängyn vuoksi ei ole oikein.
En edes ole kovin sosiaalinen... Mutta jopa mua on alkanut ahdistaa tällainen. En jaksa vain maata sängyllä ja kuunnella miehen sisäisiä analysointeja jutuista, joita pyörittelee päänsä sisällä. Aikansa ne kiehtoivat mua ja tuntuivat syvällisiltä, mutta pidemmän päälle alkaa olla todella tylsää. Ap
Ihan selvästi autistinen ihminen ap:n miesystävä. Elää omanlaisessa maailmassaan, eikä tule koskaan muuttumaan. Jos/kun et itse viihdy tuollaisessa maailmassa, ilman muuta eroa ja etsi neurotyypillinen lajitoveri. Tsemppiä! 🤗
Eli halusitko sä erota lastesi isästä vai jättikö hän sinut? Veikkaan jotenkin, että sä halusit enemmän eroa lastesi isästä ja mielessä kaihersi yhä tämä nykyinen mies. Eikö vain?