I sing a lot there! Eikö osaa edes imperfektiä???
Kommentit (21)
Ei kai se enää siellä trukissa laula!
käynyt kielikursseilla yms. varsinkin jos tavoittelisin ulkomaille menoa!
Vierailija:
Antakaa nyt jo olla. Helppohan se on arvostella, kun ei tarvitse itse olla tuollaisessa tilanteessa.
Hanna on LAULAJA!! Minkä se sille mahtaa, jos ei ole aikaisemmin tarvinnut englantia käyttää??
Olisko se sen takia pitänyt jättää valitsematta?
Pitäiskö tulevissa Idols-kisoissa olla ekaks enkun koe?
Onko sillä muuten ääni painoksissa? Toivottavasti ei oo flunssa tulossa...
Siinähän tosiaan pari kielikurssia auttaa hetkessä, jos ei englantia oikein osaa :) Just niin.
Aikaa on ollut helmikuusta asti. Varmaan olisi varaa palkata kotiin tuleva yksityisopettaja. Ja onhan Hannalla ollut jo vuosia aikaa parantaa englannintaitoaan.
Vierailija:
Siinähän tosiaan pari kielikurssia auttaa hetkessä, jos ei englantia oikein osaa :) Just niin.
puhekielessä ei ole väliä meneekö sanamuodot oikein pääasia että toinen ymmärtää mitä puhuu.... kummia tyyppejä täällä
Vierailija:
Aikaa on ollut helmikuusta asti. Varmaan olisi varaa palkata kotiin tuleva yksityisopettaja. Ja onhan Hannalla ollut jo vuosia aikaa parantaa englannintaitoaan.
Oot ihana :) Ehkä sinusta tulee meidän seuraava euroviisuedustajamme. Palkkaa ihmeessä se yksitysopettaja heti, niin ehdit harjoitella. Laulu- tai esiintymistaidolla ei ole niin väliä.
Sitten jos voittas niin oltas mielin kielin ..
Vierailija:
puhekielessä ei ole väliä meneekö sanamuodot oikein pääasia että toinen ymmärtää mitä puhuu.... kummia tyyppejä täällä
Miten se toinen osapuoli voi tietää muuten, mistä toinen puhuu?
Kannustettas nyt mieluummin Hannaa kun jatkuvasti vaan mollattaisi.
Kyllä kuulijan silloin pitää suodattaa puhetta toisella tavalla. Hanna tuli ihan hyvin ymmärretyksi tuolla.
Vierailija:
Jos nyt pakko on saivartelemaan ryhtyä, niin esim. asiayhteydestä. Tai keskustelun toinen osapuoli voi vaikka esittää tarkentavia kysymyksiä. Tää on niin suomalaista - et saa puhua vieraita kieliä, jos et osaa niitä hyvin. Tosi kannustavaa.
Vierailija:
Kyllä se pitää asiayhteydestä tajuta !! Just kuten minun enkunope jonka mielestä sanajärjestys/ aikamuodot jne piti olla tismalleen oikein ennenkuin voi puhua. Enpä sitten ikinä puhunut ennenkuin oli töissä pakko ja kas kummaa, tulin täydellisesti ymmärretyksi vaikka puhe ei aina ole kieliopillisesti oikein.
Miten se muka osallistuu niiden enkunkielisten biisiensä sanoittamiseen tuolla kielitaidolla? :-O
Vai jännittiköhän vaan niin paljon, että tuli virheitä...
...ei ne kaikki muutkaan edustajat välttämättä kommunikoi enkuksi ollenkaan. Hanna sentään on reipas ja puhuu vaikka ei niin aina handlaakaan ja se on yleensä muualla maailmassa positiivinen piirre. Suomalaiset saattavat olla jopa ainoa kansa maailmassa, jotka mollaavat positiivisesti kontaktia ottavaa ihmistä. Mutta se on aitoa suomalaisuutta! Toivottavasti eurooppalaiset saavat meistä juuri oikean kuvan...
vaikka jotkut jo häpesivät silmät päästään viime vuonna.
ei se elämä euroviisuihin lopu, ne on vaan viihdettä.
tää Lappeenrantaa maaksi...Tällainen voi kuulkaas aiheuttaa ihan oikeita ymmärrysvaikeuksia ja väärinkäsityksiäkin.
Ja jos minä olisin Hannan asemassa - en pelkästään suomen euroviisuedustajana, vaan ihan jo englanniksi laulavana ja kansainvälistä tunnettuuttakin takaa ajavana ESIINTYJÄNÄ - olisin kyllä ihan varmasti jossain urani vaiheessa vääntänyt aikaa englannin kielen petraamiselle! Muutaman viikon intensiivikurssi tekee todella ihmeitä.
Itse opiskelen yliopistolla, ja opin toisen kotimaisen käytännössä kokonaan kahdessa kuukaudessa, kun kaksi kertaa viikossa jaksoin istua useamman tunnin putkeen tunneilla. Lähtötasoni oli aivan uskomattoman surkea, ei lähimainkaan Hannan englannin kielen tasoa. Olin kirjoittanut tuurilla ja kaamealla preppauksella jonkun b:n ruotsista kymmenen vuotta sitten ja silti intensiivikurssin päätteeksi selätin helposti sekä suullisen että kirjallisen virkamiesruotsin. Että kyllä ne intensiivikurssit auttavat...
Antakaa nyt jo olla. Helppohan se on arvostella, kun ei tarvitse itse olla tuollaisessa tilanteessa.