Seksin puute avioliitossa
Otsikon mukaan. Seksin puute ahdistaa. Kaksi lasta on, mutta nuo ongelmat haluissa alkoi kyllä jo ennen ensimmäisen syntymää ja ovat vain sittemmin pahentuneet. Tänä vuonna ehkä muutaman kerran ollut seksiä.
Enkä nyt tarkoita pelkästään yhdyntää, vaan muunkinlaista läheisyyttä. Vaimo on välillä etäinen, välillä vähemmän, mutta usein tuntuu että vain minun mieliksi suutelee yms. läheisyyttä ottaa.
Ymmärrän että lapset ja kodinhoito vie voimia, mutta vähintään yhtä paljon minä teen, kodinhoitoa oikeasti vaimoa enemmän, vaikka käyn myös 40 h/vk töissä.
Asiasta on kyllä keskusteltu monena iltana, mutta se keskustelu vain kiertää aina samaa rataa. Minua halutta aina, ja olen tehnyt selväksi että saa tulla iholle milloin vaan, mutta hän ei koskaan tee aloitetta.
Omien sanojensa mukaan haluaa yrittää enemmän aikaa saada meille ja rakastaa ja haluaisi yms, mutta kuitenkin aina kun olisi mahdollisuus väsyttää liikaa, ei jaksa, kiinnosta, ei vain haluta jne...
Muut naiset ei kiinnosta minua, ja itseäni tyydytän melko usein, mutta eihän se puolison läheisyyttä korvaa. Mitä tässä nyt oikein voi tehdä?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioitko muuten häntä? Vie hänet ravintolaan? Pieni matka kylpylään voisi auttaa rentoutumaan. Vie kukkia. Anna hierontaa. Käytä kaikki mahdolliset keinot. Entä onko teillä hyvä kommunikaatio? Pystyttekö puhua avoimesti seksistä? Entä jotain seksileluja makkariin?
Vanha kunno Ehkä et tehnyt riittävästi -argumentti. :)
Tähän ei kannata kompastua. Suhdetta pitää hoitaa, mut jos koko aika miettii et onko tehnyt riittävästi asioita että se kulta on onnellinen johtaa siihen että vastaus on aina EI. Miehiä juoksutetaan loputtomassa luupissa, ja aina lisätään sitä epävarmuutta että ehkä seksielämän loppuminen sittenkin johtui siitä ettei täyttänyt tiskikonetta tarpeeksi.
Jos ollaan pikkulappisarjessa, niin on selvää ettei suhdetta voi hoitaa optimaalisesti. Ja sen kanssa on opittava elämään. Mutta se osapuoli joka torppaa seksielämän on vastuussa siitä että sitä seksiä ei ole. Eli jos ei koe että haluttaa ja ei ehdota korjauksia tai parannuksia, niin se on sen vika joka niin tekee.
Tää on oikeasti niin vanha kikka, ja erityisesti miehille perustellaan että se on se heidän riittämättömyys joka kaiken aiheutti. Moni mies uskoo, ja sitten saattaa vuosia juosta täyttämässä kullan toivomuksia, ja homma ei kuitenkaan koskaan muutu.Voi kuitenkin olla niin, että se puoliso haluaisi jotain ihan tiettyä asiaa muuttuvaksi suhteessa, mutta jotenkin hän ei ole osannut sitä selväs i kommunikoida etkä sinä oikein kuulla ja ottaa huomioon. Silloin kannattaa mennä sinne pariterapiaan selvittämään asiaa, niin ei tarvitse umpimähkään "vuosia juosta täyttämässä kullan toivomuksia", vaan voi keskittyä siihen varsinaiseen ongelmaan.
Maalitolppien siirtely ja loputtomat selitykset ovat seksittömyydessä elävien miesten arkipäivää. Tässä keskustelussa on miehet jakaneet aika avoimesti omia kokemuksiaan asiasta. Ja käytännössä jokaisessa näistä tarinoissa on aina se, että miehet on yrittäneet puhua asiasta, joskus jopa vuosia.
Minun mielestä asian sivuuttaminen sanomalla "jotenkin hän ei ole osannut sitä selväs i kommunikoida etkä sinä oikein kuulla ja ottaa huomioon" on aliarvottamista ja miesten syyllistämistä. Eli jälleen kerran pakko olla miehen vika kun vastuunotto on niin vaikeeta. Good luck with that.
Tuossa kyllä oli aivan tasapuolisesti jaettu se vastuu toimimattomasta kommunikaatiosta. Yksi ei ole osannut kommunikoida selvästi ja toinen ei ole kuullut tai ottanut huomioon kuulemaansa. Eli tulkitset väärin.
Tähän voisi vielä lisätä, että se haluamaton ei ehkä itsekään tunnista sitä varsinaista syytä haluttomuuteensa, eikä siksi osaa sitä sanoakaan, vaan tarvitsisi apua. Ei hän välttämättä halua olla haluton, ja saattaa kärsiä kovasta syyllisyydestä, kun ei pysty puolisonsa tahdissa.
Miehet ovat haluttoma myös!
En tiedä kävikö mies silloin vieraissa, mutta itkin monesti yöllä kun halusin niin miestäni. Ei mitään!
Ja voin kertoa. olin hoikka ja kaunis todellakin.(mikä ei oikeesti kuulu tähän). Meillä normaalisti kova drive ja seksi on upeeta. Mutta ei vaan miehelle sillon maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioitko muuten häntä? Vie hänet ravintolaan? Pieni matka kylpylään voisi auttaa rentoutumaan. Vie kukkia. Anna hierontaa. Käytä kaikki mahdolliset keinot. Entä onko teillä hyvä kommunikaatio? Pystyttekö puhua avoimesti seksistä? Entä jotain seksileluja makkariin?
Tähän ei kannata kompastua. Suhdetta pitää hoitaa, mut jos koko aika miettii et onko tehnyt riittävästi asioita että se kulta on onnellinen johtaa siihen että vastaus on aina EI. Miehiä juoksutetaan loputtomassa luupissa, ja aina lisätään sitä epävarmuutta että ehkä seksielämän loppuminen sittenkin johtui siitä ettei täyttänyt tiskikonetta tarpeeksi.
Jos ollaan pikkulappisarjessa, niin on selvää ettei suhdetta voi hoitaa optimaalisesti. Ja sen kanssa on opittava elämään. Mutta se osapuoli joka torppaa seksielämän on vastuussa siitä että sitä seksiä ei ole. Eli jos ei koe että haluttaa ja ei ehdota korjauksia tai parannuksia, niin se on sen vika joka niin tekee.
Tää on oikeasti niin vanha kikka, ja erityisesti miehille perustellaan että se on se heidän riittämättömyys joka kaiken aiheutti. Moni mies uskoo, ja sitten saattaa vuosia juosta täyttämässä kullan toivomuksia, ja homma ei kuitenkaan koskaan muutu.Voi kuitenkin olla niin, että se puoliso haluaisi jotain ihan tiettyä asiaa muuttuvaksi suhteessa, mutta jotenkin hän ei ole osannut sitä selväs i kommunikoida etkä sinä oikein kuulla ja ottaa huomioon. Silloin kannattaa mennä sinne pariterapiaan selvittämään asiaa, niin ei tarvitse umpimähkään "vuosia juosta täyttämässä kullan toivomuksia", vaan voi keskittyä siihen varsinaiseen ongelmaan.
Maalitolppien siirtely ja loputtomat selitykset ovat seksittömyydessä elävien miesten arkipäivää. Tässä keskustelussa on miehet jakaneet aika avoimesti omia kokemuksiaan asiasta. Ja käytännössä jokaisessa näistä tarinoissa on aina se, että miehet on yrittäneet puhua asiasta, joskus jopa vuosia.
Minun mielestä asian sivuuttaminen sanomalla "jotenkin hän ei ole osannut sitä selväs i kommunikoida etkä sinä oikein kuulla ja ottaa huomioon" on aliarvottamista ja miesten syyllistämistä. Eli jälleen kerran pakko olla miehen vika kun vastuunotto on niin vaikeeta. Good luck with that.Tuossa kyllä oli aivan tasapuolisesti jaettu se vastuu toimimattomasta kommunikaatiosta. Yksi ei ole osannut kommunikoida selvästi ja toinen ei ole kuullut tai ottanut huomioon kuulemaansa. Eli tulkitset väärin.
Tähän voisi vielä lisätä, että se haluamaton ei ehkä itsekään tunnista sitä varsinaista syytä haluttomuuteensa, eikä siksi osaa sitä sanoakaan, vaan tarvitsisi apua. Ei hän välttämättä halua olla haluton, ja saattaa kärsiä kovasta syyllisyydestä, kun ei pysty puolisonsa tahdissa.
Mä taas luen sen niin että Ehkä et tehnyt riittävästi tekijä puhuu ihan asiaa, ja seuraava lakaisee jutun vähän niinku maton alle. Eli niinku että seksin pidättäjä on se joka on vastuussa et sitä ei oo. Ite oon ollu just tollasessa suhteessa ja mistään ei voinu puhua kun aina loukkaantu ja mökötti. Ei sitä jaksa loputtomiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeasti niin vanha kikka, ja erityisesti miehille perustellaan että se on se heidän riittämättömyys joka kaiken aiheutti. Moni mies uskoo, ja sitten saattaa vuosia juosta täyttämässä kullan toivomuksia, ja homma ei kuitenkaan koskaan muutu.Muuten olen paljolti samaa mieltä mutta sukupuolikysymystä tästä on turha tehdä. Kyllä nainenkin kuulee olevansa vastuussa miehen haluttomuudesta. Kuulee olevansa riittämätön. Naisella se kohdistuu asioihin joihin hän ei edes itse voi vaikuttaa vaikka haluaisi, kuten ikääntymisen vaikutuksiin omassa kehossaan. Kuulee kuinka miehellä ei enää seiso koska naisen iho ei ole enää yhtä kiinteä kuin kaksikymppisenä. Nimim. Tositarina.
Ihan vaan tiedoksi: itsestään ja kehostaan voi pitää huolta monin eri tavoin, ettei se lässähdä.
Nimim. Tositarina myöskin
Olen treenannut aktiivisesti koko ikäni. Painan 58 kiloa. Mutta olen 47-vuotias, eikä ihoni ole enää yhtä kiinteä kuin 20 vuotta sitten. Miehelläni ei seiso enää, ainakaan minulle. Syyksi hän on sanonut sen että en tunnu enää samalle hänen käsissään. Ihoni tuntuu kuulemma veltommalle. Edes kirurgialla en pysty siihen vaikuttamaan.
Anna parhaat vinkkisi. Otan mieluusti vastaan. Paljon mieluummin viettäisin vaikka perjantai-illan mieheni kanssa leikkien kuin täällä palstalla siitä haaveillen ja itseäni näillä kommenteilla kiduttaen.
T. Kommentoimasi, ja olen pari muutakin kommenttia tähän ketjuun kirjoittanut
Eihän tuo tilanne oikein neuvoja kaipaa. Istua tietysti alas ja varmistaa, onko miehen todellinen näkemys se, että seksiongelmat johtuvat naisen ”rupsahtamisesta” (joka tosiasiassa on normaalia kehityskulkua) Sillä jos näin on, ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko molemmat hyväksyvät seksittömän suhteen tai sitten erotaan. Oma näkemykseni olisi kyllä ero, sillä on tuossa rakkauskin jo kuollut. Kyllä sitä rakastamansa ihmisen näkee ja kokee kauniina, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, vaikka olisi vähän löysää siellä ja täällä tai lihakset kaikonneet.
Tietyssä mielessä tuo on miehen puolelta selkeämpää linjanvetoa kuin usein koettu maalitolppien siirtely. Paitsi tietysti, jos mies alkaa vaatimaan jotain kauneusoperaatioita. Siihen on syytä vetää raja heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä asian sivuuttaminen sanomalla "jotenkin hän ei ole osannut sitä selväs i kommunikoida etkä sinä oikein kuulla ja ottaa huomioon" on aliarvottamista ja miesten syyllistämistä. Eli jälleen kerran pakko olla miehen vika kun vastuunotto on niin vaikeeta. Good luck with that.Tuossa kyllä oli aivan tasapuolisesti jaettu se vastuu toimimattomasta kommunikaatiosta. Yksi ei ole osannut kommunikoida selvästi ja toinen ei ole kuullut tai ottanut huomioon kuulemaansa. Eli tulkitset väärin.
Sekin olisi rehellistä ja rakentavaa tunnustaa, ettei tiedä syytä haluttomuudelleen. Tai hyväksyä se, että haluttomuus ei johdu ulkoisista tekijöistä. Kyllähän moni mies tämän pikkuhiljaa ymmärtääkin, kun kuulee, ettei ”voida nyt, kun lapset on kotona” tai ”lapset on ulkona ja voi tulla koska tahansa” tai ”jos olisi makuuhuoneen ovi, jonka saisi lukkoon” ja kun sen saa lukkoon ”niin se on todella epäilyttävää, jos se nyt on lukossa” jne.
Mitä tuohon puolison ”tahtiin” tulee, niin eiköhän täällä nyt puhuta ihan oikeasti haluttomuudesta, eli ei edes kerran kuussa. Omasta mielestäni, jos seksiä on 1-5 kertaa vuodessa, on se aika sama, jos sitä ei olisi ollenkaan.
Hanki elämä äläkä ruikuta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeasti niin vanha kikka, ja erityisesti miehille perustellaan että se on se heidän riittämättömyys joka kaiken aiheutti. Moni mies uskoo, ja sitten saattaa vuosia juosta täyttämässä kullan toivomuksia, ja homma ei kuitenkaan koskaan muutu.Muuten olen paljolti samaa mieltä mutta sukupuolikysymystä tästä on turha tehdä. Kyllä nainenkin kuulee olevansa vastuussa miehen haluttomuudesta. Kuulee olevansa riittämätön. Naisella se kohdistuu asioihin joihin hän ei edes itse voi vaikuttaa vaikka haluaisi, kuten ikääntymisen vaikutuksiin omassa kehossaan. Kuulee kuinka miehellä ei enää seiso koska naisen iho ei ole enää yhtä kiinteä kuin kaksikymppisenä. Nimim. Tositarina.
Ihan vaan tiedoksi: itsestään ja kehostaan voi pitää huolta monin eri tavoin, ettei se lässähdä.
Nimim. Tositarina myöskin
Olen treenannut aktiivisesti koko ikäni. Painan 58 kiloa. Mutta olen 47-vuotias, eikä ihoni ole enää yhtä kiinteä kuin 20 vuotta sitten. Miehelläni ei seiso enää, ainakaan minulle. Syyksi hän on sanonut sen että en tunnu enää samalle hänen käsissään. Ihoni tuntuu kuulemma veltommalle. Edes kirurgialla en pysty siihen vaikuttamaan.
Anna parhaat vinkkisi. Otan mieluusti vastaan. Paljon mieluummin viettäisin vaikka perjantai-illan mieheni kanssa leikkien kuin täällä palstalla siitä haaveillen ja itseäni näillä kommenteilla kiduttaen.
T. Kommentoimasi, ja olen pari muutakin kommenttia tähän ketjuun kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelemalla tai painostamalla ei saa haluja syttymään. Kyse on joko yleisestä haluttomuudesta tai sitten ei kiinnosta sinun kanssa. Se ei lohduta mut hyvin yleistä pitkissä suhteissa. Joskus mies on haluton mut useammin naiset. Omani myös. Kumpikaan meistä ei sille mitään voi. Keskusteluja käytiin mekin mut jossain kohtaa ymmärsin et ei siitä ole mitään hyötyä. Itseasiassa voi olla jopa haittaa. Keskity omaan itseesi. Kun paine seksik harrastamisesta poistuu niin se voi auttaa, mut luultavasti ei auta. Näissä on usein ero edessä ennen pitkää jos ei halua loppuelämäänsä seksittä elää, tai käydä vieraissa.
Lukuisissa suhteissa on onnistuttu tilanne elvyttämään. Se voi olla vaikeaa kahdestaan, jos esimerkiksi tämä huonoitsetuntoinen on lähtenyt pettämään, mutta apua on tarjolla.
Itsetunto on kieltämättä jo huono. Ei se ole sitä aina ollut mutta nykyään kyllä. Olen ajatellut että se on luonnollinen seuraus siitä kun oma puoliso ei halua enää sinua sellaisena kuin olet. Kyllä olen miettinyt että olenko liian epäviehättävä. Onko mieheni haluton vain minun kanssani, haluaisiko hän jotain toista jos hänellä olisi mahdollisuus? Olisiko hän onnellisempi sen toisen kanssa muutenkin?
Pettämistä en kyllä ole edes harkinnut. Jos edes oma mieheni, joka sanoo rakastavansa minua, ei minua halua, kuinka kukaan muukaan minua haluaisi?
Hanki elämä äläkä ruikuta täällä. Hanki elämä äläkä ruikuta täällä.
Ole sinä hiljaa, tai painu pois.
Sellanen juttu tulee mieleen tästä keskustelusta, että muistakaa ihmiset katsoa näitä tilanteita vähän kauempaa perspektiivistä. Monesti etenkin pitkissä suhteissa asiat normalisoituu ja tulee vähän sellainen vauhtisokeus päälle.
Mun mielestä sellainen kumppani joka välittää teistä:
- Kuuntelee kun teillä on huoli jostain esim. seksittömyydestä
- Myöntää jos on ollut osallisena ongelman syntyyn
- Kysyy mitä voi tehdä että asia korjautuu sinun perspektiivistä
- Tekee oman osansa asian korjaamiseksi
Jos taas kumppani välttelee, ahdistuu, syyttelee, kaataa vikaa teidän vastuulle, ja muuttaa esim. seksittömyyden aseeksi jolla kiristää suhteessa...
Niin se on sitten sitä henkistä väkivaltaa, ja se on teidän vastuulla vastata siihen asianmmukaisesti. Vihoviimeinen virhe antaa toisen nauttia kaikista eduista mitä te tuotte suhteeseen, koska silloin te annatte oman käytöksen kautta toiselle signaalin että hän voi jatkaa suhteelle haitallista käytöstä.
Jos toistuvista yrityksistä huolimatta puoliso edelleen osoittaa toiminnalla ettei halua olla teidän puolella mitä näihin asioihin liittyy, niin silloin on paras poistaa itsensä suhteesta ja antaa puolison jatkaa valitsemallaan tiellä.
Useimmite, joskaan ei aina, sanoo mies vaimoaan pihtariksi. Mutta ovatko nämä miehet pysähtyneet oikeasti miettimään, miksi se seksi ei vaimolle maistu? Tuleeko teille mitä kaikkea mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat haluttoma myös!
En tiedä kävikö mies silloin vieraissa, mutta itkin monesti yöllä kun halusin niin miestäni. Ei mitään!
Ja voin kertoa. olin hoikka ja kaunis todellakin.(mikä ei oikeesti kuulu tähän). Meillä normaalisti kova drive ja seksi on upeeta. Mutta ei vaan miehelle sillon maistunut.
Mutta siinä on se ero että jos mies ei halua, se johtuu naisesta. Jos nainen ei halua, sekin johtuu naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Useimmite, joskaan ei aina, sanoo mies vaimoaan pihtariksi. Mutta ovatko nämä miehet pysähtyneet oikeasti miettimään, miksi se seksi ei vaimolle maistu? Tuleeko teille mitä kaikkea mieleen?
Hyvä idea hei! Kysyy siltä vaikka et mistä se tykkäis ja tekee sit niitä juttuja, niin sit se innostuu taas harrastamaan ja ongelma onkin ratkaistu! Ajatella et tää olikin näin helppo homma, miten me ei tajuttu! :)
Mutta siinä on se ero että jos mies ei halua, se johtuu naisesta. Jos nainen ei halua, sekin johtuu naisesta.
voihan se olla, että johtuikin toisesta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko antanut vaimollesi orgasmeja" narratiivi natisee liitoksistaan siinä vaiheessa kun muistellaan kuinka halukas ja orgasmeja saava se tuleva vaimo oli suhteen alkuvaiheessa. Ja sitten, yks- kaks, mies menetti kaikki seksitaitonsa. Uskottavaa? No ei ole.
Samoin tuo maalitolppien siirtely, tutulta kuulostaa. Samoin kuin tuo että työviikolla on liian väsynyt, ja viikonlopuksi järjestetään jotakin sellaista toimintaa että varmasti väsyy eikä silloin tietenkään jaksa. Todellisuudessa ne ovat vain peitetoimintoja seksin välttelylle.
Edelleen elää ja voi hyvin ajattelu jonka mukaan:
-Naisen haluttomuus on miehen syy.
-Miehen haluttomuus on miehen syy.
Riippuu keneltä kysytään. Jos teiltä miehiltä kysytään niin vikahan on aina naisessa. Jos nainen halua, nainen siirtelee maalitolppia. Jos mies ei halua, nainen on vanha, lihava tai muuten vaan ällöttävä.
Ei haluttomuus tarkoita sitä, että siirrellään maalitolppia. Se on usein vaan kätevä tekosyy vältellä seksiä ja puolisoa.
Syitä haluttomuuteen on molemmilla sukupuolilla useita. Hormonaalisia, emotionaalisia, stressiin, ikääntymiseen, jne. liittyviä. Ja ihan validi syy on myös se, että kumppani lihoo 40 kg, eikä pidä lainkaan itsestään huolta. Tämä voi tapahtua sekä naiselle että miehelle.
Usein ihmiset ovat itse jokseenkin jäävejä analysoimaan oman parisuhteensa haluttomuuden syitä ja seurauksia. Silti, tällä heuristiikalla mennään, koska parempaakaan ei ole tarjolla. Pariterapia voi vähän auttaa, mutta tutkitusti kaikkein tehottomin terapiamuoto. Exäni on ex ihan syystä. Ihmiset muuttuvat, ja joskus vaihtamalla paranee (ei aina).
Niin siis naiset ovat jäävejä arvioimaan omaa parisuhteensa haluttomuutta, sitä tarkoitat. Te miehethän olette omanne analysoineet hyvinkin perusteellisesti, ja analyysin tulos on luettavissa tässäkin ketjussa.
Niin kenessä se vika olikaan?
Hohhoijaa. Tämän on pakko olla joku provo.
Vierailija kirjoitti:
Hormonit, jonkinasteinen aseksuaalisuus tai matala libido, parisuhteen muut ongelmat, masennus, tietyt sairaudet/lääkkeet, jne.
Aika vaikeaa sitä on toisen pään sisälle mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonit, jonkinasteinen aseksuaalisuus tai matala libido, parisuhteen muut ongelmat, masennus, tietyt sairaudet/lääkkeet, jne.
Aika vaikeaa sitä on toisen pään sisälle mennä.
Paitsi jos se haluton on mies. Silloin se haluttomuus voi johtua ihan naisen iästä ja tämä on teille ihan "perusbiologiaa".
Olisi kyllä hienoa olla mies. Seksittömän liitonkin voi laittaa naisen aseksuaalisuuden, hormonien tai matalan libidon syyksi.
Naisena minulla ei ole tuollaista ylellisyyttä. Tämäkin ketju kuten niin moni muu ketju vahvistaa jälleen kerran sen minkä jo tiesinkin. Mieheni ei halua minua enää koska minäkin ikäännyin. Perusbiologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hienoa olla mies. Seksittömän liitonkin voi laittaa naisen aseksuaalisuuden, hormonien tai matalan libidon syyksi.
Naisena minulla ei ole tuollaista ylellisyyttä. Tämäkin ketju kuten niin moni muu ketju vahvistaa jälleen kerran sen minkä jo tiesinkin. Mieheni ei halua minua enää koska minäkin ikäännyin. Perusbiologiaa.
Ollaan kaikki tosi pahoilllaan, että miehesi ei halua sinua. Toivottavasti olet löytänyt tästä keskustelusta joitakin eväitä myös vaikuttaa tilanteeseen.
Voitko kuitenkin vähän löysätä nyörejä? Tuntuu että tulet tänne purkamaan vihaasi ja kärkkäästi käännät kaikki asiat päälaelleen. Toivon, että löydät avun tilanteeseesi, mutta me muut emme ole syyllisiä epäonneesi. Ehkä kannattaisi mennä puhumaan ammattilaiselle asiasta? Meinaan, tuo viha alkaa vähän pulputa yli...
Miksi ajattelet, että naisen orgasmi olisi miehen vastuulla? Miksei nainen auta itse itseään?