Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksin puute avioliitossa

Vierailija
09.04.2026 |

Otsikon mukaan. Seksin puute ahdistaa. Kaksi lasta on, mutta nuo ongelmat haluissa alkoi kyllä jo ennen ensimmäisen syntymää ja ovat vain sittemmin pahentuneet. Tänä vuonna ehkä muutaman kerran ollut seksiä.

Enkä nyt tarkoita pelkästään yhdyntää, vaan muunkinlaista läheisyyttä. Vaimo on välillä etäinen, välillä vähemmän, mutta usein tuntuu että vain minun mieliksi suutelee yms. läheisyyttä ottaa.

Ymmärrän että lapset ja kodinhoito vie voimia, mutta vähintään yhtä paljon minä teen, kodinhoitoa oikeasti vaimoa enemmän, vaikka käyn myös 40 h/vk töissä.

Asiasta on kyllä keskusteltu monena iltana, mutta se keskustelu vain kiertää aina samaa rataa. Minua halutta aina, ja olen tehnyt selväksi että saa tulla iholle milloin vaan, mutta hän ei koskaan tee aloitetta.

Omien sanojensa mukaan haluaa yrittää enemmän aikaa saada meille ja rakastaa ja haluaisi yms, mutta kuitenkin aina kun olisi mahdollisuus väsyttää liikaa, ei jaksa, kiinnosta, ei vain haluta jne...

Muut naiset ei kiinnosta minua, ja itseäni tyydytän melko usein, mutta eihän se puolison läheisyyttä korvaa. Mitä tässä nyt oikein voi tehdä?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä seksi on joka naiselle erilaista. Tuntuu, että kirjo tuossa on todella laaja. 

Kun tapaa uuden naisen ei voi etukäteen tietää millaisesta kosketuksesta juuri tämä nainen pitää. 

On vaan aistittava naista herkkyydellä ja kuunneltava mikä tuntuisi tästä yksilöstä hyvältä. Jos nainen puolestaan feikkaa, niin saa syyttää jatkossa vain itseään jos saa huonoa seksiä. 

Vierailija
22/94 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioitko muuten häntä? Vie hänet ravintolaan? Pieni matka kylpylään voisi auttaa rentoutumaan. Vie kukkia. Anna hierontaa. Käytä kaikki mahdolliset keinot. Entä onko teillä hyvä kommunikaatio? Pystyttekö puhua avoimesti seksistä? Entä jotain seksileluja makkariin?

Miksi tälle annettu näin paljon alapeukkuja? Tuli itse ehdottamaan samaa. Kyllä arjessa pitää näkyä se rakkaus sanoin, ja teoin, jotta nainen jaksaa syttyä. Jos mies vain vonkaa seksiä, niin se saattaa vain ärsyttää ruuhkavuosissa rypevää naista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde meneen älä jää roikkumaan,tilanne vaan heikkenee.

Vierailija
24/94 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa miehet HYVÄÄ seksiä naiselle, niin johan kelpaa. Eikä tuota typerää miesten niin suosimaan "minä ja muna juttua" syyttääkää itseänne te miehet, jotka puhuvat vain panosta ja  van siitä. 

Sitä saa mitä pelaa!

Mikä sitten lienee se hyvän seksin määritelmä nyky naiselle ?  Ennen naiset valittelivat hellyyden puutetta seksissä . Nyt tuntuu siltä, että miehen pitäis olla joku dominoiva peto , joka viis välittää naisen tunteista ja hellyydestä. 

Sun täytyy integroitua sun maskuliinisuuteen niin pitkälle että tiedät missä itse liikut tuolla akselillla. Sun suoritus ei saa olla performanssi jossa yrität dominoida ja alfailla, eikä se saa myöskään olla sellanen että ylikuuntelevalla asenteella esität "tunnemiestä" jos et sellainen ole. Kun saat kiinni omasta autenttisesta frekvenssistä sänkyhommissa, niin tiedät heti onko nainen sulle sopiva vai ei. Ja sitten et myöskään joudu tilanteeseen jossa joudut lopun ikääsi esittämään makuukammarin puolella. 

Tosi moni nainen valittaa että miehet ei ota heidän tarpeitaan huomioon riittävästi. Ja sit on ne naiset jotka unelmoi että mies vaan ottais eikä kyselisi. Etsi sellainen joka sopii sun seksuaaliseen profiiliin. Voit käydä omaa seksuaalisuuttasi läpi ja miettiä mihin sijoitut seuraavilla akseleilla:

Rakastelu vs. Paneminen
Dominoiminen vs. Alistuminen
Ihmiskohtaaminen vs. Objektifiointi
Henkevyys vs. Maalisuus
Kukasta kukkaan vs. Yksikumppanisuus
Tunteet vs. Vietit
Ulkonäkökeskeisyys vs. Ei-ulkonäkökeskeisyys

Tällä tavalla saat sitten sen mielikuvan millaisiin tarpeisiin kumppanin olisi vastattava. Etkä itsse sitten joudu tyytymään kompromissiin. Samalla sitten sitä toistakin on helpompi miellyttää kun se on samalla taajuudella.

Vierailija
25/94 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitko muuten häntä? Vie hänet ravintolaan? Pieni matka kylpylään voisi auttaa rentoutumaan. Vie kukkia. Anna hierontaa. Käytä kaikki mahdolliset keinot. Entä onko teillä hyvä kommunikaatio? Pystyttekö puhua avoimesti seksistä? Entä jotain seksileluja makkariin?

Miksi tälle annettu näin paljon alapeukkuja? Tuli itse ehdottamaan samaa. Kyllä arjessa pitää näkyä se rakkaus sanoin, ja teoin, jotta nainen jaksaa syttyä. Jos mies vain vonkaa seksiä, niin se saattaa vain ärsyttää ruuhkavuosissa rypevää naista. 

Lue kommentit jotka tuli sen jälkeen, niin asia selviää sinulle.

Vierailija
26/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan valintakysymys jääkö ilman vai.

Vierailija
27/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jossain vaiheessa huomaat, että tuon voi myös ulkoistaa. Seksiä voi siis ostaa. Kokeile, voit yllättyä

Vierailija
28/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa miehet HYVÄÄ seksiä naiselle, niin johan kelpaa. Eikä tuota typerää miesten niin suosimaan "minä ja muna juttua" syyttääkää itseänne te miehet, jotka puhuvat vain panosta ja  van siitä. 

Sitä saa mitä pelaa!

Mikä sitten lienee se hyvän seksin määritelmä nyky naiselle ?  Ennen naiset valittelivat hellyyden puutetta seksissä . Nyt tuntuu siltä, että miehen pitäis olla joku dominoiva peto , joka viis välittää naisen tunteista ja hellyydestä. 

"en ole saanut vuosiin orgasmia yhdynnässä sinun kanssasi".  Kysyin etkö nuolemalla ja muuten, tuohon en saanut vastausta.  Eli tuosta päätellen joku antaa ne pano orgasmit.

Vierailija
29/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "seksileluja makkariin" ohje tuli käytännössä testatuksi kun oma avioliittoni oli samassa tilanteessa kuin tuo Ap: n on hyvää vauhtia menemässä. Sauva muutti tilanteen, sitä ei voi kieltää, rouva semmoisen halusi. Muutos oli selvä. Sitä ennen seksiä saattoi hyvällä tuurilla olla kerran kuukaudessa. Sauvasuristimen hommaamisen jälkeen ehkä kaksi kertaa avioliiton päättymiseen asti joka tapahtui noin 3 vuotta myöhemmin. Niin että muutos tuli seksielämään.

Tääkin on kaksipiippuinen homma. 

Toisaalta seksilelut ja kokeilut voi hyvinkin antaa sitä lisäpotkua ja piristystä mitä suhde tarvitsee. Sitä en kiistä.

Toisaalta kuvittele olevasi (niin kuin Ap) 40 t./vko töissä, teet yli puolet kotitöistä, selkeesti välität sun naisesta, et halua muita. Kuuntelet ja oot valmis keskustelemaan jotta seksielämä elpyy. Ja sit näät että sun munankin korvaa joku suurtehosuristin ja keinolerssi. Ja sit kun naisesi on nauttinut, niin sit on sullakin mahis saada sille sun omalle seksuaaliselle tarpeelle tyydytys. Toi on mun mielestä todella nöyryyttävä tilanne. 

Miettikää asiaa toisin päin. Miltä tuntuisi olla nainen vastaavassa tilanteessa? Ostaisitko miehellesi tiukan keinopillun jotta hän voi nauttia, ja sitten sen jälkeen sinäkin voisit kelvata, kun mies on tarpeeksi saanut sitä vempainta?

Seksittömyys suhteessa on niin petollista, koska se menee itsetuntoon ja omanarvontuntoon. Ja tavoite ei ole saada pelkästään seksi kulkemaan suhteessa, vaan säilyttää oma itsekunnioitus. Ymmärrän että tässä esitetyt vaihtoehdot ovat kärjistettyjä, mutta halusin nostaa tän pointin esille.

Hyvä pointti. Kokemusta on molemmista tapauksista. Satisfyer ja dildo on tuonut lisäpotkua makkariin, ja olen niiden avulla saanut hieman estyneen naisen kokeilemaan uusia juttuja. Yksi kiimaisimmista sessioista lähiaikoina oli, kun istuttiin sängyllä vastakkain, ja hoideltiin kumpikin itseämme leluilla. Voi kuulostaa hassulta, mutta toimi. Antoi jopa laueta suuhun, mitä ei yleensä tee.

Myös se kun nainen on sylissä, ja saan häne  sormi/satisfyer yhdistelmällä oikein kiemurtelemaan on ainakin itselleni todella kiihottavaa. 

Valitettavasti kokemusta on myös naisesta, joka pelkästään suristeli itseään, vaikka lelun oli tarkoitus piristää yhteistä sekaielämää. Käsitys seksistä oli se, että teki itselleen orkun ja jäi passiivisena makaamaan, ideana että voin sitten yhtyä häneen. Tämä mitenkään haluja ilmaisematta, päin vastoin. Ja usein keskeytti homman, jos pumppasin pidempään kuin 5 min... ja kyseessä oli nainen, joka oli nuoruuden tyttöystäväni, ja seksielämä alkoi hänen aloitteestaan ahnaalla suihinotolla, ja oli silloin todella villi. Kakkostakin sain ennen kuin olin edes täysi-ikäinen.

Kovasti tuttavapiirissä ihmettelivät, että miksi suhde päättyi :D Miksiköhän. Tuollainen muuto  antaa kumppanille signaalin, että olet täyttä roskaa, ja olen vaan käytännön pakosta kanssasi.

Vierailija
30/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi tietää, mutta luulen, että moni tälläkin palstalla on em. asioita kokeillut ilman muutosta parisuhteessa. Ja tyypillisesti se menee aina niin, että haluttomalle naiselle pitää tarjota hierontaa, matkoja ja kylpylöitä. Haluton mies on sika, ja se pitää jättää. 

Kokemusta on myös maalitolppien siirtelystä. "Voidaan harrastaa seksiä sitten kun lapset ovat isompia" -> "Voidaan harrastaa seksiä sitten kun on okt, lapset ovat jo niin isoja, että tajuavat mitä tapahtuu" -> fast forward to asuntolaina ja omakotitalo -> "Sori ei vaan huvita"

Niih. Ja siis kyseessä sama ihminen, jonka kanssa pantiin raivokkaasti lukion kellarissa, kaverin kotibileissä, kesätyöpaikan pahvilaatikkokasan päällä, jne. Ilman rahaa tai kylpylälomia.

Vierailija
31/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa kysy jo, että onko naisella hormonaalinen ehkäisy? Lisäisin tähän vielä, että minkä ikäisiä lapset ovat, ja imettääkö vielä?

Vierailija
32/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun seksiä oli, teitkö aina vaimollesi orgasmin? 

Vierailija
33/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika Rahikaisella. Käyn vieraissa, kun rouvaa ei enää kiinnosta ja aina väsyttää. Tosin vapaalla ei sovi tietenkään levätä vaan himoirheillaan tai keksitään muuta puuhaa.

Ilmoitin haluttomalle vaimolleni, että minulla on seksiä joka tapauksessa, joko kotona tai muualla, hän saa päättää. Nyt on muualla nuoremman rakastajattaren kanssa. 

Vierailija
34/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt hellyyttä ja läheisyyttä on. Sehän ei silti tarkoita, että toista kiinnostaisi seksi.

Vierailija
35/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko antanut vaimollesi orgasmeja" narratiivi natisee liitoksistaan siinä vaiheessa kun muistellaan kuinka halukas ja orgasmeja saava se tuleva vaimo oli suhteen alkuvaiheessa. Ja sitten, yks- kaks, mies menetti kaikki seksitaitonsa. Uskottavaa? No ei ole. 

Samoin tuo maalitolppien siirtely, tutulta kuulostaa. Samoin kuin tuo että työviikolla on liian väsynyt, ja viikonlopuksi järjestetään jotakin sellaista toimintaa että varmasti väsyy eikä silloin tietenkään jaksa. Todellisuudessa ne ovat vain peitetoimintoja seksin välttelylle.

Edelleen elää ja voi hyvin ajattelu jonka mukaan:

-Naisen haluttomuus on miehen syy.

-Miehen haluttomuus on miehen syy.

Vierailija
36/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko antanut vaimollesi orgasmeja" narratiivi natisee liitoksistaan siinä vaiheessa kun muistellaan kuinka halukas ja orgasmeja saava se tuleva vaimo oli suhteen alkuvaiheessa. Ja sitten, yks- kaks, mies menetti kaikki seksitaitonsa. Uskottavaa? No ei ole. 

Jospa niitä orgasmeja ei TULLUTKAAN edes suhteen alkuvaiheessa, ehkä nainen feikkasi kun halusi boostata sinua, tai ei tosiaan saanutkaan, vaan luuli asiantilan paranevan. Olihan hän kai rakastunut.

Ai niin MINUN kanssani saa jokainen...

Vierailija
37/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi tietää, mutta luulen, että moni tälläkin palstalla on em. asioita kokeillut ilman muutosta parisuhteessa. Ja tyypillisesti se menee aina niin, että haluttomalle naiselle pitää tarjota hierontaa, matkoja ja kylpylöitä. Haluton mies on sika, ja se pitää jättää. 

Kokemusta on myös maalitolppien siirtelystä. "Voidaan harrastaa seksiä sitten kun lapset ovat isompia" -> "Voidaan harrastaa seksiä sitten kun on okt, lapset ovat jo niin isoja, että tajuavat mitä tapahtuu" -> fast forward to asuntolaina ja omakotitalo -> "Sori ei vaan huvita"

Niih. Ja siis kyseessä sama ihminen, jonka kanssa pantiin raivokkaasti lukion kellarissa, kaverin kotibileissä, kesätyöpaikan pahvilaatikkokasan päällä, jne. Ilman rahaa tai kylpylälomia.

Sama kokemus. - Mun toisessa pitkässä suhteessa emäntä oli täysi villipeto kunnes päätettiin toteuttaa unelma yhteisestä talosta maalla. Muuton jälkeen kesti kolme viikkoa, niin halut lakkasi ja alkoi maalitolppien siirtely "Kunhan talo on valmis" jne. Sitten kohdassa 4,5v. lipsautti vahingossa yhden asian, ja sitten kun keskusteltiin siitä niin tunnusti että oli maannut useiden miesten kanssa meidän suhteen alkuaikoina. Sitten tyhmänä tietenkin koitin antaa anteeksi koska "lapset" tai "meillä on talo". Tuolloin seksiä oli hiukan enemmän, eli vissiin koitti lepyttää minua. Sitten suhteen kohdassa 6v. kaikki taas loppui ja alkoi maalitolppien siirtely. Sitten huomasin myös epäselvää käytöstä, ja kun selvitin asiaa, niin oli alkanut taas pettämään. Joten tällä kertaa hänelle koitti sitten se hetki että muuttaa pois yhteisestä kodista. Ja sittenkun hän pääsi omilleen, niin ajautui velkoihin ja riippuvuuksiin, ja sitten aneli päästä takaisin. Mutta sillä kertaa ei valitettavasti ovi oli jo pysyvästi kiinni.

Vierailija
38/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin tuo maalitolppien siirtely, tutulta kuulostaa. Samoin kuin tuo että työviikolla on liian väsynyt, ja viikonlopuksi järjestetään jotakin sellaista toimintaa että varmasti väsyy eikä silloin tietenkään jaksa. Todellisuudessa ne ovat vain peitetoimintoja seksin välttelylle.

Edelleen elää ja voi hyvin ajattelu jonka mukaan:

-Naisen haluttomuus on miehen syy.

-Miehen haluttomuus on miehen syy.

Riippuu keneltä kysytään. Jos teiltä miehiltä kysytään niin vikahan on aina naisessa. Jos nainen halua, nainen siirtelee maalitolppia. Jos mies ei halua, nainen on vanha, lihava tai muuten vaan ällöttävä. 

Vierailija
39/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa niitä orgasmeja ei TULLUTKAAN edes suhteen alkuvaiheessa, ehkä nainen feikkasi kun halusi boostata sinua, tai ei tosiaan saanutkaan, vaan luuli asiantilan paranevan. Olihan hän kai rakastunut.

Tää narratiivi natisee liitoksissaan vielä kovaäänisemmin kun tajuaa että sama nainen jolle sinä rahoitat talot, kuuntelet stressit, hierot hartijat ja viet treffeille sanoo sulle ettet kelpaa mihinkään ja teet kaiken väärin...

...ja sit antaa itsensä ilman mitään vastikkeita ja vaatimuksia jollekin täysin pystymetsästä poimitulle äijälle laivalla tai baarissa. Ja vielä nauttii siitä.

Vierailija
40/94 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää narratiivi natisee liitoksissaan vielä kovaäänisemmin kun tajuaa että sama nainen jolle sinä rahoitat talot, kuuntelet stressit, hierot hartijat ja viet treffeille sanoo sulle ettet kelpaa mihinkään ja teet kaiken väärin...

...ja sit antaa itsensä ilman mitään vastikkeita ja vaatimuksia jollekin täysin pystymetsästä poimitulle äijälle laivalla tai baarissa. Ja vielä nauttii siitä.

Sitähän voi itse kukin tykönänsä miettiä että kumpi noista miehistä haluaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi