kutsu hääparin vihkitilaisuuteen?
Onko miten tavallista että saa kutsun pelkästään hääparin vihkitilaisuuteen kirkkoon? varsinainen hääjuhla ystäväville myöhemmin toisella paikkakunnalla. miten toimin?
Kommentit (47)
Huomaan ärtyväni aiheesta, että kutsutaan vaan kirkkoon eli siis kaikelle yleisölle joka tapauksessa vapaaseen tilaisuuteen, eikä siihen yhteiseen juhlaan.
Ehkä mä muistaisin pariskuntaa kortilla ja jättäisin menemättä kirkkoon. Eihän se show kauan edes kestä, että en todellakaan matkustelis mihinkään vartin takia pyhä leningissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä "en osta lahjaa jos en pääse syömään häihin"-asenteesta, tarina elävästä elämästä.
Meitä on neljä veljestä. Kaikki ihan töissä käyviä, eikä mitään ihan persaukisia, vaan tavallista keskituloista sakkia.
Yksi veljistä täytti 50v, joten me muut kolme sovittiin että pidetään sankarille saunailta nyyttäritarjoiluineen, kulut jaetaan meidän kolmen kesken.
Vieraina me veljekset puolisoineen. Ok.
Kun tarjoilut oli ostettu, yhteiskustannusten määrä oli 210€, eli 70€ per veli. Yksi veli sitten vetäytyi juhlista hinnan kuultuaan, koska hänen puoliso ei päässytkään tulemaan. Kuulema tosi kallista, hän ei rupea 70 euroa maksamaan kun ei mitenkään pysty syömään tai juomaan koko rahan edestä! Jos olisivat tulleet kahdestaan, 35€/hlö olisi ollut siedettävä summa maksaa.
Kyllä mä olen aina pitänyt tätä veljeä nuukana paskana, mutta en tiennyt että on kaiken lisäksi myös idiootti.
Usein se synttärisankari itse järjestää ne juhlat ja kutsuu vieraat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se sitten normaalia on, itse olin pelkässä vihkitilaisuudessa ja olen sentään morsiamen isä. Ymmärsin jäädä myös takapenkkiin, en tiedä huomasiko hääpari edes minua.
Tuli paha mieli sun puolesta (jos et itse ole omalla käytökselläsi tuota aiheuttanut).
Tietenkin on itse sössinyt tilaisuutensa. Eihän tuota muu selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään kirkkoon ei voi hääpari edes ketåän kutsua, sillä kirkon tila ja ovet ovat kaikille avoimet ja kuka tahansa, milloin tahansa voi kirkkoon tulla.
Älä saivartelu. Mistä sen käytännössä tietää, että Sirpa ja Jorma vihitään Tuusulan vanhassa kirkossa heinäkuun ensimmäisenä lauantaina klo 14, jos ne ei siitä itse tiedota?
Mikä muiten on Tuusulan uusi kirkko?
Riippuu siitä, miten pitkän vihkimisen valitsevat ja miten pitkä matka kirkkoon on.
Vihkimiseen voi valita kolme eri pituista, joista lyhin on noin 20 minuuttia ja pitempi noin 45 minuuttia.
Jos vihkiminen tapahtuisi kotikaupungissani ja matkaa muutamia kilometrejä kodistani menisin, mutta en enää 50 km saati sitä pidemmälle. En ainakaan lyhyen seremonian vuoksi ja se pitää hääparin myös tajuta matkakustannuksienkin vuoksi.
Niinpä kiittäisin kutsusta ja ottaisin osaa tai kiittäisin kutsusta, enkä ottaisi osaa.
Häälahjan voisin antaa, mutta lahjan arvo sen mukaan miten läheisiä ovat minulle. Jos joku keräisi kimppalahjaa varten rahaa antaisin muutaman kympin.
Sinne vaan ja painat kaasoja sakastissa raivolla.
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisista häistä.