Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulisit tekeväsi, jos voittaisit loton päävoiton?

Vierailija
09.04.2026 |

Jatkuisiko elämä täällä stereotyyppisellä suomalaisella "maksettiin velat pois ja ostettiin vähän parempi auto, muuten jatketaan elämää kuten ennenkin" -meiningillä." (vaikka eihän näistä väitteistä tietenkään tiedä, että pitävätkö oikeasti paikkansa). Vai meniskö oma ja mahdollisen perheen elämä kokonaan uusiksi.  Vai jotain aivan muuta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraisisin

Vierailija
22/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki kuinka suuri se olisi, mutta varmasti ostaisin uuden asunnon ja auton. Varmasti sijoitettavaksi riittäisi osa.

Sitten riippuen voiton suuruudesta miettisin, jättäytyisinkö jo töistä pois. Ikä on kuitenkin jo 50 paremmalla puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin työt, matkustelisin ympäriinsä ja tekisin päivät mitä mieleen sattuu tulemaan.

Vierailija
24/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin iiison talon ja täyttäisin sen kissoilla.

Vierailija
25/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässisin jo eläkkeelle, rahan takia täällå roikun. 

Ostaisin käytetyn purjeveneen ja jäisin töistä pois. Ostaisin rahasto-osuuksia ja molemlille lapsille kivan pikkukaksion. Ne kertoisivat että "omistaja on ulkomailla ja saan asua halvalla" mutta oikeasti olisivat itse omistajia.  Saisivat kumpikin 150t opiskelurahaa ja kämpän. Vaimon kanssa mentäis lomaselle

Vierailija
26/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä summasta. Jos on iso summa, voi laittaa elämäänsä uusiksi kunnolla. Pienempi summa menee säästöön ja elämä jatkuu kuten ennenkin.

Päävoitto

Vierailija
27/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin käytetyn purjeveneen ja jäisin töistä pois. Ostaisin rahasto-osuuksia ja molemlille lapsille kivan pikkukaksion. Ne kertoisivat että "omistaja on ulkomailla ja saan asua halvalla" mutta oikeasti olisivat itse omistajia.  Saisivat kumpikin 150t opiskelurahaa ja kämpän. Vaimon kanssa mentäis lomaselle

Kannattaisi ostaa enemmin osinkoa maksavia osakkeita, tai ETFiä. 

Monelle sijoittamiseen tottumattomalle arvonnousu ei ole hyvä tapa "tienata", koska silloin pitäisi jaksaa perehtyä myös oikeaan myyntihetkeen ja verosuunnitteluun. Eli ns. portfolion trimmaamiseen. Osingot on helpompi tapa saada automaattisesti tulovirtaa sijoituksista. 

Vierailija
28/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti muutto johonkin lämpöisempään ja aurinkoisempaan maahan.

Eikä ikinä enää työntekoa. Keksin kyllä muutakin elämän sisältöä.

Vierailija
29/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu summasta. Jos joku miljoona, niin ostaisin meille asunnon ja eläisin hieman leveämmin kuin nyt. Jos joku eurojackpotti, niin lopettaisin työt ja ryhtyisin kotirouvaksi. 

Vierailija
30/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maalauttaa jollain ammattitaiteilijalla taulun johon tulisi misty niminen fiktiivinen hahmo.

Vierailija
31/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin metsää. Ja suojelisin sen.

Vierailija
32/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytä vaihtaa autoa koska nykyinen toimii ja muutenkin mulla on jo kaikki mitä olen halunnutkin ostaa joten en tiedä mitä tekisin.

Vierailija
33/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin isompaan, lämpimämpään asuntoon. Tarjoaisin kunnon loman kaikille minua auttaneille sukulaisille. En ostelisi autoa, mökkiä enkä mitään överijuttuja. Paremman tason arkielämää vaan ja vanheneville vanhemmille mitä palveluja sattuvatkaan tarvitsemaan.

Vierailija
34/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että ajattelet myös läheisiä. Joskus kyselin, nykyisin jo ex, että mitä hän tekisi jos voittaisi. No, eipä sieltä tullut mitään ajatuksia lapsille tai muille läheisille. 

Vierailija
35/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisen summan voittaisi, jos puhutaan useista miljoonista, niin hankkisin ensiksi asunnot Suomesta ja ulkomailta, sijoittaisin niin ettei tarvitse tehdä enää töitä lopunikänä. 

Jos minä saisin miljoonia, minun ei edes tarvitsisi sijoittaa niitä voidakseni jättää työt pois. Mutta varmaan sijoittaisin silti. Työt jättäisin, jos saisin edes 100 000 euroa. 

Vierailija
36/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin työt välittömästi. Varaisin ajat kaikille tarpeellisille yksityislääkäreille, ja tarvittaviin tutkimuksiin, että saisin oikean hoidon kivuilleni.

Ja sitten rakennuttaisin talooni 1 ison lisähuoneen, kylpyhuoneen ja sisävessan, sekä lämpimän ullakon. 

Välillä reissaisin asuntoautolla Lapissa ja lähimaissa, mutta muuten viihtyisin kotona elämäni loppuun saakka.

Vierailija
37/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin tästä samasta talosta myynnissä 4 h asunnon. Siinä olisi näköala järvelle ja ei seinänaapureita.

Vierailija
38/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin omakustanteen kolmesta  kirjoittamastani   tarinasta , pituudet 230-300 sivua. ja rahottaisin parhaan ystäväni käsiksen kirjaksi painamisen. lahjoittain eläinsuojelulle jonkin verran.  Palkkaisin autokuskin, vuokrasin  auton ja  lähtisin kaverin kanssa käymään meren rannalla, ehkä ajettasiin joku saaristoristeilykin. Kaverin suurin haave on nähdä meri,  ikää 85v.

Vierailija
39/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin loton päävoiton 14 vuotta sitten. Se oli 660000 euroa. No ostin asunnon ja auton ja sitten olen elellyt normaalisti. En ole kovin paljon matkustellut edes. Kävin portugalissa  10 v sitten ja sitten karibian risteilyllä 2 v sitten ja norjassa kävin kalastusreissulla viime vuonna. Muuten en ole ulkomailla ollut.

Vierailija
40/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin työt, maksaisin asuntolainan pois ja miettisin sitten mitä alkaisin tehdä. Ja kun Veikkaus tekee sen perinteisen haastattelunsa, kommentoisin tietysti että ostan vähän nykyistä paremman perheauton ja teen kotona pikku remppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän