Jos joku kirjoittaa "joka Iikka" niin luetko sen LIKKA vai IIKKA?
Olettaen että iso I ja l ovat fontiltaan samat (täällä siis ei ole).
Kommentit (31)
Tässä sanonnassa tarkoitetaan iikkaa
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa joka likka. Tarkoittaa siis jokaista tyttölasta, ei mitään muuta. Mitä ihmettä sinä itse luulet, etkö osaa edes lukea?
Iikka on Iikka tai iikka. Fonteilla ei ole minulle merkitystä.
Erisnimistä tulee mieleeni vain Iikka Kangasniemi. Muuten ihan vain iikka, kun sana on keskellä virkettä. Se ei voi sekoittua minkään sanan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Erisnimistä tulee mieleeni vain Iikka Kangasniemi. Muuten ihan vain iikka, kun sana on keskellä virkettä. Se ei voi sekoittua minkään sanan kanssa.
Näyttelijä Iikka Forss myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa joka likka. Tarkoittaa siis jokaista tyttölasta, ei mitään muuta. Mitä ihmettä sinä itse luulet, etkö osaa edes lukea?
Sorry siitä! Pystytkö vielä hymyilemään tänään vai onko se sinulle täysin vieras asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi! Äidinkielen lehtori se siellä tavaa tekstiä : D
Vierailija kirjoitti:
Sanonnassa jotkut kirjoittaa "Iikan" isolla. Vastaavasti myös "Ei sitä ymmärrä Erkkikään".
Sitä minäkin ihmettelen mutta niin moni tekee. Mutta tarkoitin kyllä että sepä riippuu juuri siitä (jos nyt ajatellaan että oikeinkirjoitus on hallinnassa) mitä sanojen ympärillä on vai onko mitään.