Sukupuolen korjaaminen
"Tuoreen suomalaistutkimuksen mukaan nuorten sukupuolen vaihtamiseen tähtäävät hoidot eivät parantaneet, vaan heikensivät potilaiden mielenterveyttä.
Vastuullista olisi laittaa näin kyseenalaiset hoitomuodot välittömästi jäihin ja teettää tilanteesta perusteellinen arviointi.
Nuorten peruuttamattomien päätösten tietopohjan vahvistamisen lisäksi on varmistettava, ettei veronmaksajien ja sote-palveluiden rajallisia resursseja väärinkäytetä.
En ole nähnyt vielä ainoatakaan uutista tästä tutkimuksesta. Onko joku muu nähnyt?"
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi agendaan?
Mutta missä vastuu lapsista ja nuorista ja aikuisistakin!
Lisääntymiskykykin menee ja miten on edes nautinnon kanssa ommelluilla kokoon kyhätyillä vehkeillä.
Miten toisten päätökset vaikuttaa sun elämääsi????? Ei mitenkään ,joten tuki turpasi 👹👹👹👹
Verovaroin kustannettu vahingollinen kallis toimenpide.
Huomaan että olet melko aggressiivisena liikkeellä. Relax!
Sinä ole halkkuvana rakkikoirana liikkeellä. Jätä ihmiset rauhaan !!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Räyhääjät koittaa saada ketjun eli totuuden piiloon.
Pidä vaan kuivuneesta puutteessa olevasta kusiviivastasi huolta hölmö.
Ei sukupuolen vaihtamisella pidä mennä alakertaan, vaan yläkertaan, päähän. Mielisairaus on mielenhäiriö ja sukupuolen vaihtaminen on mielenhäiriö, sellainen sairaus, että hoito on aloitettava päästä, ei sukuelimistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sukupuolen vaihtamisella pidä mennä alakertaan, vaan yläkertaan, päähän. Mielisairaus on mielenhäiriö ja sukupuolen vaihtaminen on mielenhäiriö, sellainen sairaus, että hoito on aloitettava päästä, ei sukuelimistä.
kyllä, dysforia
Ja meillä on tottakai erilaisuutta, sukupuolen sisällä variaatiota. Ja siten äärimmäisen harvinaisia häiriöitä. Saa faktantarkastaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tätä ei sinunlaisilta moukilta kysytä... Lääkärit ,psygologit kyllä tietää paremmin kun sinä .
Nämä transraivoajat taitavat suoraan sanoen olla itse trans, mutta potevat tuollaista sisäistettyä transfobiaa, joka saattaa johtua esimerkiksi ankarista ja ahdasmielisistä uskonnollisista käsityksistä itsellä tai omalla lähipiirillä. Siksi kokevat uhkana muiden transitiot. Normaali-ihminen ei tuolla lailla ala transvahtimaan muita. Ovat olevinaan transsukupuolisten hyvinvoinnista huolissaan, mutta toivottelevat epäonnistuneita prosesseja heille silti pahantahtoisesti.
Sukupuolta ei voi vaihtaa, ainoastaan ulkoiset merkit muuttaa toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, ei kai täällä ole sukupuolivihaa.
Kyllä nuorilla on oikeus vaihtaa sukupuolensa sen mukaan miltä tuntuu.
Kansainväliset sopimukset, ja ihmisoikeus velvoittaa meitä auttamaan kaikkia sukupuolenvaihtajia.
Velvoittaa vahingoittamaan harhautettuja?
Jospa muutenkin ryhdyttäisiin Suomessa miettimään ihan itsekin , käyttämään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tätä ei sinunlaisilta moukilta kysytä... Lääkärit ,psygologit kyllä tietää paremmin kun sinä .
oikeinkirjoitus...
ja tiede. vilkaisehan tutkimusta.
Onko uutisissa? Ja vielä suomalaistutkimus...
Kiitos tutkijoille.
up
Mutta mitä seta saa edelleen kertoa lapsukaisille....
On käsittämätöntä miten seta saa mellastaa kouluissa ja kirkoissa. Valheineen.
Ottakaa vanhemmat kouluihin yhteyttä. Ei ole pakko osallistua.
Kuinka usein te muut mietitte omaa sukupuoltanne? Mä ehkä kerran kolmessa viikossa havahdun että jaa, niin tosiaan mä olen sukupuolta öö. Ei ole mulla mitenkään identiteettini perusta tai kivijalka tai minkäänlainen ohjenuora itseilmaisulle, pelkkä biologinen fakta.
Näitä eriäviä näkemyksiä ja mielipiteitä ei haluta kauheasti pitää esillä eikä antaa niille suurta näkyvyyttä. Kyllä näitä transkatujia on paljon maailmalla ja he pitävät sitä esillä omilla kanavillaan.
Ja nyt vielä on kynnystä nostettu ylemmäs, kun ei ihmisestä saa sanoa että hänellä on jokin häiriö. Dissosisaatiohäiriö, sukupuoli-identiteetin häiriö, mielenterveydellinen häiriö. Häiriö on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan psygologit. Kertoo kirjoittamisestasi jotain. Ehkä kannattaisi käydä koulua ja koulussa erityisesti oikeinkirjoitusta. Tuokin virhe todistaa, että teillä parafiileillä ei ole ensimmäistäkään todistetta siitä, etteikö sukupuolenvaihtaminen ole mielisairaus. Hoito on aloitettava päästä, ei sukuelimistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein te muut mietitte omaa sukupuoltanne? Mä ehkä kerran kolmessa viikossa havahdun että jaa, niin tosiaan mä olen sukupuolta öö. Ei ole mulla mitenkään identiteettini perusta tai kivijalka tai minkäänlainen ohjenuora itseilmaisulle, pelkkä biologinen fakta.
Hyvä kysymys. Silloin kun kroppa toimii ja pelittää eikä mistään erityisesti kolota niin sitä vain elää ja on. Jos kolotus kohdistuu jotenkin sukupuolittuneesti tyypillisesti, niin sitä toteaa että joo, nämä ovat näitä "naistenjuttuja" kun tuosta vihloo ja juilii.
Kannattaa lukea ajatuksella se tutkimus ja myös sen luotettavuuteen liittyvä kritiikki. Kyseessä ei ole luotettava koeasetelma eikä tarkastelussa mielenyerveyden ongelmat vaan palvelujen käyttö.
Törkeää jos yle esim ei uutisoi.