Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki hampaat pois monelta sydänleikkaukseen menevältä

Vierailija
07.04.2026 |

Ei mikään ihme sillä olen tavannut monia +50v ukkoja joiden mielestä hampaiden peseminen on turhaa hommaa. Tosin ei harvinaista edes alle 30v miesten kohdalla. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/acce2b91-7d81-4619-9f5a-afcb9656c921

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hemmetti miltä suun täytyy tuntua jos pesee vain pari kertaa viikossa.

Ihan hyvälle tuntuu. Sopivasti ruoan tai kahvin aromi kielessä ja ikenissä. Pari kertaa viikossa? Minulle riittää välillä kaksi kertaa kuukaudessa. Hammastikulla putsaan hammasväleistä pahimmat ruoan jätteet ja huuhtelen suun lämpimällä vedellä.

Vierailija
22/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt pesemään hampaita raskausaikana. Tai olisi pitänyt olla joka päivä uusista hammasharja. Mua oksetti käytetyn hammasharjan haju. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää näin miehen näkökulmasta (joka hoitaa hampaitaan) että miten te naiset voitte suudella miehiä tai olla heidän lähellään kun hengitys haisee hirveältä? Tiedän useammankin miehen joilla haisee hengitys useamman metrin päähän ja heidän lähellä ollessa täytyy välillä pidätellä hengitystä koska muuten alkaa oksettaa.   

Oletko varma ettei oma hengityksesi löyhkää? Et nimittäin sitä itse huomaa.

No muuttaako tämä kysymyksen perusluonnetta mihinkään vai pitikö vaan taas potkia palleille miestä.

Vierailija
24/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärit ovat kallistuneet aika lailla viimeisen kymmenen vuoden aikana. Myös toisinaan hoidon taso on vain tyydyttävää. 

Mitä tekemistä tuolla on sen kanssa ettei miehet edes viitsi pestä hampaitaan? Ainahan se on jonkun muun vika ettei hammasharja käy suussa. 

Eikös miesten taudit ole aina naisten syytä? Ei miestä voi vastuuttaa mistään!

Huono ruoka ja hygienia,  valvominen, juopottelu - toki naisten syytä.

Vierailija
25/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärit ovat kallistuneet aika lailla viimeisen kymmenen vuoden aikana. Myös toisinaan hoidon taso on vain tyydyttävää. 

Luulisi että sitä paremmin hoitaisi hampaitaan mutta ei... 

"emmää mitään hammasvälejä ole ikinä puhdistanut" 

Vierailija
26/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystynyt pesemään hampaita raskausaikana. Tai olisi pitänyt olla joka päivä uusista hammasharja. Mua oksetti käytetyn hammasharjan haju. 

Oli sitten pakko mennä lisääntymään?

Vierailija
27/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä tuolla on sen kanssa ettei miehet edes viitsi pestä hampaitaan? Ainahan se on jonkun muun vika ettei hammasharja käy suussa. 

Eikös miesten taudit ole aina naisten syytä? Ei miestä voi vastuuttaa mistään!

Huono ruoka ja hygienia,  valvominen, juopottelu - toki naisten syytä.

Unohdit vihervasemmiston ja julkisen sektorin syyttämisen 🏼

Vierailija
28/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää näin miehen näkökulmasta (joka hoitaa hampaitaan) että miten te naiset voitte suudella miehiä tai olla heidän lähellään kun hengitys haisee hirveältä? Tiedän useammankin miehen joilla haisee hengitys useamman metrin päähän ja heidän lähellä ollessa täytyy välillä pidätellä hengitystä koska muuten alkaa oksettaa.   

Oletko nähnyt jonkun suutelevan? 

En, mutta luulisi että kotona tekisivät jotain sellaista. Löytyikö nyt syy siihen miksi parisuhteet kariutuvat?

Aivan. Hyvä huomio.   Ja sexin loppuminen kans.  

Vierailija
29/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu varmaan monelta se leikkaus on?

Vierailija
30/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on ruokavalio eikä hampaiden hoito. Kun syö hiilihydraattikuonaa niin hampaat mätänee suuhun.

Vierailija
31/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli sitten pakko mennä lisääntymään?

Todennäköisesti hän ei voinut arvata tuota reaktiotaan ennen raskaaksi tulemistaan. Toki olisi vain pitänyt sisulla sinnitellä edes jotenkin ja yrittää pestä niitä hampaita.

Vierailija
32/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ nainen  ja  harjaan hampaat aamuin illoin ja silti oli tulehdus hammasjuuressa. Ei hammashygienia aina auta kun vanhenee... en edes ole vanha!!!!

Vierailija
33/33 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän sähköhammasharjat ovat tosi tehokkaat. Kun päivittäin harjaa  ei ikenet vuoda verta ja pysyy kalusto kunnossa.