Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulla asioiden tekemiseen niin kauan aikaa

Vierailija
31.07.2026 |

Esimerkiksi nyt tiedän, että kukat pitäisi kastella, mutta siihen menee pari päivää, että saan sen tehtyä. Ruuan valmistus ajatuksesta valmiiksi asti on ihan jumalaton urakka. Jo ylipäätään se, että saan päätettyä, mitä teen ruuaksi vaatii kamalasti energiaa. Suunnitelmia on kaikenlaisia, mutta niiden toteuttaminen on aika epätodennäköistä. Muutamaa taulua olen ollut laittamassa seinälle noin viisi vuotta. Juhlia  järjestäessäni, vaikka kuinka koitan aloittaa ajoissa, häärään paniikissa varttia ennen vieraiden saapumista. Joka kerta. Olen siis ihan akateemisesti koulutettu työssään pärjäävät ihminen. Toisaalta työn vaatimusten kasvaessa, haasteet kotona korostuvat. Saan kyllä kaiken pakollisen tehtyä ajallaan, mutta muuten. Tämä on kamalan kuormittavaa. Anteeksi, piti saada jonnekin avautua. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoakaan en näköjään osannut järjelliseen muotoon kirjoittaa. 

Ap

Vierailija
2/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun puhut itsestäsi niin se on TYÖSSÄNI pärjäävä eikä työssään

- Lauseenvastiketta ei näin selkeässä tapauksessa eroteta pilkulla: vaatimusten kasvaessa haasteet korostuvat. . . 

Vaikea uskoa akateemisuuteesi näiden takia. Yritäpä uudelleen. Siitä huolimatta: Veikkaukseni on, että olet LAISKA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan saa aloitettua. Asioita saa paljon aikaan kun aloittaa heti kun ajatus on pälkähtänyt päähän. 

Vierailija
4/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lauseenvastiketta ei näin selkeässä tapauksessa eroteta pilkulla: vaatimusten kasvaessa haasteet korostuvat. . . 

Vaikea uskoa akateemisuuteesi näiden takia. Yritäpä uudelleen. Siitä huolimatta: Veikkaukseni on, että olet LAISKA. 

Niitä eri sanoja kyllä tulee kun ennustava syöttö.  Enkä minäkään niitä ala korjailemaan jos ymmärrettävästi tulee.  Myös ne verenpainetta nostattavat Yhdyssanat joskus muuttaa.  Ja nytkin näkyi aloittavan ihan itse isolla alkukirjaimella tuon yhdyssana sanan.

Vierailija
5/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta?

Vierailija
6/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Adhd ja neurokirjolla siis ollaan kun on tuommoista. 

Vierailija
7/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä eri sanoja kyllä tulee kun ennustava syöttö.  Enkä minäkään niitä ala korjailemaan jos ymmärrettävästi tulee.  Myös ne verenpainetta nostattavat Yhdyssanat joskus muuttaa.  Ja nytkin näkyi aloittavan ihan itse isolla alkukirjaimella tuon yhdyssana sanan.

Joopajoo. Kaikenlaista ja silleen. Että hohhhoijaa.

Vierailija
8/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä asioista voitaisi keskustella saunan lauteilla jos tulet illalla.

t. koulutusta vaille valmis psykiatri

Vierailija
9/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos oikoluvusta. Näkisitpä millaisia lauserakennelmia tulee välillä potilastietojärjestelmään, kun ajatus muuttuu kesken lauseen. 

Ap

Vierailija
10/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä Adhd ja neurokirjolla siis ollaan kun on tuommoista. 

Joskus tiedustelin mahdollisuutta tutkimuksiin pääsystä, niin vastaus oli, ettei kannata, kun pärjään niin hyvin. Ehkä pitää uupua, niin sitten pääsee.

Onko sinulla ollut samanlaista? Oletko löytänyt hyviä keinoja arjenhallintaan?

Ap

Vierailija
11/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin aika nopeasti. Tekeminen pitää suunnitella tarkasti ettei tule turhia liikkeitä. Suorituksen jälkeen pääsee takaisin ihmiselle luonnolliseen asentoon.

T. Sohvan guru.

Vierailija
12/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen lievää kehitysvammaa, mutta olet hyvä juuri noin. Sinä riität. Sinä voimaannut. 

Vierailija
13/16 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toimin aika nopeasti. Tekeminen pitää suunnitella tarkasti ettei tule turhia liikkeitä. Suorituksen jälkeen pääsee takaisin ihmiselle luonnolliseen asentoon.

T. Sohvan guru.

Minäkin olen hyvä suunnittelemaan sohvalla luontaisessa asennossa, useita asioita yhtä aikaa, mutta siihen se usein jää. 

Ap

Vierailija
14/16 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on sama. Hänellä on add.

Vierailija
15/16 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sohvan guru.

Sama. Motivaationi on päästä sohvalle takaisin nopeasti, ja saada stressaavat tekijät nopeasti hoidettua. Oman hyvinvointini tähden teen asiat nopeasti.

Vierailija
16/16 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sohvan guru.

Sama. Motivaationi on päästä sohvalle takaisin nopeasti, ja saada stressaavat tekijät nopeasti hoidettua. Oman hyvinvointini tähden teen asiat nopeasti.

Tiedän kyllä, että näin kannattaisi tehdä. Hyvinä päivinä se onnistuu, mutta niitä on aika harvoin. Se vaatii kamalan paljon energiaa, että saa aloitettua. Miten siitä saisi tehtyä helpompaa? Joka päivä tuntuu selviytymistaistelulta. Masentunut en mielestäni ole, vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi