Ohuet, värjäämättömät ja nopeasti rasvoittuvat hiukset. Mitä shampoota käytätte?
Otsikossahan se yksi kysymys jo tulikin. Ärsyttää kun jo hiustenpesua seuraavana päivänä alkaa hiukset rasvoittua. Kuinka usein te joilla on vastaava hiuslaatu, pesette hiuksenne? En ole huomannu pesuvälin vaihtelulla mitään merkittävää vaikutusta omiin hiuksiin. Joka päivä en viitsisi pestä enkä pesekään, useimmiten kolme päivää väliä.
Onko teillä shampoosuosituksia tai muita vinkkejä tähän? Kiitos :)
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla peseminen.
Joo toi on yksi niksi, mutta minä en ehdi.
Sama. Ovesta pitää olla jo 5.30 menossa.
Minä ehdin vaikka lähtö on 5.00. Tärkeisiin asioihin saa kyllä järjestymään aikaa.
No hiukset eivät niin tärkeät ole että heräisin ennen neljää.
Eli et vaan halua ehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pitää vähintään joka toinen päivä pestä. Xz ei sisällä silikonia, mustikka on mieto jokapäiväiseen pesuun, koivu hieman tehokkaampi. Hoitoainetta vain hiusten latvoihin tai ei ollenkaan. Hiusten jatkuva laittaminen ja aineet rasvoittavat hiusta. Mieluummin nopea pesu ja nopea föönaus.
Korjaan ei koivu vaan omena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla peseminen.
Joo toi on yksi niksi, mutta minä en ehdi.
Sama. Ovesta pitää olla jo 5.30 menossa.
Minä ehdin vaikka lähtö on 5.00. Tärkeisiin asioihin saa kyllä järjestymään aikaa.
No hiukset eivät niin tärkeät ole että heräisin ennen neljää.
Eli et vaan halua ehtiä.
Miksi ihmeessä heräisin ennen neljää hiusten takia? Mitä iloa puhtaista hiuksista olisi kun saisin sydänkohtauksen?
Vierailija kirjoitti:
Hieno suomalainen shampoo. 😅
Mulla oli paksu tukka kunnes esivaihdevuodet iskivät täysillä. Pesin ennen Aussiella ym., sitten päänahka ilmoitti, ettei sovi enää + hiukset eivät näyttäneet kivalta pesun jälkeen. Kokeilin aikani eri shampoita, mutta parhaiten sopi toi klassikko.
Toi muuttui vuoden sisään niin, ettei toimi mulla enää vaan kuivattaa hiukset ihan roskaksi. Tällä hetkellä käytössä punainen Elvital. Ei yhtä hyvä eikä tee hiuksia ilmaviksi, mutta menettelee jotenkuten.
Vierailija kirjoitti:
Yhden lisäpäivän pesuun saan kun käytän hiuspohjan aamulla tätä:
Dr. Hauschka Silk Body Powder
Sopii myös herkälle hiuspohjalle.
Itse käytän tätä jo illalla, niin yön aikana hiukset ei rasvoitu niin paljon kuin ilman rasvoittuisi.
Eihän nuo edes ole erityisen nopeasti rasvoittuvat jos kolmekin päivää pystyy pitämään pesujen väliä. Pesen joka aamu koska tukka on juuresta näkyvästi likainen jo vuorokaudessa. Iltapäivään mennessä roikkuu siivuina päätä myöten. Lisäksi päänahka alkaa kutiamaan jos ei pese.
Pese hiukset joka toinen päivä rasvoittuvien hiusten shampoolla tai volume shampoolla. Pesupäivän aamuna (eli toinen päivä pesusta) laita kuivashampoota hiusten tyveen rasvaisuuden taltuttamiseksi ja hiusten kuohkeuttamiseksi. Tulee sitten muotoiluaineet pestyä pois eivätkä tuki hiuspohjaa päiväkausia.
Minulla on nopeasti rasvoittuvat ohuet hiukset. Rasvoittuminen alkoi teini-iässä ja jatkuu edelleen. Mikään ei ole auttanut, ei pesuvälin pidentäminen, sulfaatittomat, silikonittomat, palashampoot, apteekin shampoot, kampaamon shampoot, ruokavalion muutokset jne. Pakko pestä joka päivä, jos haluaa töihin tai ihmisten ilmoille mennä. Työttömänä pesuväli oli pidempi. Koska hiukset on pakko pestä joka päivä, käytän yleensä sulfaatitonta shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nopeasti rasvoittuvat ohuet hiukset. Rasvoittuminen alkoi teini-iässä ja jatkuu edelleen. Mikään ei ole auttanut, ei pesuvälin pidentäminen, sulfaatittomat, silikonittomat, palashampoot, apteekin shampoot, kampaamon shampoot, ruokavalion muutokset jne. Pakko pestä joka päivä, jos haluaa töihin tai ihmisten ilmoille mennä. Työttömänä pesuväli oli pidempi. Koska hiukset on pakko pestä joka päivä, käytän yleensä sulfaatitonta shampoota.
Aivan sama tilanne. Ainoa apu on permanentti, jolloin se hiuspohjan rasvaisuus ei heti näy. Joka toinen päivä on pakko pestä, ja silloinkin tulee kipeitä talipatteja päänahkaan. Pesen 2 kertaa peräkkäin. Joka päivä pitäisi pestä, että näyttäisi ja tuntuisi hyvältä. Myös iho on rasvainen, kaikkialta, vaikka ikää on jo 50+
Näillä veden hinnoilla tulee todella kalliiksi..
Vierailija kirjoitti:
XZ Havu on minulle ihan ok shampoo. Pesen hiukset joka ilta.
on kyl enemmän kuiville hiuksille minusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama tilanne. Ainoa apu on permanentti, jolloin se hiuspohjan rasvaisuus ei heti näy. Joka toinen päivä on pakko pestä, ja silloinkin tulee kipeitä talipatteja päänahkaan. Pesen 2 kertaa peräkkäin. Joka päivä pitäisi pestä, että näyttäisi ja tuntuisi hyvältä. Myös iho on rasvainen, kaikkialta, vaikka ikää on jo 50+
Oletko käynyt ihotautilääkärillä näyttämässä päänahkaasi?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hieno suomalainen Tervashampoo. Joka aamu.
Miksi juuri tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt ihotautilääkärillä näyttämässä päänahkaasi?
En ole. Patit pysyy poissa jos pesen joka päivä. Ei ole rahaa mennä yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Pesen joka päivä. Vaihdellen volume, moisture, hiuspohjan Bio shampoota.
Minä myös pesen joka ilta, koska treenaan melkein joka päivä ja hiuspohja hikeentyy. Jo aamulla on juuret rasvassa. Shampoona on joku kiharille hiuksille tarkoitettu shampoo ilman silikonia, ne pitävät hiuksissa kosteuden paremmin, vaikka mulla ei oikeastaan ole kiharat hiukset, vain taipuisat. Laitoin juuri pääsiäisen aikaan Cultivators-kasvivärin päähän, sävynä golden blond. Toivon, että se pitää hiuksia vähän paremmassa kunnossa tiheästä pesutahdista huolimatta. En ole värjännyt tätä ennen kasvipohjaisilla väreillä, mutta sellainen tuntuma oli aamulla, ettei vielä olisi ollut juuret niin rasvassa kuin aiemmin...
Pesen hiukset kananmunan keltuaisvedellä, keltuainen n. 2 dl viileää vettä, sekoittaa. Kastella hiukset ja ihan pestä keltuaisvellä. Lopuksi sitten hoitoainetta. Tulee todella ilmavat hiukset, eivät rasvoitu. Kannattaa kokeilla. Voi googlata kananmunan keltuaisvedellä hiusten pesu.
Kiitos tosi paljon vastauksista, täytyy ottaa kokeiluun tuotteita joita on mainittu.
Lähes aina pesen hiukset aamulla tai aamupäivällä. Nyt kevään tullen olen jättänyt pipon käytön kokonaan pois (Ulkoilen kolmesti päivässä) ja se on mielestäni poistanut päänahan kutinaa, jota minulla oli lievänä talviaikaan. Toki kuivat kelitkin saattoi tietty vaikuttaa.
Ja joo pystyn menemään sen kolme päivää pesemättä, mutta ei sillä päällä enää mihinkään ihmisten ilmoille mennä :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset kananmunan keltuaisvedellä, keltuainen n. 2 dl viileää vettä, sekoittaa. Kastella hiukset ja ihan pestä keltuaisvellä. Lopuksi sitten hoitoainetta. Tulee todella ilmavat hiukset, eivät rasvoitu. Kannattaa kokeilla. Voi googlata kananmunan keltuaisvedellä hiusten pesu.
Kuka oikeasti viitsii alkaa sotkemaan ruokia päähänsä? Ihan turhaa tuhlausta tällainen, kun voisi vaan pestä hiuksensa shampoolla niin kuin normaalit ihmiset.
Kyllä ne pitää vähintään joka toinen päivä pestä. Xz ei sisällä silikonia, mustikka on mieto jokapäiväiseen pesuun, koivu hieman tehokkaampi. Hoitoainetta vain hiusten latvoihin tai ei ollenkaan. Hiusten jatkuva laittaminen ja aineet rasvoittavat hiusta. Mieluummin nopea pesu ja nopea föönaus.