Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohuet, värjäämättömät ja nopeasti rasvoittuvat hiukset. Mitä shampoota käytätte?

Vierailija
07.04.2026 |

Otsikossahan se yksi kysymys jo tulikin. Ärsyttää kun jo hiustenpesua seuraavana päivänä alkaa hiukset rasvoittua. Kuinka usein te joilla on vastaava hiuslaatu, pesette hiuksenne? En ole huomannu pesuvälin vaihtelulla mitään merkittävää vaikutusta omiin hiuksiin. Joka päivä en viitsisi pestä enkä pesekään, useimmiten kolme päivää väliä.

Onko teillä shampoosuosituksia tai muita vinkkejä tähän? Kiitos :)

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla peseminen.

Joo toi on yksi niksi, mutta minä en ehdi.

Sama. Ovesta pitää olla jo 5.30 menossa.

Minä ehdin vaikka lähtö on 5.00. Tärkeisiin asioihin saa kyllä järjestymään aikaa.

No hiukset eivät niin tärkeät ole että heräisin ennen neljää.

😅🤣🤣😄 ei tooodellakaan 

Vierailija
42/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerastasen Densifique, kampaajan suosittelema. 

Tuuheuttaa, niin nostaa hiuksia tyvestä, eikä rasvoitu niin nopeasti. 

Aika kallis, n. 35  euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV rasvoittuvien hiusten shampoo, herbina syväpuhdistava shampoo, h&s omenasiideriviinietikka shampoo. 

Vierailija
44/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se shamppoitten kanssa lotraaminen niin loppuu se hiusten rasvoittuminen.

Vierailija
45/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se shamppoitten kanssa lotraaminen niin loppuu se hiusten rasvoittuminen.

Ei lopu. Toisilla on kuivat hiukset, toisilla rasvoittuva hiuspohja. Ei se pesemisen lopettaminen siihen rasvoittumiseen vaikuta.

Vierailija
46/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä parempi on ajaa itsensä kaljuksi. Täysin turhia noi kaikki hiustenhoitotuotteet.

Vierailija
47/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä pesen, Saarentaika hiuksia uudistava shampoo ja heiän greippi palashampoo on ollut hyviä minulle, kun oman väriset ja ohuet pitkät hiukset, välillä sit tollaista kaupan Schwarzkopf Gliss Full hair wonder shampoota, joka ei myöskään latista hiuksia. Kokeilemalla oon löytänyt nämä. Mutta pitempää väliä ei voi pesuihin tehä, muuten alkaa kutiamaan päänahka.

Vierailija
48/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata pestä päivittäin, kenenkään. Silloin hiukset juuri rasvoittuvatkin nopeasti. Mulla kanssa ohuet hiukset. Kun pesin päivittäin oli just toi ongelma että rasvottui nopeesti. Sitten aloin "kouluttamaan" hiuksiani, eli totuttamaan ne pitempiin pesuväleihin. Alku oli hankalaa, mutta ajan myötä kikka toimi. Nykyään pesen hiukset 2-3x viikossa. Pidän nutturalla välipäivinä. Käytän vain palashampoota, jossa ei mitään mehiläisvaha yms ainesosia. Sola palashampoo on paras, Suomessa valmistettu ja verrattain edullinen

Vierailija
49/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma. Jätin kaikki hoitoaineet jms pois, ihan markettishamppoolla pesen nykyisin kerran viikossa. Tukka voi hyvin eikä juurikaan rasvoitu. On huomattavasti tuuhentunut. 

Vierailija
50/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plantur 39. Sillä sain pesuvälin pidennettyä kahteen päivään ilman, että näyttää likaiselta.

Vierailija
51/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt uimahallissa tai käytät muotoilutuotteita niin kokeile herbinan syväpuhdistavaa säännölliseen käyttöön ja sen jälkeen herbinan syväkosteuttava hoitoaine. 

Arkipesuun esimerkiksi varpu shampoo ja hoitoaine. 

Kannattaa laittaa hiuksiin jätettävää hoitoinetta jos hius tuntuu karhealta pesun jälkeen. 

Muotoilutuotteista käytän lähinnä merisuolasuihketta (laineikas hius jota luulin ennen ohueksi ja rasvoittuvaksi)

Vierailija
52/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata pestä päivittäin, kenenkään. Silloin hiukset juuri rasvoittuvatkin nopeasti. Mulla kanssa ohuet hiukset. Kun pesin päivittäin oli just toi ongelma että rasvottui nopeesti. Sitten aloin "kouluttamaan" hiuksiani, eli totuttamaan ne pitempiin pesuväleihin. Alku oli hankalaa, mutta ajan myötä kikka toimi. Nykyään pesen hiukset 2-3x viikossa. Pidän nutturalla välipäivinä. Käytän vain palashampoota, jossa ei mitään mehiläisvaha yms ainesosia. Sola palashampoo on paras, Suomessa valmistettu ja verrattain edullinen

Mä treenaan joka päivä, ei sitä hikeä kannata sinne hiuspohjaan jättää hautumaan.

Vierailija
53/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut shampoilla olevan juuri vaikutusta. Mulla auttaa vain föönaaminen, muotoilu ja puhtaaseen tyveen laitettu kuivashampoo. Jos annan kuivua itsestään ilman muotoiluaineita niin hiukset on pitkin päätä ja rasvoittuvat iltaan mennessä. Nyt pesen hiukset joka toinen päivä. Ohut tukka ja rasvoittuva päänahka on työläs yhdistelmä, ei voi mitään. 

Vierailija
54/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla totu. Itse kokeilin yli vuoden ajan eikä toiminut, päinvastoin hiukset oli ihan järkyttävät.

Vierailija
55/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä myös ohuet nopeasti rasvoittuvat hiukset. Mikään shampoo ei minulla pidennä pesuväliä, mutta sain apua siitä että pistän nykyään muotovaahdon pesun jälkeen ja aina hiustenkuivaajan käyttö. Ainakin yksi lisäpäivä tulee ja on kuohkeamman näköinen.

Vierailija
56/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kahdesti peseminen shampoolla. Pidin humpuukina mutta pakko se on uskoa kun omin silmin näkee. Eli vaahdottaa kunnolla, oikein hieroo päänahkaa, huuhtelee, ja sama uudestaan. Tämän lisäksi föönaan aina kuivaksi, jotta saan juureen edes millin ilmavuutta. Tällä pystyn olemaan 3 päivää pesemättä, kun normaalisti yhden tai ihan maksimissaan kaksi.

Vierailija
57/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä pesemisestä ei ole mitään haittaa. Jos rasvoittuu niin sitten pestään. Ei ole mitään järkeä kärvistellä eltaantunut rasva hiuksissa kun voi vaan pestä sen päänsä. Ei siihen auta mikään taika.

Vierailija
59/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pestävä jos aikoo liikkua ihmisten ilmoilla ilman pipoa. Ei merkitystä millä shampoolla pesee, vuorokauden päästä jo näkyvästi tosi rasvainen.

Vierailija
60/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset