Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohuet, värjäämättömät ja nopeasti rasvoittuvat hiukset. Mitä shampoota käytätte?

Vierailija
07.04.2026 |

Otsikossahan se yksi kysymys jo tulikin. Ärsyttää kun jo hiustenpesua seuraavana päivänä alkaa hiukset rasvoittua. Kuinka usein te joilla on vastaava hiuslaatu, pesette hiuksenne? En ole huomannu pesuvälin vaihtelulla mitään merkittävää vaikutusta omiin hiuksiin. Joka päivä en viitsisi pestä enkä pesekään, useimmiten kolme päivää väliä.

Onko teillä shampoosuosituksia tai muita vinkkejä tähän? Kiitos :)

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä.  Vaihdellen volume, moisture, hiuspohjan Bio shampoota.

Vierailija
2/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Poistin lähes kaiken rasvan ja sokerin ruokavaliosta, sitten vasta helpotti. Mikään shampoo ei auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin itsekin aiemmin, että hiukset on ohuet ja rasvoittuvat. 

Kampaajani huomautti, että minulla on runsaasti taipuisaa hiusta jota ei pidä pestä silikonipohjaisilla shampoilla tai hoitoaineilla. 

Ostin syväpuhdistavan sulfaatittoman shampoon ja silikonittoman hoitoaineen. Hiukset tuuhenivat ja alkoivat mennä luonnostaan laineille. Nykyään en pese joka päivä, vaan noin 3-5 kertaa viikossa. Hiukset on paksummat ja paremman näköiset. 

Normaalipesussa käytän muita kuin syväpuhdistavia, mutta muutaman kerran kuussa syväpuhdistan. 

Vierailija
4/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno suomalainen shampoo. 😅

Mulla oli paksu tukka kunnes esivaihdevuodet iskivät täysillä. Pesin ennen Aussiella ym., sitten päänahka ilmoitti, ettei sovi enää + hiukset eivät näyttäneet kivalta pesun jälkeen. Kokeilin aikani eri shampoita, mutta parhaiten sopi toi klassikko. 

Vierailija
5/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla peseminen.

Vierailija
6/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ohut hiuslaatu, eli vaikeista vaikein laatuaan. On värjätyt. Joka toinen päivä pitäisi pestä, mutta en jaksa, koska pitäisi laittaa hiukset myös, eli pitkän kaavan mukaan, pesu, hoitoaine, alle tyvikohottajaa, ja kuivashampoota väliin, tällä tavoin saan pysymään jokseenkin siedettävänä että pesen 5 päivän välein. Shampoo ei ole ratkaisu ohueen hiuslaatuun, koska volumeshampoota ei voi käyttää usein, sitten liian hoitavat latistavat hiusta ja aamulla on paniikki saada niihin ryhtiä. Shampoo ja niiden vaihtelu ei valitettavasti ole ainakaan minua auttanut. Aamuisin olen kuin peikko, ihan karmea näky, hiukset sojottaa joka suuntaan ja ovat tottelemattomat. 

Vierailija
7/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla peseminen.

Joo toi on yksi niksi, mutta minä en ehdi.

Vierailija
8/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistit ei käytä shampoota. 

Vierailija
9/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Head and Shoulders (sitruuna tai omena). Pestään kaksi (2) kertaa. Pähkinän verran shampoota ja vaahdotetaan kunnolla ja pestään päänahka huolella hieroen. Pesu pää alaspäin aina.

Pesun jälkeen:

Aivan hiuslatvojen päihin , maltilla ja kauempaa ---> suihkutetaan hiuksiin jätettävää jotain hoitavaa suihketta (esim Herbina hoitosuihke on ihan ok).

Kuivaus: 

Hommaa 3 isointa kokoa papiljotteja (niitä tarra): Yksi etuhiuksiin (kiinnitä papiljotti varovasti pinnillä paikoilleen)sekä molemmille puolille sivuille yksi.

Hetken aikaa anna kuivahtaa jos käytät vielä fööniä, niin hiustenkuivaajalla kuivaksi varovasti irrottaen. 

Kun kaikki papiljotit on yksitellen  irrotettu ja kuivattu kuivaajalla, sen jälkeen laitat pään alaspäin ja hiustenkuivaaja siis puhaltamaan sinne niskasta alkaen .

Loppusilaus:

Kun hiukset kuivat niin pöyhi sormin ja suihkase ihan hiukan niskaan (pää alaspäin taas) hiuskiinnikettä , sitten pää ylöspäin ja muotoilet kampauksenm jonka pitäisi olla kuohkean ja siistin näköinen. Voit asetella lakalla (kaukaa suihkutusm ei liimatukkaa) vielä yksittäiset kohdat ojennukseen.

Vierailija
10/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii monipuoliset tuotteet, yksin shampoo ei riitä.

Vierailija
11/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

XZ Havu on minulle ihan ok shampoo. Pesen hiukset joka ilta.

Vierailija
12/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutral on jees

Vierailija
13/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käytössä https://www.sokos.fi/tuote/100260482/cutrin-bio-shampoo-kuivalle-hiuspo… ja https://www.lush.fi/product/4639/wasabi-shan-kui--shampoo

Lushin suolashampoot on ainoita jotka oikeasti tekee mun tukasta tuuheamman tuntuisen. Niitä siis ainakin kahta tai kolmea erilaista, tykkään eniten tuosta wasabista. Pesen joka päivä. Mikään shampoo tai pesuvälin pidennys ei ole vähentänyt hiusten rasvoittumista. 

Vierailija
14/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja föönaan joka aamu ja shampoon laadulla ei ole niin väliä. Tällä hetkellä käytössä Ida Warg volume. Elämä helpottui siinä vaiheessa, kun vaan totesin, että paras keino on vaan pestä hiukset. Siihen päättyi kaikki tuotekokeilut, kuivashampoon käyttö ja kikkakolmoset, joista mikään ei oikeasti toiminut.

Vierailija
15/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla peseminen.

Sama. Ovesta pitää olla jo 5.30 menossa.

Vierailija
16/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla peseminen.

Minä ehdin vaikka lähtö on 5.00. Tärkeisiin asioihin saa kyllä järjestymään aikaa.

Vierailija
17/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linna shampoo

Vierailija
18/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lisäpäivän pesuun saan kun käytän hiuspohjan aamulla tätä:

Dr. Hauschka Silk Body Powder
Sopii myös herkälle hiuspohjalle.

Vierailija
19/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla peseminen.

Minä ehdin vaikka lähtö on 5.00. Tärkeisiin asioihin saa kyllä järjestymään aikaa.

No hiukset eivät niin tärkeät ole että heräisin ennen neljää.

Vierailija
20/62 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XZ Havu on minulle ihan ok shampoo. Pesen hiukset joka ilta.

Ja Omena. Puhdistaa paremmin.